Автоматизация (Аutomation)

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Този път започваме от сесия с име "automation start".
Ще разгледаме "automation" режима, с който разполага мултитрак на "Audition".
Това може би е последният детайл от менюто на самите канали, което не сме разгледали, а именно този "read".
Има го на всеки един от каналите.
Сега ще задълбаем в него, а какво има в това меню? Освен различните команди "wright, watch, touch", които ще разгледаме след малко.
Има и една линия отдолу, която ни дава моментното състояние на нивото на звука.
От тук можем да избираме също и панорама.
Освен панорамата имаме и "mute".
Можем да избираме изключване на канала, заглушаване да кажем на български.
Също така еквалайзер или различни настройки на входа на "rack", на изхода, микса или пауъра.
Ще изключа пана и ще ви разкажа, какво се случва с "volume", идентично и с останалите настройки.
В зависимост, какво ви е необходимо.
Тази жълта линия отдолу подобно на жълтата линия тук показва във всеки един момент от плейбека, във всеки момент от времето, какво е нивото на звука.
Като тази линия, която разглеждахме преди касаеше конкретния клип и не се влияеш от местенето на клипа наляво-надясно.
Ще ви припомня като създам тези "key frames" и места клипа наляво-надясно.
Информацията за това увеличаване продължава, сега ще върна назад.
Информацията си остава залепена да кажем за клипа.
Тя е променена само върху клипа, но пак повтарям в режим на мултитрак оригинално.
Върху самият клип не се нанасят промени.
Той си остава със същото ниво.
Корекцията е единствено за пистите на мултитрак.
С десен клик ще изтрия този "keyframe" и ще се върнем на "automation".
Това е линията, която ни показа нивото на звука отново повтарям.
Но сега идвайки върху нея с мишката, добавяйки тези точки можем да изберем в различни моменти да променяме нейното ниво.
След това при възпроизвеждане самият канал ще следва нашата графика.
Нека се уверим Тук се получава плавното налягане, както съм оказал и след това е рязко увеличаване.
Дотук добре, но интересното става, когато преминем в някой от следващите режими.
Например режим "write".
Той буквално "пише", записва корекциите, които правим по време на възпроизвеждане.
Тъй като не винаги можем да направим най-фината корекция с тези точки и рисувайки криви.
Некой път просто пускаме възпроизвеждане и правим нашите увеличавания, които могат да станат от този потенциометър тук.
Както и от миксера.
Сега ще ви демонстрирам двата варианта.
Избираме "play" и започваме да определяме нивото на звука, което ни харесва.
Нека да видим графиката.
Виждате, колко много "keyframes" създаде програмата и колко фино се получава намаляването тук.
Изключително по моята команда.
Както и увеличаването преди това от потенциометъра.
Какво представляват останалите команди в менюто? Автоматично преминаваме в режим "touch".
Той позволява при повторно възпроизвеждане, програмата следи това, което е зададено като крива, но ми позволява в даден момент да направя малка корекция.
Разрешава ми да я направя и в следващият момент връща обратно към предишната крива.
Нека да ви покажа, как това се случва.
Задържам на -6, след това пускам.
След спиране се вижда, какво се случи.
На -6, местото където задържах, след което пуснах и програмата продължи да следва старата графика.
Ако преминем съответно в режим "write", както бяхме, изцяло ще презапишем съществуващият запис.
Ако преминем в режим "latch", той е подобен на режим "wright", но няма да изтрия изцяло информацията, а ще я промени само между "keyframes", които ние сме променили.
След което ще продължи.
Вижте, как се случва това.
и човек една Железопътна линия стана горнище и нанадолнище и всеки разумен човек пътува по нея със спирачката Направих до -4,8 и в момента, в който спирам, нещата си се връщат обратно в своята посока.
Тъй като не направих промяна, нямаше и записана такава.
Ако направя тук по време на този спад, тя ще бъде записана.
И в следващият "keyframe" ще бъде коригирана до него.
Виждате разликата, когато работим в режим "touch" плавно, автоматично нивото се връща към това, което е на чертата.
Когато работим в режим "watch", следващият "keyframe" е този, който определя нивото занапред.
От стрелките може да прескачаме от "keyframe" на "keyframe".
Да създаваме или да трием съответно.
Ако сме върху "keyframe", избирайки този бутон го трием.
Ако сме в точка, в която няма "keyframe" го активираме.
С тази гума премахваме всички "keyframes" и сега за финал ще ви демонстрирам, колко удобно може да запишем този преход между едната писта, която сме задали.
Ще дам "write" на тези три писти и от миксера ще направя намаляване, като за начало в "audio1".
Не искам да има звук.
Ще направя плавно изваждане на звука, което сега ще ви подскажа, че трябва да се случи на 25 секунда.
Трябва първо да извадя звука и подложната музика веднага щом свърши предишната.
Нека да го направим това.
тъй като нямам договор с определен срок с живота си отпусна спирачката Когато стигна при най-опасната страни на животът на всеки човек е на Железопътна линия стана горнище и нанадолнище всеки разумен човек пътува по нея със спирачката аз и в това се състои моето достойнство начало В крайна сметка реших да импровизирам.
И малко промених това, което предварително си мислех да направя като нива.
Така или иначе това няма значение.
Важното е, че графиката е налична, че сме успяли да запишем корекцията.
Тук няма корекция, не сме правили такава.
И какво от тук можем да сменяме режима, за препоръчване е, когато не променяме автоматизацията, да сме в режим "read", защото така няма опасност да направим грешка.
От тези падащи минюта също бързо може да превключим режима, в който искаме да работи нашата автоматизация Сега вече знаете, как да работите с автоматизацията на нива.
Не забравяйте, че всичките тези корекции, които правим в нивата, може да нанасяте в панорамите и в останалите, всички тези настройки, които са в падащото меню под "read".

Тест за преминаване към следващия урок

 
С автоматизацията можем да управляваме единствено нивото на звука.
правилно
нивото и панорамата
нивото, панорамата, еквалайзерът, мют (mute) и др.

Въпроси и отговори