V-Ray Материали – Стъкла

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Тест за преминаване към следващия урок

 
С промяната на кой основен параметър в VrayMtl се получава материала от тип „стъкло“ ?
diffuse;
reflection;
refraction;
bump;

Въпроси и отговори

  • каква ми е грешката

    васил:

    правя всичко както показвате  в урока и не се получава стъкло  как да поправя това за нито един от материалите не ми се получава както в уроците  вероятно е някъде в осветлението

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    използваш ли същата тестова сцена, която използвам и аз в уроците?
    васил:

    Не не зная от къде да я сваля

    васил:

    Сам си направих сцената  но не се получава,използвам една сеетлина "дом лайт"

    Ивайло Искренов:

    От ляво, под списъка с уроците има линк за сваляне на файловете за упражненията, а от първите уроци на модулите можеш да свалиш архива за целият модул.

    васил:

    Добре ще го видя но защо все пак се получава този резултат дали е от не добре позиционирани светлини,защото всичко останало е както показвате в урока

    Ивайло Искренов:

    Причината може да е във всяка отделна стъпка- светлини / камера / материал / настройки на рендера ... не мога да кажа предварително, за това разработваме материалите в предварително подготвена сцена, в коят знем че всичко друго е ок, и променяме параметрите само на материалите.

    васил:

    да от този файл получих резултат но не разбрах от къде  идва разликата

    васил:

    аха ясно

    Ивайло Искренов:

    ако искаш ми изпрати файла в който работиш и ще го погледна и ще пиша ако открия причината 

    васил:

    добре ще го изпратя ,аз разгледах сцените от урока  и мисля че започвам да проумявам. Как да го изпратя целия фаил тук в аула

    Мария Балева:

    Здравей, изпрати ми файла на maria@aula.bg  и аз ще го препратя на лектора. Той след това ще ти върне отговор по имейла :)

    Ивайло Искренов:
    Здравей,
    разгледах сцената, материала си е ОК, но средата в която го "изследваш" има нужда от малко подобрение и мога да ти предложа някой малки оптимизации : не запазвай файла на кирилица - използвай латиница / намали малко резолюцията на рендера и използвай Safe Frame / позиционирай по-добре камерата, така че да се вижда добре основният обект / добави и други обекти в сцената (прости) за да видиш как материала ти реагира с отраженията и пречупването / използвай материал за огънатата равнита отзад (бекграунда) / в настройките на камерата смени white balance от D65 на Neutral и махни отметката на vignetting и намали shutter speed на 100 и можеш да избереш и бутона Guess vert tilt (ако искаш) / светлината която е отпред и равнината отдолу можеш да ги махнеш - за момента не вършат никаква работа / смени Brute Force с Irradiance Map ( с preset Low) / увеличи малко събдивижъните на Light cache - 1000 / намали Мах subdivs в Adaptive Image Sampler ня 10.
    В следващите уроци напред в курса ще видиш и други, малко по-различни setup-и и за осветлението. 
    васил:

    да благодаря много за помоща

  • Може ли да се направи матирано стъкло с текстура?

    Diana Ivanova:

    Примерно искам да направя врата на душово пространство с матирано стъкло, което обаче има текстура.Как е по правилно с blend материал или има друг начин в направата на самия материал?

    Георги :

    Може да пробваш да добавиш черно бяла карта в слота Glossiness Който отговаря колко да е матово или гланцово стъклото.

    Георги :

    Черния цвят ще ти направи стъклото съвсем матово отговарящо на стойност 0. Използвай по сиви карти или ги контролирай чрез Color Corektion

    Diana Ivanova:

    thanx :)

  • Как да направя диоптрично стъкло?

    Д. Димитрова:

    Искам да направя диоптрично стъкло, като от очила, но от тези, които силно пречупват изображението и не знам как точно да го получа като ефект?

    Ивайло Искренов:

    Здравей,
    предлагам ти да пробваш следното решение - моделирай лещата с реалните размери, реалната дебелина и реалата изпъкналост на повърхнодтите. След това приложи стандартно "стъкло" като материал и виж какъв ще е резултата. Ако не е задоволителен може да започнеш да променяш Refraction IOR, като за началното стъкло ти препоръчвам стойност от около 1,5 за IOR.

    Д. Димитрова:

    Благодаря, за предложението.

  • Защо не виждам готовите стъкла преди рендер?

    Диана Якимова:

    Работя с V-ray 3.4 и имам следния проблем - направила съм отделни кубове, върху които прилагам стъклата, които правим в урока. В момента на прилагането, фигурите на кубовете изчезват и какво точно съм направила, се вижда само чрез active shade или при рендер, или ако задам на куба display as box. Аз ли нещо бъркам някъде или е нормално за моята версия?

    Ивайло Искренов:

    Здравей Диана,
    не бъркаш нкъде - просто прозрачните обекти са прозрачни и в сцената. Може конкретно за този обект, когато е селектиран да натиснеш Alt+X, с което се активира командата See-through, което ще направи обекта от прозрачен - полупрозрачен и така ще го виждаш в сцентата.

    Диана Якимова:

    Благодаря, това донякъде реши проблема, но така пак не мога да виждам къде какво съм приложила, освен в рендера.

    Ивайло Искренов:

    В такъв случай, може да изключиш прозрачността на viewport-a, като махнеш посочената отметка - виж прикаченото изображение =>

  • Daniel Dimitrov:

    *вариант

    Боян Бонев:

    Да, има вариант, да има рефлекция по стъклата без да има околна среда. Това се прави по два начина поне. Единият начин е отваряш Render прозореца с F10 и натискаш горе таб V-Ray, търсиш надолу щората Environment. Там трябва да активираш Reflection/Refraction Environment и да пуснеш там някаква HDRI карта в слота. Вторият начин е по-гъвкав. Добавяш с сцената една Vray Light като в Type я сменяш на Dome. В същата щора най-долу активираш отметката на Texture и отново пускаш в слота под Texture идна HDRI карта. По-долу в щората Options можеш да настройваш дали да виждаш фона от HDRI картата или да ти е само отражение по гладките повърхности като отметнеш Invisible. Удобството в този случай е, че можеш да въртиш хоризонтално тази карта така, че на прозорците да се вижда отражение, което ти харесва. Трябва да настроиш HDRI картата предварително да ти е Shere от Material Browser-а.

    Daniel Dimitrov:

    МНОГО БАЛГОДАРЯ !!! Ще пробвам.ПОЗДРАВИ :) :) :)

  • Защо...

    Иванка Георгиева Попова - Колева:

    Здравейте, може ли да попитам защо когато се опитам да направя материал стъкло използвам за основа VRayMtl и променям параметрите не мога да променя Subdivs на стъклото работя с 2014?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, вероятно версията на V-Ray която ползваш е малко по нова и там определянето на събдивижъните може да става автоматично, както е по подразбиране. Ако искаш да имаш ръчен и индивидуален контрол, трябва да отидеш в настройките на рендера и да сложиш отметката на Use Local Subdivs, както е показано на прикаченото изображение =>

    Иванка Георгиева Попова - Колева:

    Благодаря за отговора