Работа с еквалайзер

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
В следващите ни уроци ще се върнем обратно към мултитрак режима на "Adobe Audition".
И ще се запознаем по-дълбоко с неговите възможности Сега под урока може да свалите сесията наречена "Simon", или просто да създадете една сесия, в която да заредите файла "Simon Says", който имаме от предишните уроци.
Какво ще правим с него? Ще приложим еквалайзер в мултитрак режим.
Тук имаме още бутони, които обещах, че ще разгледаме.
Дойде техният ред.
Насочавам се към последния.
Набързо ще ви обясня, кой за какво е.
Оттук са ефектите, сендовете са на трета позиция.
На четвърто място са еквалайзерите.
А тук отпред стрелките са входовете и изходите.
Отиваме в еквилайзерите.
В това поле, където досега виждахме входове и изходи, вече имаме по-различна графика.
Тя представлява самият еквалайзер.
В този случай това е права линия, тъй като не сме направили никаква корекция.
Съответно и бутон отпред не свети.
Сега имаме активен еквалайзер, но отново без промяна в него, ще дръпна тук малко канала, за да виждаме по-добре.
От моливчето под активния канал можем да изберем съмия еквалайзер.
Виждаме един добре познат параметричен еквалайзер, който се отваря пред нас.
В който можем да направим корекциите, които ни е ходимо.
Нека сега стартираме плейбек с натискане на "space" Oтново копчето долу, което свети, индикира дали нашият еквилайзер работи или не.
Всичко дотук е абсолютно същото, както се запознахме по-рано с параметричния еквилайзер.
На тази мелодия бих предпочел да добавя малко повече ниски и да я направя една идея по-плътна, да отрежа малко от високите.
Това е само ориентировъчно, не е задължителна част.
Идеята в момента е не да коригираме самата музика, а да се научим да работим с инструментите в програмата.
Ще затворя отново този прозорец, корекциите се помнят.
Освен че се помнят те са изобразени тук на графика По този начин, когато работим с много канали можем да се ориентираме, на кой канал, какво сме коригирали.
Искам да прослушам само началото на парчето, за да мога да направя еквалайзера тук.
Какво следва да направя? Една селекция, която обаче по старият начин с кликване на мишката и влачене, както сме свикнали в "wav form editor", клик и вечене.
В случая няма да стане.
Както по-рано споменах при запознаването с инструментите.
Сега ще трябва да изберем "time selection tool" или съкровишите от клавиатурата.
Сега в този момент освен ако не сме в края на файла или в някой от неговите ръбове, или тук на зеленото виждате.
Страката мени своята функция, тука променяме "volume", тук панорама.
Във всяка една от другите позиции върху самата графика, имаме възможност с кликване, задържане, да направим селекция на определена част от секцията във времето.
Тук горе също се вижда тя.
Сега ще бъдат възпроизведени всички канали в този отсек, тъй като в момента имаме само един канал.
Ще чуем корекциите, които нанасяме тук върху "Simon Says".
Клеквам отново плейбек, за да слушаме само него.
Извиквайки ефекта, ще коригирам малко ниските.
Да кажем, че това ни харесва наистина.
Еквилайзера е само за демонстрацията на функциите.
Отново ще обърна внимание, че самият файл не остава променен.
Той си е в оригиналният вид, в който сме го заредили за разлика от нанасянето на еквалайзера в "wav form" режима.
Тук в мултитрак той се помни на канал и дори ако просто преместим самия звук, тук на долният канал, той автоматично спира да има ефекта на еквалайзера върху себе си.
Трябва да го върнем отново горе, сега ще чуете разликата.
Тук имаме удобство, че на този канал можем да наредим различни звуци, които искаме да използва този еквалайзер и всички те на този канал ще имат него, налагаме вокали.
Те имат конкретна корекция за вокалите и всичките изказвания на тези вокали, независимо, колко ще бъдат занапред, са с тази корекция.
А сега ще ви дам един пример.
За допълнително удобство за работа с еквалайзер, който ми хрумва.
Например ако искате да чуете различни корекции на файла.
Случва се някой път работите до-късно изморявате се, ушите свикват с корекциите, които правите.
Затова е хубаво да запазите работата и на следващия ден да продължите отново.
На свежо да чуете отново това, което сте правили и да прецените наистина ли ви харесва.
Може да използвате и пресетите.
Като запишете, ще го кръстя "den 1".
И в "den 2" решавате, че искате да започнете от 0, връщате се в "default" и правите някаква корекция, просто ще симулирам такава.
Кръщавате я да кажем "den2".
След което, по време на възпроизвеждане, само ще намаля тук, малко е силен и ще запазя "den2", Окей ортвърждавам.
Звездичката тук горе изчезна.
Отново ще демонстрира, когато нанесете промяна по пресет.
Ето тук се появява звездичка и сега искам да запазя промяната, потвърждавам презаписването на пресета и го имам този начин запазен.
Един от начините за сравняване на двете корекции е като прескачаме в пресетите тук, но имаме и друг вариант.
На някоя свободна писта активираме еквалайзер, зареждаме "den2".
След което затварям прозореца и копираме файла.
Мога и да го извлача, сега ще ви покажа, ето.
Това е сесията, над него е файла.
Свалям го паралелно на долния канал.
Във всеки един момент, използвайки соло Полимед мога да сравня, как един еквилайзер променя парчето в този момент и как другия.
И паралелно да направя това сравнение за себе си.
Дори и ако прецените бихте могли да направите панорама надясно, на единия канал, панорама наляво на другия канал.
Да изключите "mute".
Сега направих панорами и ще чуя един еквилайзер в ляво, другия в дясно.
Ето тук дори долу в "level meter" ще забележите промяната в нивата само разрешите корекции, кои сме направили.
Ако поради някаква причина търсите различен еквалайзер в ляво и в дясно, може да компенсирате тази разлика от нивото на пистата тук.
Това е работа в общи линии с еквалайзер в мултитрак режима на "audition".
А сесията, която сега създадох ще може да намерите също под урока, с име "Simon EQ".

Тест за преминаване към следващия урок

 
Вграденият еквалайзер в каналите по подразбиране е:
параметричен
графичен
какъвто изберем при първоначалното отваряне