Basic HDRI Studio
Основи на HDRI студиото за тестване на материали
В този урок се представя концепцията за контролирана среда (HDRI студио), която е специално създадена за експериментиране и тестване на материали в 3ds Max. Това студио осигурява предварително настроена среда с конфигурирани светлини, камера и настройки на рендера, което позволява да се фокусирате изцяло върху разработката и тестването на материалите.
Настройка на HDRI студиото
За да използвате правилно HDRI студиото, следвайте тези стъпки:
- Първо трябва да укажете правилния път до HDRI файловете чрез Asset Tracking (клавишна комбинация
Shift + T
) - Селектирайте всички карти, кликнете с десен бутон и изберете "Set Path"
- Намерете папката, където сте запазили HDRI изображенията и кликнете "Use Path"
- Запазете сцената с
Ctrl + S
Студиото е организирано с 5 различни dome light-а, всеки със собствен HDR източник на светлина. Всички HDR изображения са преминали през Color Correction, за да бъдат десатурирани до 5% от оригиналните им цветове, което предотвратява нежелани цветови оттенъци в сцената.
Важни настройки и параметри
- За бяло се използва стойност от 220 (вместо 255), което оставя диапазон за контрол в пост-обработката
- За черно се използват стойности между 3 и 5 (вместо 0), което е важно за баланса на цветовете
- Рендерирането е настроено в прогресивен режим с максимално време от 5 минути
- Dome light-овете са изключени от Zoom Extents функцията, за да не пречат при навигация
- Основният материал, който ще се използва, е Vray Material
Препоръчително е да замените тестовите обекти (трите сфери и равнината) с по-сложни форми, за да можете да видите повече от свойствата на материалите, които разработвате.