Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Первази и корнизи
Ключови техники за създаване на первази и корнизи в 3ds Max
В този урок се демонстрира как да създадете первази и корнизи в интериорен дизайн чрез модификатора Sweep в 3ds Max. Тези елементи се изграждат по един и същ принцип - чрез линия, която описва пътя на даден профил, като разликата е в използвания профил и позиционирането.
Създаване на корниз - стъпка по стъпка
- Копирайте помещението с
Shift
и преместване при активиран snap - Изключете Chamfer, за да можете да snap-вате по конкретна точка
- Преименувайте копието на "профил 01"
- Изтрийте модификаторите от копието
- Селектирайте Spline тип на селекция и изтрийте външните контури, оставяйки само вътрешните
- Приложете модификатора
Sweep
- Изберете опцията Use Custom Selection и pick-нете предварително създадения профил на корниза
- Настройте ориентацията на профила чрез параметрите на Sweep
- Подравнете профила спрямо линията чрез точките за подравняване
- Изключете Smooth, за да премахнете дефектите
Създаване на первази - стъпка по стъпка
- Изолирайте помещението и преминете в Top view (
Z
,F3
) - Изключете Chamfer от помещението
- Създайте линия с
Ctrl
+ десен бутон, избирайки Line - Включете snap с
S
и изберете 2.5D - Изчертайте линии по местата, където искате первази (без местата с врати)
- Attach-нете линиите, ако са няколко
- Приложете модификатора
Sweep
- Изберете готовия профил Bar с височина 15 см и дебелина 1.5 см
- Настройте подравняването спрямо линията
- Добавете Edit Poly и Chamfer с опции Smooth Chamfer Only и Smooth to Adjacent
Полезни команди и функции
Shift
+ преместване - копиране на обектS
- включване/изключване на snapZ
- превключване към Top viewF3
- превключване между wireframe и shaded режимF4
- показване/скриване на ръбоветеAlt+Q
- изход от изолиран режимSweep
- модификатор за създаване на обем по линия с определен профилEdit Poly
- модификатор за редактиране на полигонална геометрияChamfer
- функция за скосяване на ръбове