Допълнения към урока
Учебна програма Интериорен дизайн в Scandi стил
2. Как е направено

Ключови техники за създаване на первази и корнизи в 3ds Max

В този урок се демонстрира как да създадете первази и корнизи в интериорен дизайн чрез модификатора Sweep в 3ds Max. Тези елементи се изграждат по един и същ принцип - чрез линия, която описва пътя на даден профил, като разликата е в използвания профил и позиционирането.

Създаване на корниз - стъпка по стъпка

  1. Копирайте помещението с Shift и преместване при активиран snap
  2. Изключете Chamfer, за да можете да snap-вате по конкретна точка
  3. Преименувайте копието на "профил 01"
  4. Изтрийте модификаторите от копието
  5. Селектирайте Spline тип на селекция и изтрийте външните контури, оставяйки само вътрешните
  6. Приложете модификатора Sweep
  7. Изберете опцията Use Custom Selection и pick-нете предварително създадения профил на корниза
  8. Настройте ориентацията на профила чрез параметрите на Sweep
  9. Подравнете профила спрямо линията чрез точките за подравняване
  10. Изключете Smooth, за да премахнете дефектите

Създаване на первази - стъпка по стъпка

  1. Изолирайте помещението и преминете в Top view (Z, F3)
  2. Изключете Chamfer от помещението
  3. Създайте линия с Ctrl + десен бутон, избирайки Line
  4. Включете snap с S и изберете 2.5D
  5. Изчертайте линии по местата, където искате первази (без местата с врати)
  6. Attach-нете линиите, ако са няколко
  7. Приложете модификатора Sweep
  8. Изберете готовия профил Bar с височина 15 см и дебелина 1.5 см
  9. Настройте подравняването спрямо линията
  10. Добавете Edit Poly и Chamfer с опции Smooth Chamfer Only и Smooth to Adjacent

Полезни команди и функции

  • Shift + преместване - копиране на обект
  • S - включване/изключване на snap
  • Z - превключване към Top view
  • F3 - превключване между wireframe и shaded режим
  • F4 - показване/скриване на ръбовете
  • Alt+Q - изход от изолиран режим
  • Sweep - модификатор за създаване на обем по линия с определен профил
  • Edit Poly - модификатор за редактиране на полигонална геометрия
  • Chamfer - функция за скосяване на ръбове

Дискусия към урока