Позициониране и финален избор на камери
Ключови аспекти на позиционирането на камери
В този урок се разглежда важният процес на позициониране на камери в интериорен проект, което е критична стъпка за представяне на дизайна. Основният подход включва създаване на три типа камери: главни камери за всяко помещение, средни камери за групи обекти и близки камери за детайлни елементи. Правилното композиране на кадъра според правилото на третините и златното сечение е ключово за постигане на балансирани и естетически издържани изображения.
Практически стъпки за позициониране на камери
- Започнете с копиране на съществуваща камера (селектирайте камерата и таргета, след което използвайте
Shift + преместване
) - Изберете подходяща позиция за всяка камера, съобразявайки се с композиционните правила
- Настройте камерите според типа изглед:
- Главни камери - обикновено в landscape формат (хоризонтални)
- Средни камери - често в portrait формат (вертикални)
- Близки камери - според конкретния обект
- Проверете композицията чрез правилото на третините и спиралата (златното сечение)
- При необходимост направете малки корекции в позицията на обектите, за да подобрите композицията
- Документирайте всички камери в списък с техните имена и резолюции
Полезни функции и настройки
2D Pan Zoom Mode
- позволява зумиране и панорамиране във viewport-а без да премествате самата камера, идеално за прецизно позициониранеClipping Planes
- изключвайте ги за повечето камери, освен ако не са специално необходими- Стандартни резолюции:
- Landscape:
3750 x 2500
(съотношение 1.5:1) - Portrait:
2500 x 3750
(съотношение 1:1.5)
- Landscape:
- Филтър за селекция на камери - улеснява работата при множество обекти в сцената
Съвети за ефективна работа
Отделете достатъчно време за позициониране на камерите - това е процес, който изисква търпение и внимание към детайла. Когато променяте позицията на обект за една камера, проверете как това се отразява на изгледа от другите камери. Използвайте Batch Camera Render скрипт за запазване на индивидуалните настройки на всяка камера.