Когато записваме глас
се сблъскваме с някои проблеми.
Съскането един от тях.
Няма да обяснявам повече по темата
Ще ви помоля да заредите файл "DeEsser",
който е прибавен към урока.
И нека да чуем, какво съдържа той.
И така нека преминем към решаването на този проблем,
доколкото може да бъде решен.
След като имаме един запис с дефект в него,
можем да коригираме донякъде
с програмата,
това което сме записали.
Но все пак не до безкрайност.
Да пристъпим към "effects, amplitude and compression".
Тук намираме "DeEsser" на трета позиция в менюто.
Какво представлява "DeEsser"?
В него задаваме, както звучи самото име, да премахнем
тези дразнещи завуци, които се получават в записа.
Нека да изберем преди това
началото, където е по-съсредоточено.
Ето така, да кажем тази част.
Отново effects, amplitude and compression, deesser".
Сега в този прозорец можем да изберем честотата,
в която са нашите звуци.
Нека да чуем.
Високите честоти търсим.
Някъде около 10000 херца да кажем.
Спряхме да чуваме ефекта,
или това, което правим върху звука, с нашият ефект.
Защото имаме селекция отзад,
но не сме избрали "loop" върху нея и съответно,
когато прослушаме селекцията и продължи напред "playhead"
да подслушва.
Tой не отчита, че нашия ефект ще работи на това място,
което е така.
И не ни показва промените.
Активираме тук лупа и сега няма да има момент,
в който не чуваме промените, които нанасяме с нашия ефект.
От честотата избираме мястото, където
е нашето дразнещо съскане.
Също така широчината на диапазона.
Няма да навлизам в подробности.
Най-добре всеки сам да чуе спрямо проблема, с който се бори.
От "threshold" намаляваме силата, с която се чуват тези честоти.
Нека да променим "mode" на "broadband".
Така резултатът е по-добър, но за да сме сигурни.
Най-добрият начин, по който можем да хванем тези честоти
е ако използваме "output sibilance only".
Така ще чуваме само дразнещия шум и ще можем точно да го уловим.
Ето определено.
Да кажем, че тук е нашата дразнеща чистота.
Нека да чуем, как звучи нормално.
Не можем да прекаляваме и с намаляването,
защото се променя цялостното звучене на гласа, който имаме.
Но пък ако обърнем внимание върху "gain reduction",
ще видим точно местата, където се активира "deesser" филтъра.
И можем да преценим дали изяждаме от аудиото, което не дразни.
Или сме уловили само моментите, където имаме даразнещи звуци.
Виждам, че се активира в моментите, в които
имаме дразненето, значи сме на прав път.
След като кликнем два пъти отзад или премахнем селекцията,
вече прилаганите от нас корекции ще се изпълнят
върху целият файл.
Което и ние търсим в момента, "apply".
Нека да чуем.
Премахвам лупа оттук.
Определено има някакво подобрение.
Не сме го изчистили изцяло.
Но за това биха ни помогнали и еквалайзерите,
с които ще се занимавам по-напред.
А сега използвайте файл "DeEsser.
wav",
който прибавихме към упражнението.
За да се убедите сами, как работи ефекта.
И да намерите от него най-полезното за вас.
Тест за преминаване към следващия урок
1375
Филтърът сам открива и чисти "съскащи" дефекти ?
да, достатъчно е да прослуша веднъж файла 4256
не, от нас се изисква да определим честота, диапазонът и силата на изрязването 4257
филтърът добавя допълнително кристално звучене 4258