Сега ще ви покажа, как можете да конвертирате даден файл.
Нека заредим файлa, който е под урока.
Това е "audio3" финал.
Всъщност това е файла, който създадохме заедно,
миналата седмица през нашето обучение.
Дали ще заредите файла под урока или този
който вие направихте сами, няма значение.
Ефекта ще бъде един и същ.
В момента виждаме, че файла е една пътека - моно
Долу имаме информация 44 килохерца, 32 бита.
Да кажем, че ни трябва "stereo file".
Има няколко начина,
единия е като направим нов файл.
При създаването на новия файл можем да изберем
дали да бъде стерео или 5 Към 1.
Може да бъде моно.
Да променим "sample rate" ако това ни е необходимо.
Например ако работим с видео.
Тогава можем да изберем 48.
Сега ще направя "stereo file" и потвърждавам.
Това е празният файл.
Избираме нашия файл
и както няма селекция, ако му дам десен клик - "copy",
програмата сама селектира целия файл.
И копира във виртуалната памет.
След което избирам новия и съответно давам "paste".
Сега имаме новият файл по настройките, които зададохме
при създаването му.
48 килохерца, stereo.
Има още един начин за конвертиране на файла.
Това е избирайки файла, който искаме да конвертираме -
"edit, convert sample type".
Оттук имаме възможност за "sample rate" да го коригираме.
Mожем да изберем стерео/ моно.
Имаме една допълнителна опция,
при вас вероятно ще изглежда така.
Аз съм работил, променял настройките и затова
помни последната настройка, която съм правил.
Левия канал на 75%, десния на 100%.
Това можем да коригираме при създаването на новия файл през
команда "convert sample type".
Да изберем, колко да бъде запълнен
левия или десния канал с аудиото, което използвано от нашия.
Аругото предимство, което имаме тук
е можем да запазим това, което правим като
настройка и тази звездичка отделно,
ще добави настройките, които сме направили в меню "favorites".
Но това ще разгледаме по-късно
в нашите уроци.
Сега нека да потвърдим.
Другата разлика, която се получава,
работим върху файла, който сме отворили.
Съответно е хубаво да внимаваме със "save as" командата.
Ако ни е важно да запазим оригиналния файл.
В повечето случаи препоръчвам да се запази оригиналния файл.
Независимо, какво правим докато сме сигурни,
че работата е приключила.
Тук в графиката ясно се вижда, как левия канал
е по-слаб, а десния е на 100%, в сравнение с оригинала.
Още едно място, от където можем да направим корекции.
Това е менюто "interpret sample rate".
Тук директно можем да работим със "sample rate".
Като отдолу получаваме информация за корекцията,
в продължителността на файла.
Ако направим драстична промяна
в "sample rate", например 64000,
продължителността падна на 17,9.
Оригинала е на 23, 9.
Колкото повече променяме нагоре или надолу
"sample rate", ще получим
голяма разлика и за да запазим нормалното звучене,
ще се наложи да прилагаме филтри.
Това е хубаво да се има предвид,
когато не е записан звука в подходящия "sample rate".
Не можем да си позволим големи корекции след това,
отказвам.
Искам да ви покажа, какво би се случило
ако конвертираме нашия файл
във формат 5 точка 1.
Виждаме в момента
в дясно, ляв, десен канал, център и останалите канали
от сърраунда.
В случая, като имаме информация само за ляво и дясно,
програмата ни напълни левоя и десен канал с нашия звук.
Надолу вече имаме възможност ние да работим.
Има и обратната функция,
да извлечем от многоканален файл стерео или 5.
1, няма значение.
Можем тези канали да ги извлечем в отделни файлове,
което става бързо и лесно.
Върху самия файл избираме десен клик във файл менюто
и даваме команда "extract channels to mono files"
По този начин всеки един от каналите,
се извежда като отделен файл,
който ние можем да запазим или да работим върху него.
В случая понеже бяха празни каналите, не виждаме нищо.
Но тук на десния канал например,
седи нашия десен канал на левия канал също и така нататък.
Това е в общи линии
конвертирането на файлове в "adobe audition".
Тест за преминаване към следващия урок
1364
Можем ли да коригираме нивата при конвертиране към стерео файл?
да, от Channels>Advanced на меню Edit>Convert Sample Type 4222
не е възможно 4223
да, но само когато звукът е записан от нас 4224