При правилна употреба на еквалайзер
в "Audition" и не само, като цяло в аудио обработката,
можем да постигнем чудеса, а и не само.
Tо е задължителна част от цялата работа със звука.
Нека сега да видим, как става това в нашата любима програма.
"effects, filter and EQ", цяло подменило с много варианти на еквалайзери,
Ще започнем от графичният еквилайзер, 10 банда.
Цялото име насочва към това, което представлява,
графичен еквалайзер с 10 плъзгача за честоти.
Тук имаме възможност по-грубо да правим промените.
Нека да погледнем, какво се случва при 20.
Имаме някои допълнителни честоти.
Най-детайлно можем да работим в 30 бордовия еквалайзер.
Тук имаме 30 отделни честоти, с които можем да работим,
да варираме.
Нека да чуем, какво се случва сега.
В нашият файл със самодееца, който съм избрал,
за да ви демонстрирам разликата, "DeEsser".
Какво можем да направим с еквалайзер?
Всяка една честота може да бъде намалена от тук.
Ще избера само тази част.
Тук си спомням че имаше повече С.
"loop"-ваме я.
Няма да ви досаждам повече с повторението.
Препоръчвам сами да отворите файла и да си поиграете,
буквално да си поиграете с тези честоти.
За да чуете сами, каква е разликата.
Общо взето въпрос на индивидуално чуване на честотите и вкус.
Различните диапазони на гласове - женски и мъжки,
както и инструментите имат различни честоти, с които се работи.
Но няма да навлизам в тези детайли,
защото те не са ни необходими в момента.
По време на всякакви корекции, които правим
можем да запомним в пресет или да се върнем в нулевия
и да започнем отначало ако сме оплескали здраво работата.
Също така можем да контролираме и "master gain",
като усилваме и намаляваме въздействието на еквалайзера върху
основният звук, с който работим.
Можем да променяме "range", както и точността на еквалайзера.
В този панел, както и в останалите на програмата,
ако задържим и кликнем с курсора на мишката върху дадена
цифра от показанията на потенциометъра,
влачки наляво-надясно можем да го променяме.
Както се случва и със самия курсор.
Можем да изпишем и точна стойност от клавиатурата,
както ни е удобно.
Сега ви препоръчвам да отворите един звуков файл
пример "audio1" и да приложите сами корекции с еквалайзер.
Също да отворите и някои от записите на глас,
които сме правили.
Може и да отворите своя запис и да наложите
корекции с еквалайзер,
за да се убедите сами, колко голяма разлика
може да се постигне само с един еквалайзер.
В начина на звучене на глас например.
Тест за преминаване към следващия урок
1377
Имаме на разположение 10-, 20- и 30-бандови еквалайзери. Кой от тях е най-качествен?
30-бандовият 4262
зависи от битрейта на файла, който обработваме 4263
и трите работят еднакво добре, зависи от нас колко детайлни корекции искаме да приложим 4264