Оптимизиране на настройките на финален рендер - GI and Mtls

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Въпроси и отговори

  • Защо?

    Гергана Асенова:

    Здравейте,

    Направи ми впечатление, че в Image Sampler-a Min shading rate е 1. От какво зависи тази стойност -дали трябва да е 1 или 2?

    ПП. Извинявам се ако Ви карам да повтаряте нещо, което сте обяснили вече.

    Хубав ден!
    Ивайло Искренов:

    Здравей Гергана,

    Min shading rate е параметър, който определя баланса за времето което се изразходва при пресмятането на антиалайзинга и останалите параметри ( материали, светлини, сенки и т.н) за един пиксел. Колкото по-ниска е тази стойност, толкова по-коректен е антиалайзинга за сметка на другите параметри. Стойността по подразбиране е 2, но когато заредиш сцена направена с по-старата версия на V-Ray, тази стойност е 1, за да възпроизведе същият резултат който се очаква.
  • Защо не получавам качествен рандер

    васил:

    Здравейте, това е първия рендер който съм направил но струва ми се  изглежда сякаш се губят детайли,тоест има някаква размазаност на изображението.Дали пак да не ви изпратя файла и да си кажета препоръките

    Ивайло Искренов:

    Здравей, 

    разбира се, че може пак да ми изпратиш файла, но преди това опитай малко да оптимизираш материалите (модул 3 от курса). Да се появи някъде рефлекция, bump може би, виж пак светлини и камери, опитай с HDRI в екстериора или друг вид осветление "отвън" ... после смени филтъра в настройките на рендера в ролаута Image Sampler от Area на Mitchell-Netravali. Това ще допринесе още малко за изкарването на детайлите.
    васил:

    Да разбира се ще тренирам  с тези неща  но ще изпратя и файла и вие когато можете го вижте.Аз запаметих присета който вие предложихте в уроците за продуктово рендериране  но не се получи както при вас

    Ивайло Искренов:
    Ок, ето няколко идеи за това как може да се "повиши качеството" на рендера. 
    Ще се опитам да поясня допълнително къде гледам в сцената и как степенувам процесите при определянето на качеството. В курса по V-Ray споменахме няколко пъти кои елементи трябва да са налице за да очакваме добър рендер - (1) 3D модели с правилна геометрия + (2) материали с „физически коректни” атрибути и стойности + (3) реалистично осветление + (4) „фотографска” камера + (5) коректни настройки на рендера. Настройките, който си избрал и 3D моделите ги приемаме за правилни и ги изключваме от следващото ревю, въпреки че може да добавиш филтъра, който споменах в предишният пост. Да се върнем на материалите – в основният обект който представяш с рендера (гардероба) имаш един приложен материал, в който контролираш diffuse, reflection и bump с карти – което е Ок, но самата карта която ползваш (и чернобелият и вариант) представят дървесна текстура с реална големина около 20см. и разделителна способност около 500х500 пиксела. Когато я приложиш върху страницата с големина 1.2м, текстурата ще се нанесе няколко пъти и линията на тайлинга започва да се забелязва. След това – самото изображение не е чисто, пикселизирано е няма детайл в него и има някакви допълнителни бели линии, който не съм сигурен че са част от текстурата. Препоръката ми е да ползваш големи и чисти текстури – 2000х2000 пиксела е нормално, без да се повтарят по повърхността, от който да очакваш детайл (виж отново модул 3 – материали). Светлините – VRaySun&VRaySky – винаги е добро начало и за определяне на exposure-a и много често си остава и краен вариант, но пак те съветвам, както и в предишният пост, да експериментираш с IBL (осветление, от изображение). Другото нещо (само като съвет) е да махнеш голямата светлина от тавана – не е реалистично такъв голям светлинен поток от площна светлина да идва от тавана. Вместо нея може би е по добре да използваш SkyPortal от прозореца (виж отново модула за интериорно рендериране в курса). Друга препоръка е да намалиш влиянието на пода в GI, защото основният цвят на пода е силен и наситен и тази „червеникавост” се предава като колоризиране на стените и тавана. Това можеш да го направиш или с OverrideMtl или десен бутон върху пода -> Vray Properties , Generate GI от 1 го намали на 0,2. Камерата – аз бих изключил vignetting ефекта и бих използвал Neutral филтър и ако искам след това тези ефекти бих ги добавил в пост (PS). Също така бих използвал и Guess Vert бутона и може би малко по различен ъгъл към обекта.
     Пробвай тези препоръки и да видим как ще се отразят на крайният резултат :)

    васил:

    благодаря за съветите Ивайло,много голяма промяна стана когато промених стоиностите за намаляване на влиянието на пода в GI.Ето новия рендер  кажи си препоръките

    Ивайло Искренов:

    Доста добре изглежда :)

  • Как да махна вълните

    Еми Г:

    Здравейте,след като оправих всичко ми се появиха вълни по абсолютно гладка лъскава повърхност,как да ги изгладя и да стой като една равна плоскост. Тази грешка от материала или от светлината се получи? Поздрави!

