Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Оптимизиране - Xref Objects
Оптимизация на сцени с Xref Objects
В този урок научаваме как да оптимизираме големината на 3ds Max файловете чрез използване на Xref Objects. Тази техника позволява да извадим обекти с голям брой полигони от основната сцена и да ги импортнем като външни референции, което значително намалява размера на файла без да губим визуално качество при рендериране.
Стъпки за създаване на Xref Objects
- Селектирайте обекта, който искате да превърнете в Xref (например легло с много полигони)
- Запазете го като отделен файл чрез Save Selected
- Изтрийте обекта от основната сцена
- Импортнете го отново чрез меню Reference > XREF Objects
- Намерете запазения файл и го отворете
- При появата на диалог за материалите, изберете опцията за импортване с ново име
Допълнителни техники за оптимизация
- Компресиране на файла: От меню Customize > Preferences > Files > активирайте опцията за компресиране при запазване
- Компресирането може да намали размера на файла до 3 пъти (в примера от 315 MB до 101 MB)
- Внимание: Компресирането забавя процеса на запазване и автоматично запазване
Предимства на Xref Objects
- За разлика от Xref сцени, можете директно да манипулирате позицията на Xref обектите във viewport
- Разделянето на сцената на отделни компоненти улеснява трансфера на файлове
- Всички компоненти се събират автоматично по време на рендериране
- Значително намаляване на размера на основния файл (в примера от 350 MB до 315 MB само с един Xref обект)