Миксер

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
По-рано бе бях споменала за миксера, който работи в мултитрак режим.
Но преди да се потопим в урока за него, нека да направим няколко бъс писти и да разберем, какво представляват те.
Как създаваме бъс писта? Това се случва от "multitrack, track, add stereo bus track".
Mоже и моно да създадем, в този случй ще направя стерео писта.
Тя се казва бъс А.
Името може да бъде променено.
За какво служи тя? Ето тук дори от картинката можем да се ориентираме.
Тя обединява каналите в един, в себе си.
Както по-рано разгледахме, всеки един от каналите може да бъде насочван към изхода, мастер изхода.
Или към дадено устройство.
А също така и към бъс писта.
Тук излиза бъс А и сега писта "fon" не се насочва директно към изхода, а към бъс А.
Същото можем да направим и с писта "glas".
А за да бъде по-ясно ще създам, сваляйки надолу ще създам още два трака.
Като тях ще ги ротирам, или на български ще ги насоча към бъс.
От тук искам да създам нов бъс, "add bus, stereo".
Ето го и нашият втори бъс, бъс Б.
Този файл също ще насоча в бъс Б.
Сега ще намаля малко, за да виждаме всички канали.
Когато възпроизвеждам звуците, нашите първи писти са към бъс А, а вторите към бъс Б.
Искам този моно трак да преместя, за да имаме тази ориентация.
Ще намаля бъсовете, за да нямаме изненади в шума.
Сумата на двата канала, насочени в Б е най-простото нещо, което мога да коригирам оттук.
Освен "mute" който видяхте и също така солото, което можем да прилагаме.
По този начин лесно виждаме със солото, кои писти са насочени в нашия бъс.
Избирайки соло на бъса, директно светват и пистите.
Най-малкото, както казах е да коригираме нивото, панорамата също.
Отделно самия бъс може да бъде рутиран, къде да отива, дали към изхода Също към друг бъз може да бъде изпратен.
Ето от тук.
По ценното е, когато започнем да работим с ефекти.
Можем да прилагаме ефекти на бъс и по този начин без да умеешваме каналите.
Например при работа с барабани имаме 5 канала барабани и цялата сума от тези барабани, идва в бъса.
Където можем да работим индивидуално с тях.
И само от един потенциометър.
Нека да дойдем в миксера.
Само от един потенциометър да коригираме нивото на всички канали, които са включени в нашия бъс.
Ето така изглежда миксера, с този брой канали, които имаме.
Оттук също можем да размествам каналите.
Сега сложих бъс А накрая и бес Б до него.
А най-вдясно, единственият канал, който не можем да местим е мастер канала.
Тук долу виждаме на някой момент от мултитрака е нашия "playhead".
В мултитрак виждаме, че промяната на реда на каналите се е отразила по същият начин.
По който направихме в миксера.
Връщам се сега в миксер и ще си създам един "workspace", който ми е по-удобен за смесване и за работа със самия миксер.
Най-добре да затворим тези прозорци тук.
И да кача този левъл метър в дясно.
Секцията отново не ни е необходима, но бих предпочел да я имам, даже е наложително.
Да имам транспорт, което ще рече ето този панел за управление на плейбека.
Сега тази подредба искам да я запазя.
Под името "mixer'.
И така при следваща демонстрация, лесно ще мога да премина от "default".
Тъй като не бях задал новото име преди да променя прозорците, сега "default" изглежда по същия начин.
Но имаме ресет "default".
Нашия миксер седи най-отдолу.
По начина, по който го подредихме.
Основно като достъп имаме силата на каналите, от потенциометрите.
Както изглежда всеки един миксер.
Но наред с тях имаме и всички останали настройки на каналите, които досега разглеждахме.
От обръщане на поляритета на самия канал, през вход и изход от тук също можем да променим дали канала да бъде ротиран към мастера или към бъс А.
От тук работим с ефектите.
Имаме сендове, които ще разгледаме малко по-късно.
Еквалайзер, когато е активиран също излиза тук.
Панорамите на всеки един от каналите и надолу познатите ни "mute, solo, record, monitor input".
Също така цифровата стойност на усилването.
Дори имената на каналите можем да променим от тук.
Една подробност, когато не ни стига мястото.
Сега ще отворя и когато екрана е прекалено малък и нямам, къде да се отворят всичките функции.
Тази за сендовете например, в момента не е активна.
Ако отворя тук ще се наложи да затворя другите, виждате активира се, тук триъгълничето, дава ни възможност да отворим пистите.
За да преговорим бъс каналите, сега ще ви демонстрирам.
Ще спра бъс Б, за да не става голяма шумотевица.
Това което правя с намаляване на тези два канала например, идентично с бъса, панорамата на бъса.
Коригира панорамата на двата канала, които влизат в него.
Дори самият бъс можем да насочим към друг бъс.
Можем да го пратим в бъс Б, да създадем нов и така нататък.
Сега ще го върна към мастера.
Да не пренебрегваме и мастер канала.
В него също имаме настройки за изхода, но при него вече трябва да изберем хардуерното устройство.
Което да възпроизведе сумата на всички останали канали.
Вярвам, че след този урок всичките тези шарени копчета, показатели и настройки са поясни и достъпни за вас.
С малко упражнение ще можете свободно да ги използвате занапред.

Тест за преминаване към следващия урок

 
"Bus" писта може ли да бъде насочена към друга "Bus" писта?
не, само към мастера
да, няма ограничения
единствено, ако е моно - така правим стерео в "Bus"