Работа с ефекти в "Effects Rack"

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Учим се да работим с все повече ефекти, филтри, а сега, когато ви покажа "Effect rack", ще бъдете очаровани.
И ще видите, как обработката на звука ще се качи на едно съвсем различно равнище.
А именно "effect rack", който се намира след "media browser".
Като таб в "workspace default".
Нека да се върнем обратно в "media browser" и да заредим два произволни файла.
За илюстрация на това, което ще ви обяснявам, да кажем "zapis" и "reklama gotov".
Някога в старите версии на "Audition" се налагаше всяка една команда, всеки един ефект да бъде преценяван.
Защото един път правиш нещо, потвърждаваш и оттук нататък следващата стъпка ти зависи изцяло от това, което си направил.
Трудно можеш да се върнеш обратно, трябва да се използва "undo".
Да помниш еквалайзери и корекции, най-вече при еквалайзера се явяваше проблем.
Защото, когато веднъж направиш някакви корекции и ги приложиш след направена една стъпка, не може да се върнеш обратно и да върнеш еквалайзера ако си размислил.
Но всички тези неща вече не съществуват като проблем.
Връщам назад до изходно положение.
Имаме "effects rack", където всеки един от ефектите, с които работим може да бъде зареждан на отделен "insert", това са "16 inserts".
В които, натискайки това триъгълник в края можем да изберем например "channel mixer".
След като направим корекциите, ако ви прави впечатление, долу няма "apply", няма "close".
Каквото направим затваряйки прозореца, остава запомнено в "effect rack" и сега мога да добавя някой еквалайзер.
Правя корекции върху него, отново затварям.
И той остава на тази позиция активен.
Сега мога така да продължавам до долу с различни ефекти и филтри, които ми трябват.
През цялото това време да прослушвам всичко, което съм наложил върху файла.
Например графиката, която виждаме не се променя.
Нека чуем.
Стига с тези копчета така звучи файла преди ефектите, отново с копчетата активирам ефектите.
можем произволно да спираме някои от тях.
Да чуем, как ще звучи без еквалайзера.
По този начин да видим всеки един от ефектите, да чуем всеки един от ефектите, какви промени прави.
И къде евентуално сме сбъркали или къде има нужда да пипнем нещо.
Можем докато прослушаме да се върнем тук, да променим еквалайзера, да спрем прослушването.
Да пуснем отново от тук.
Тук долу виждаме още няколко настройки, като сила на звука на входа, преди ефектите, които прилагаме.
И след тях на изхода, можем да коригираме амплитудата, спрямо нашите нужди.
И друго доста ценно най-отдолу, можем да контролираме, колко "dry/ wet".
Това ще рече, колко процента на изхода да имаме от всички ефекти, които сме приложили.
Нещо като мастер не ефектите.
Например на 100% звучи по този начин, намалявам въздействието им на 50%, а можем и да ги спрем.
Ето веднага забелязахте в "input/ output" метърите , нивото стана еднакво на входа и на изхода, когато спряхме филтрите.
Един по един променят нивото, къде са с изрязване от еквалайзера.
"limiter" също доста променя нивото.
В chanel" миксера, какво сме задали.
Също имаме някакви намалявания от 100% на звука.
И всичко това се отразява на изхода.
Да продължим с разглеждането на панела.
тук долу имаме още един бутон, от който можем да включваме и изключваме целият "rack", всичките филтри едновременно.
Оттук можем да затворим "input-output" потенциометрите, за да имаме повече място за останалите филтри, ще ги върна обратно.
От това падащо меню избираме дали да работим върху целият файл или само върху селекция.
Например ако направя така селекция и прослушаме "selection only".
Плейбека спира, когато сме в този режим.
Плвйбека ще продължи и така ще чуем разликата.
Още едно място, на което трябва да внимаваме, точно, какво сме избрали ако нямаме селекция, тогава през цялото време ще чуваме въздействието на филтъра.
Сега не чуваме разликата, това е защото "hard limiter" намалява драстично звука и не можем да чуем, какво точно се случва тук.
Това ме насочва отново към "hard limiter" да проверя неговите настройки.
