Мултибанд компресор

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
продължаваме темата с компресорите и файл "ogan bii" от предишният урок.
Ще продължа да работя с него.
В меню "effects" избираме отново амплитуда и компресия и тук ще намерим "tube-modeled compression".
Това е друг компресор.
Той има същите функции като "single band" компресора, който използвахме.
Но е по-графично ориентиран.
Като цяло позволява визуално да се ориентираме по време на работа.
Може би има малка разлика, която може да доловите между двата компресора.
Тя е, че в този "tube-modeled compression" има малко по-плътен звук.
Не е толкова остър, не е толкова кристален може би, колкото в "single band" компресора.
Kакви контроли имаме тук? Ще стартирам звука.
Имаме плъзгач за "threshold", от колко да започне да се активира компресора.
Но тъй като ратиото е едно към едно, един децибел на входа, един децибел на изхода, няма да чуем разлика.
Затова тук ще увелича примерно на 5:1.
Сега виждате, каквото влезе над 23 децибела по скалата, веднага бива затапена от компресора, бива натиснато от компресора надолу.
Сега ще ви демонстрирам и разликата в "attack" и "release" времето.
Ще чуете колкото повече го увеличавам, как една идея по-късно влиза, започва да работи компресора.
Чуйте.
Тоест с това голямо закъснение почти не се чува работата му.
Той не успява да сработи, или сработва едвам, едвам и не можем да чуем толкова ясно разликата.
Ако увеличава повече "threshold" или диапазона, от който работи компресора и компенсирам с "gain", за да върна старото ниво.
Вече започнаха да се чуват и шумовете.
Нека да потвърдя в този му вид.
Ето съвсем, съвсем смачкан звук, но на едно постоянно ниво.
Нека да се върнем отново.
Отново от пресетите можем да изберем "voiceover" и програмата ще ни предложи подходящо компресиран звук за глас зад кадър, за озвучаване на видео.
Нарочно избрах половината.
Сега виждаме тази част от файла, която е коригирана и ще чуем разликата между оригиналния файл и промяната.
Ще оставя всеки да си извади сам изводите, за работата на компресора.
Но преди това ще върна един път назад.
Искам да ви покажа отново от "effects, amplitude and compression, multiband compressor".
"multiband compressor" изглежда по този начин.
Изглежда има повече контроли, но принципа му е същия.
Разликата е тази, че отделя различните честоти ниски, средни, високи в отделни компресори.
Първо ще върна в "default", за да започнем от никакви корекции.
По този начин можем с него да коригираме различен диапазон по различен начин.
Ще ви демонстрирам.
Ще избера соло само на тези честоти, за да чуя, какво правя с компресора.
Тук работя и върху ниските.
Те не преобладават в този звук, затова ще отида на другата крайност, при високите.
За да мога да илюстрирам това, което ви казвам.
Благодарение на графиката при съседините потенциометри виждаме съседните level метри.
И виждаме, къде всъщност преобладава гласа.
Ето тук, в този регистър.
Нека да чуем след корекцията, която направих на високите и на ниските, как звучи нашият файл.
Махам солото.
Драстична ще бъде разликата, когато променя в основният регистър на гласа.
Нарочно повторих няколко пъти този бутон "b".
Всъщност това е байпас, който временно, докато е избран не показва на изхода, какво се случва в диапазона, в който сте избрали да работите.
Соло е единият вариант, който избира само канала, само честотите, които работите.
А байпас изключва тези и чувате всички останали.
Отделно имаме "output gain".
Във всеки момент можем да видим изхода, на колко децибела е и съответно да коригираме, повишавайки.
Надали ще се наложи да намалявате, но може и да намалите ако има нужда.
Тук имаме настройки за лимитер, да увеличим, до колко децибела да сложим горна граница над която не искам да преминава нашият звук.
Тези честоти ни позволяват да изберем, кое ние приемаме за ниско, средно и високо в "multiband".
Дори с тези линии, белите да изберем, че ниско и средно е тук в този диапазон.
Където ни трябват първите плъзгачи, след което предпочитаме тук да имаме по-голяма...
В случая по-скоро обратното би трябвало да се получи, за да имаме по-фина работа при гласа.
Идеята е как работи филтъра, а не конкретно, как ще обработим този звук.
С тези черти можем да изберем,до кой диапазон на честотите работи първият плъзгач.
После втория, третия и така, четирите като цяло.
Не е нужно изобщо да затваряме, дори при отворен прозорец мога да кликна два пъти на "simon says", нашата песничка При което просто прозореца се затваря.
Трябва още един път командата, за да го отворя.
Нека да чуем тук, как ще се отрази "multiband".
Ето сега например можем да изберем границата, в която работят най-ниските, местейки тази черта, включително мога да вкарам и от средата.
В този потенциометър тук.
Може би чухте, как се изцъкли парчето.
Нека пак да чуем.
А сега ще ви оставя да се позабавлявате и сами да усетите по какъв начин работи "multiband" компресора.
Приятни минути с "Adobe Audition".

Тест за преминаване към следващия урок

 
Колко отделни групи от честоти можем да компресираме с мултибанд компресора?
до 3
до 4
до 6
всички честоти едновременно