Сингълбанд компресор

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Нека се запознаем с работата на компресорите в "Audition".
Какво представлява компресор? Нека първо заредим файл от списъка с файлове, а при вас под урока може да намерите файлът "ogun bii.
wav".
На пръв поглед като погледнем, виждаме една динамична графика.
Имаме по-тихи участъци, имаме по-високи.
Общо взето амплитудата на файла криволичи от по-ниски нива до по-високи.
Какво прави компресора? Ако трябва да говорим на езика на термините, той променя отношението между изходният сигнал и входният сигнал.
За да не ви обърквам ще пристъпя направо към самият компресор, който се намира в "effects, amplitude and compression" Ще започнем със "single-band compressor".
"single-band compressor" работи едновременно върху всички честоти.
Започвам от "default", за да бъдат всички настройки занулени.
Има два важни компонента при работа с компресор.
Първата е "threshold" А именно, от колко децибела нагоре да се активира, над колко децибела да се активира компресията.
В моя случай като гледам файла ако го направил например да започна от -6, няма да има голяма промяна.
Ще демонстрирам.
Задавам -6 в полето за "threshold".
Другият важен компонент.
Казах, че има два важни компонента, вторият е "ratio", където всъщност определяме, с каква пропорция да бъде направена нашата компресия.
1 към 1 (1:1) означава...
Ще сложим 4 към 1 (4:1) или 5 към 1 (5:1) Ето така, нека бъде три към едно последно.
Така избран "ratio" сигнал означава четири единици на входа, ще излязат като една единица на изхода.
Или три децибела входен сигнал се равняват на един децибел на изхода.
Нека да го приложим и да видим, каква е разликата, когато работя само на -6 съвсем минимална.
Сега ще дам "ctrl+z".
Съвсем минимална е разликата.
Нека да увеличим диапазона, да скокнем на -9.
Сега границата, от която започва да работи компресора е от -9 децибела нагоре и ще увелича "ratio" - 6:1, за да бъде по-драстично.
Сега виждате, каксамата амплитуда се събира в границата.
Един вид се компресира буквално, както е името на филтъра, който използваме.
Разликата с "normalize" например е, че "normalize" ще намали нивото, пропорционално на целия файл.
Ранявайки се по най-високият пик, по зададената от нас височина.
Докато с компресора, сега отново ще върна назад.
С компресора ние не просто намаляваме нивото, а събираме целия диапазон на амплитуда, който имаме в по-съкратени граници така да се каже.
-15 "threshold", "ratio" ще остава същото.
"attack" и "release", това е скоростта, с която се задейства в милисекунди.
Скоростта, с която се задейства компресора при постъпила атака.
Можем да прослушаме това, което прилагаме.
И "gain", "output gain" на най-отдолу.
Тъй-като прилагайки компресора ние все пак мачкаме звука.
И ни се налага в някакви ситуации да използваме "gain" за връщане на нивото на височината, на която ни е нужно.
Oсвен от графиката горе, в която можете да се ориентирате, долу в "level" метра виждате, как по време на различните думи, различните изречения "level meter" седи горе-долу в едни граници.
между -12 много рядко избива нагоре, сега ще върна.
От "history", ето тук долу е хистори панела.
Ще се върна до първоначалния вид на файла, преди всякакъв компресор и намеса.
За сравнение ще ви пусна тук.
Следващият момент тук.
Фактически варира звука от -2 до -12 в различните моменти.
А след прилагане на компресора, отново ще увеличим още малко 10:1.
Тук няма да променям и малко "gain" ще дадем.
Заради "gain" не успяхме да видим, ще повторя.
Без "gain", за да видим разликата, която се получава при компресора.
Отново не беше много значителна.
Незнам при вас дали се чува това жужене и бучене, когато прекалим с компресора започва да се получава едно гъгнене, смачкан става гласа.
Така че не можем до безкрайност да използваме компресора, трябва все пак с марка.
Разбира се имаме и пресети, в които например може да забележим, с колко драстична стъпка роботят.
На -27, а увеличението 21:1.
Нека да приложим.
Ето така изглежда един файл, смачкан от компресора.
Буквално смачкан.
ден и нощ препускам с пълна пара Правя си кефа Въпреки, че гласа има някакъв патос и има повишаване на напрежение и така нататък.
Графиката на звука не расте, а седи в тези граници.
Например във всяка една излъчваща телевизия има такива компресорим които работят в реално време.
И всякакъв звук на изхода, не позволява да преминава определена граница в децибели.
При приемането на този сигнал да няма драстични разлики.
Съответно и немалка част от шума беше повдигната и усилена.
След което компресирана при тази операция.
А сега отворете файл "ogan bii" и експериментирайте с него и с "effects, amplitude and compression, single band compressor"

Тест за преминаване към следващия урок

 
Сингъл банд компресор се използва за:
обработка на парчета на банди (музиканти)
за компресиране на всички честоти едновременно
това е по-фин и професионален нормалайзър
за компресиране само на една честота