Панорама и ниво на канал

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Съвсем малко остана до практическата работа, която ни предстои заедно.
Нека ви покажа още една-две хитринки на мултитрака.
Искам да върна "play head" на начало и сега виждаме, че когато имаме нарязани клипове или не само нарязани.
Дори цели клипове по "time" линията.
Натискайки стъпка назад, "playhead" се спира на всяка една срезка, на всяко едно начало или край на клип.
Затова ако искам бързо да отида до начало, единия вариант е да извлача, леко си намалете колонките, да извлача курсора в началото.
Но за да избегна този шум мога да натисна "home" от клавиатурата съответно "end" отива накрая.
"home" за начало.
Има още един вариант, кликвайки върху показателя за време, изписвайки 0 и "enter".
"playhead" идва в самото начало на 0.
Aко изпишa 1 e първа секунда, 10 е 10-та секунда и така нататък.
Да се върнем на 0.
Увеличавам тук тази писта, за да имаме по-добра видимост.
Останаха ни тези две линии тук.
Едната за панорама, както ни подсказва програмата и другата за "volume".
Независимо от тези два потенциометъра, които разгледахме по-рано тук можем да определяме на всеки един файл на канала, каква да бъде панорамата в даден момент.
или през цялото време на файла задържайки върху линията, отдолу виждаме от 0 до 100 процента.
Колко процента в момента панорамата ние надясно.
Нека да чуем разликата.
Най-добре това се чува, още веднъж ще повторя ако слушате със слушалки.
Вече при "volume" няма да има вариант да не го чуете.
Нека да упражним рязането.
Сега ще отрежа тези две парченца и ще ви покажа разликата.
Един път имаме сила на целия канал, която е от началото до края му.
Втори път имаме сила, която можем да изберем на всеки клип, от тук и от тук.
А трети и може би не третия без краен път, кликвайки върху самата линия, когато курсорът се превърне в плюсче създаваме точки.
Всяка една от тези точки може да бъде премествана.
Един обратен "fade", ще ви демонстрирам, но тъй като 20 секунди ще е много да чакаме, ще съкратя.
Ще хвана панорамата Сега мога с поставяне на точки по линията на панорамата, да обърна ето така.
Хубаво е да имате предвид, че ако направите на самият файл лява панорама, A сте избрали канала, да бъде със дясна.
тук ще спрем да чуваме, каквото и да е.
Затова при работа с панорамите имайте предвид тази разлика.
Tук ще върна обратно.
С десният бутон върху всяка една точка, имаме меню, за задържане на "keyframe".
Когато изберем "hold keyframe", при създаването на нов, нямаме тази крива плавна до него.
А "keyframe" се задържа до следващия и при тази промяна скача до нивото на следващия, който сме задали.
Ако изключим "hold" получаваме добре познатата стара траектория.
Избирайки "spline curves" ги заобляне и по този начин правим плани корекции.
сега виждате как при "spline curves" тези два "keyframes" останаха в празното пространство, както и основния.
Те всъщност коригират това разстояние.
То помага ни да се ориентираме в плавността на кривата.
Колкото по-близо до кривата е, толкова по-малко е променяната на нейното отклонение.
Колкото е по-далече, толкова по-плавна става промяната.
Отново с десният бутон можем да изберем да изтрием избрания "keyframe".
Избран означава ето такава в жълто, този е в сиво.
Сега този е избран.
"Десен клик "delete selected keyframe" ще изтрие него.
Ако изберем всички "keyframes" и отново дойдем с десен клик, "delete" изтрива всички и нашата линия се връща обратно на нулата.
Същото важи и за траекторията на звука.
Селектираме "keyframe", десен клик и заобляне кривата.
При вариант на заоблена крива нямаме "hold keyframe".
Той е активен, когато изключим и отново при промяна ще получим драстичен скок от единия "keyframe" до другия.
Сега ако махна "keyframe" представлява спестява правене на още един "keyframe", в който да се налага да задавам този скок.
След което още един "keyframe", за да се върна обратно.
Задържайки по средата между двата "keyframes" и натискане на бутон "ctrl", местенето преминава в една съвсем нова граница.
Избираме двата съседни "keyframes" и ги местим.
Тъй като тук се приближих до съседния, веднага прескочи моята селекция.
Най-добре хващайте мишката и започнете сами да изследвате възможностите на "keyframes".
Трудно бих могъл да ви предам с думи, как точно работят.
Най-добре всеки сам да ги усети.
С десен клик избирам всички "keyframes" и ги изтривам.
Кривата ми вече като права, идва на нула децибела.
Една последна препратка назад във времето, когато правихме нашите записи.
И записвахме глас един път, втори път, трети път.
Може би забелязахте, как в нашият файл меню, прозорецът се напълни с файлове.
Във всеки един момент от записа програмата създава файл с името на канала, в който записваме.
Ако направя запис в канал моно, ето тук.
Този запис веднага идва с име моно и започва от 001 да се брои.
Колкото пъти записваме, толкова ще расте и цифрата във файла.
Защо ви показвам това, за да имате предвид, че във вашият компютър в директория.
При мен е в "multi", "multitrack nachaloto".
Тук са двете сесии "nachaloto" и "sled zapis".
Появи се една директория "multitrack nachalotoо_recorded".
В нея са всички тези записани файлове, включително и този, който току-що ви показах.
"mono_001".
Важно е да имате предвид тази подробност, за да можете да отворите без проблем сесиите, които аз качвам.
Под някои от уроците.
По този начин всички записани от мен файлове ще бъдат налични и при вас.
А сега не пропускайте да отворите ваша мултисесия и да си поиграете с панорамата и "volume", за да усетите точно, как се случват нещата с "keyframes".
Продължаваме напред в следващият урок с "fade" и други хитрини, от мултитрак режима на "Adobe Audition".

Тест за преминаване към следващия урок

 
Какви са цветовете (по подразбиране) на линията за ниво на звук и на панорама?
звук- синя, панорама - жълта
звук - зелена, панорама - жълта
звук- жълта, панорама - синя