    Ивайло Искренов:

    Здравей Еми,
    аз лично бих заложил на материала - провери какъв е bump-a и го намали или махни картата която е там, за да стане равна повърхност.

  • Какъв е проблема с настройките за финален рендер?

    Slawi20:

    Здравейте, бих искал да попитам от къде може да идва проблема със зелените петна в изображеннието, съответно с настройките към него като се има в предвит, че излиза във всички отделни елементи, които съм задал (GI, Reflection; RawReflecttion; Refraction; RawRefraction; Lighting; TotalLighting). В тестовият рендер, с пропорционално занижени настройки и по-ниска резолюция този проблем го няма. Също така имах проблем и с по-високи от дадените настройки, където стана още по-голямо мазало, въпреки 20те часа ренд като на същите места (със зелените петна) имаше доста по наситени прашинки

    Ивайло Искренов:

    Здравей, може да пробваш следното нещо - мини в Expert Mode първо, като кликнеш с десен бутон върху Advanced и избереш съответно Expert. След това ще се появи чекбокс Show Sample - при теб вероятно е маркиран, отмаркирай го и направи тестов рендер с регион на област в която са се появявали да видим дали ще ги има пак.

    Slawi20:

    Мерси за бързата реакция, проверих го и не беше с отметка. Все пак пробвах случайно да не съм я бил цъкнал при ренда, но резултатът беше напълно друг. В крайна сметка пак пробвах с настройките от снимката и единствено завъртях малко изгледа на DomeLight и зелени сфери нямаше.

  • Как да стане по-реалистична визуализация?

    Стела Радева:

    Здравейте.може ли да ми кажете къде бъркам в настройките? Може би в начина на осветяване на сцената или някъде другаде...? Не ми изглежда достатъчно реалистично.

    Ивайло Искренов:

    Здравей, според мен основното тук което може да се тества е в осветлението (съответно и камерата ако се налага). Предполагам, че ти се е сторило тъмно помещението и си сложила една голяма лампа с големината на тавана, която да светне обектите отгоре. Ако е така, този метод има доста недостатъци, който няма смисъл да коментирам сега, но за да подобриш реалистичността, според мен трябваа да наблегнеш на това, светлината да идва от реалните източници. Предполагам, че имаш прозорец - сложи един VraySun+Sky в околната среда и един Skylight portal на прозореца и по тази светлина нагласи камерата. Ако е тъмно изображението - променяй експоужъра на камерата, а не светлините. Другото нещо е самият светлинен източник - ако има възможност - пробвай да включиш самият светлинен източник в композицията. Според мен винаги влияе добре това да се вижда от къде идва светлината. Просто светлосенките стават "по-логични". Може да пробваш да разработиш малко и материалите - да получиш малко детайл и от тях, малко отблясъци и отражения. Може още малко да помислиш по композицията на самия шот - рядко се получава добър изглед, когато гледаш срещу ръб на стената - като заобиколно решение (ако все пак на там трябва да е насочен изгледа), може да се опиташ да сложиш ръба по-скоро на 2/3 в изображението, отколкото близо до средата. Според мен, реализма е съвкупност от тези неща, и ако тестваш промените в тези насоки, мисля че ще успееш да подобриш нещата и да получиш по-добро визуализиране ... само да вметна, че това което си получила до тук никак не е лошо като вариант, просто изказвам мнение, как според мен може да е по-добре.

    Стела Радева:

    Много благодаря за изчерпателния отговор. Наистина имах такава светлина и я изтрих. Получих тази визуализация, която наистина ми се струва по-реалистична, но срещнах друг проблем - при визуализирането на прозореца. Получава се едно голямо светло петно, вместо прозорец с щори. Имам V-ray Sun & Sky, настройките на камерата са: f-number: 6, shutter speed: 20, film speed (ISO): 100. Пробвах и с други стойности на тези параметри, но никъде щорите не се виждат при визуализирането. Интензитета на слънцето е 1

    Ивайло Искренов:

    Така светлината идва с много по-добро направление и посока и сенките вече е "логична". За справянето с прегарянето на прозореца - предлагам следните три решения : 1 - запазваш рендера като .exr и в поста (например във Photoshop) оправяш тази зона - най-добре с маска. 2- изключваш слънцето, като не променяш нищо за околната среда и корегираш експоужъра на камерата. Така светлината идваща отвън ще е по малко и ще осветеността ще се компенсира от камерата. 3 - от настройките на рендера, вероятно използваш Reinhard за Color Mapping с Burn Value=1, промени тази стойност по-близка до 0, например 0.4 и направи тест рендер да видиш как се променя. Колкото по-близко е това число до 0, толкова повече преместваш Color mapping-a от Linear към Exponential, което ще доведо до значително намаляване на преосветените части. Когато оправиш тази част с прозореца, може да вдигнеш малко общата осветеност, защото в момента изглежда малко тъмно. Иначе параметрите на камерата, които си подбрала са ок.

    Стела Радева:

    С burn value пробвах, получи се много добре. Благодаря!