Допълнения към урока
Учебна програма Интериорен дизайн в Scandi стил
4. Пропове и оптимизация

Оптимизация на сцени с Xref Objects

В този урок научаваме как да оптимизираме големината на 3ds Max файловете чрез използване на Xref Objects. Тази техника позволява да извадим обекти с голям брой полигони от основната сцена и да ги импортнем като външни референции, което значително намалява размера на файла без да губим визуално качество при рендериране.

Стъпки за създаване на Xref Objects

  1. Селектирайте обекта, който искате да превърнете в Xref (например легло с много полигони)
  2. Запазете го като отделен файл чрез Save Selected
  3. Изтрийте обекта от основната сцена
  4. Импортнете го отново чрез меню Reference > XREF Objects
  5. Намерете запазения файл и го отворете
  6. При появата на диалог за материалите, изберете опцията за импортване с ново име

Допълнителни техники за оптимизация

  • Компресиране на файла: От меню Customize > Preferences > Files > активирайте опцията за компресиране при запазване
  • Компресирането може да намали размера на файла до 3 пъти (в примера от 315 MB до 101 MB)
  • Внимание: Компресирането забавя процеса на запазване и автоматично запазване

Предимства на Xref Objects

  • За разлика от Xref сцени, можете директно да манипулирате позицията на Xref обектите във viewport
  • Разделянето на сцената на отделни компоненти улеснява трансфера на файлове
  • Всички компоненти се събират автоматично по време на рендериране
  • Значително намаляване на размера на основния файл (в примера от 350 MB до 315 MB само с един Xref обект)

Дискусия към урока