Мапример -30 децибела е много.
Активирам го отново и затварям.
не сте фиксирани във времето не сте Нещата вече звучат малко по-реалистично.
Защо отворихме 2 файла, сега ще ви покажа.
Когато преминете в работа с другият файл, избирайки го 2 пъти или от падащото меню тук.
Имаме отново празен "rack".
Всеки "rack" работи индивидуално с файла.
Когато заредим в този "rack" някакви други корекции, например този еквалайзер.
И отново "hard limiter" ще сложа.
Докато работим с тях, долу в дясно на екрана се изписва файла и слота, на който е нашият филтър.
Защото ако прецените може 2 пъти да заредите "hard limiter" с различни настройки.
Да кажем някви различни предпочитания и тогава двата "hard limiters", може да използвате единия, след това другия.
Така бързо да може да чуете разликите между двата.
Като тук долу, когато работите с тях, дори и от двата отворени заедно, винаги знаете на кой слот точно работим и по-полезното, когато приключим от файл на файл и тук също има отворен "hard limiter" се изписва точно, върху кой файл правим корекциите.
Защото отворени по този начин, можем да допуснем грешка.
С десният клик в "effect rack", можем да премахваме ефектите.
Можем да включим и изключим бутоните на всички.
Както и ръчно, както и от тук долу.
Имаме гъвкавост в командите.
Тук също имаме възможност да запазваме пресети, или да извикваме готови.
Например някой вокален и да стигнем до това предупреждение, което ни казва, че ефектите, които използваме са тежки.
И е възможно нашият процесор да не успее да ги обработи в реално време, затова програмата ни препоръчва да използваме "apply", за да приложим ефектите и тогава да чуем, сега ще натисна "apply" и тогава да чуем със сигурност резултата.
Тъй като е възможно по време на прослушване в реално време, плейбека да накъсва, готово изпълнени са всичките задачи от "effect rack" върху файла.
Нека да чуем.
Видяхте и графиката се промени, а също така ефектите вече ги няма в "inserts" на "effect rack", защото те са приложени.
Aко в този момент решим, че не сме доволни от резултата, все още имаме възможност да се върнем назад с "undo".
Също така препоръчвам да запазите работата си в пресет, например "zapis 1".
Сега във всеки един момент, дори след затваряне на програмата или ако не сме доволни от това, което сме направили можем да се върнем назад да извикаме пресета и да работим върху него.
Както и ако ни хареса това, което сме направили върху този файл да изберем другия, с който работим и да приложим същите корекции.
Върху този файл.
Надявам се и вие сте очаровани от "effects rack" и още сега ще започнете експерименти с него.
Като зарадите няколко ефекта и сами да се убедите в удобството, което той предлага.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Колко ефекта едновременно можем да използваме в "Effects Rack"?
няма ограничение
16 бр.
10 бр.
4 бр.

Въпроси и отговори

  • Може ли да се нанесът промени в процеса на запис на файла?

    Росица Максимова:

    Има ли начин да се нанасят промени по време на запис на файл - в процеса на записване? Или преди да запаметим файла трябва да зададем всички модификации предварително? Не зная дали сте запознат с програмата Virtual DJ например, при нея именно задавам Record и в самия процес на записване мога да нанасям промени с ефекти и т.н. Audition на такъв принцип ли е, или няма общо? Благодаря предварително!

    Това е тъпо имам акаунт!:

    Здравейте. До версията, на която е базиран курса, няма такава възможност. Записът е без ефекти и корекций. След стопиране на записа стават достъпни всички гореспоменати инструменти.

    Петър Хамамджиев:

    Здравейте. До версията, на която е базиран курса, няма такава възможност. Записът е без ефекти и корекций. След стопиране на записа стават достъпни всички гореспоменати инструменти.

    Росица Максимова:

    Благодаря!

    Mariodboiram:

    След като не се познава дадена дума "нанесът", може да се използва думата "направят". Учете български език, а като не знаете, питайте чичо Гугал.