Да си поговорим за "delay" и ехо.
Ще използвам файла "ogun bii" отново, "effects",
меню "delay and echo" отделено за нас
Отварям първо "delay".
"delay" означава закъснение, което прави и ефекта.
Дава закъснение на подаденият от на сигнал.
Докато "echo" повтаря многократно, с намаляване например
или други параметри, които му задаваме.
Какво можем да настроим с "delay" ефекта?
Имаме в този прозорец ляв канал и десен канал.
Еднакви настройки за двата канала.
В първия имаме просто, с какво
време в милисекунди да бъде нашето закъснение,
което пръстчетаме.
И колко от "dry - сух" и "wet-мокър", или
колко от микса от оригинала като "dry" се приема оригиналният звук.
И колко от обработката,
процентно да присъства в изходния резултат.
Сега ще избера "default" отново, защото много
пипах по потенциометрите.
Нека да чуем.
нямам забележка
Тъй като тук имаме разлика в левия и в десния канал
и като процент на ефекта и като време
за което се повтаря.
Се получава едно такова наслояване многократно
в ляво и в дясно.
Ще изравня показателите,
вляво и вдясно, нека да чуем така.
животът на всеки човек е една Железопътна линия нагорнище
Сега вече "delay" ефекта е малко по-обикновен.
Не създава такова усещане за пространство.
Въпрос на вкус и на желание на всеки,
как да го използва.
Интересно е също да спрем изцяло "delay" в десния канал
и да оставим само в левия.
А тук можем да изберем,
в каква мерна единица да се отмерва
времето, което задаваме.
Оттук нататък работата е творческа,
спрямо нуждата и вкуса на всеки.
А тук отново имаме пресети, нека да пуснем -
"room ambience".
Но за стаи и помещение
ще си говорим повече, когато стигнем до "revurb".
Отказвам този ефект.
Идвам в менюто, за да избера "echo",
където имаме подобни настройки, но малко по-задълбочени.
Избирам "default", за да бъдат нулирани показателите
и започвам.
Тук вече си имаме откровено ехо.
Настройките, които можем да управляваме
са закъснението на "echo", отново в милисекунди;
"feedback" или върнатия сигнал, който получаваме,
като процент, колко да бъде
и неговото ниво.
Отново за левия канал
и за десния канал отделно.
Можем, избирайки този бутон да заключим
единият канал към другия.
Ако изберем да прилагаме еднакви настройки
по този начин.
Който и от двата канала да управляваме, другия го следва.
Тук в дясно имаме еквалайзер
за върнатия сигнал, за самото ехо.
Можем да коригираме честотите на сигнала,
който чуваме като ехо.
Ето така.
Но когато прекалиш с еквалайзера, тъй като
ехото се връща обратно в суровия микс
и още веднъж преминава през тези корекции.
Получава се едно такова залупване,
завъртане на звука и повтаряне и се стига до
обратна връзка, което всъщност не е лошо ако го търсим.
Затворям този прозорец
и ще ви напомня, че всички тези ефекти
можем да използваме и зареждайки ги в "effects rack".
Така имаме бърз достъп до корекции по тях.
И до сравнение между единия и другия.
Не се налага след като сме ги приложили
да връщаме назад и губя време,
че сме направили команда
и не можем да променим обратно ехото.
Оттук нататък сте вие!
Включвайте "delay", след това ехото
или в обратен ред, както ви е приятно.
Може да падне голям смях.
Тест за преминаване към следващия урок
1483
Каква е разликата между Дилей и Ехо?
Дилей ни дава качестен резултат, докато Ехо се ползва за непрофесионални цели 4578
Няма разлика, това са различни версиии на един ефект 4579
Дилей е еднократно закъснение на звука, докато Ехо повтаря няколкократно закъснението с отшумяване 4580