Оптимизиране на настройките на финален рендер - GI and Mtls

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Въпроси и отговори

  • Защо?

    Гергана Асенова:

    Здравейте,

    Направи ми впечатление, че в Image Sampler-a Min shading rate е 1. От какво зависи тази стойност -дали трябва да е 1 или 2?

    ПП. Извинявам се ако Ви карам да повтаряте нещо, което сте обяснили вече.

    Хубав ден!
    Ивайло Искренов:

    Здравей Гергана,

    Min shading rate е параметър, който определя баланса за времето което се изразходва при пресмятането на антиалайзинга и останалите параметри ( материали, светлини, сенки и т.н) за един пиксел. Колкото по-ниска е тази стойност, толкова по-коректен е антиалайзинга за сметка на другите параметри. Стойността по подразбиране е 2, но когато заредиш сцена направена с по-старата версия на V-Ray, тази стойност е 1, за да възпроизведе същият резултат който се очаква.
  • Защо не получавам качествен рандер

    васил:

    Здравейте, това е първия рендер който съм направил но струва ми се  изглежда сякаш се губят детайли,тоест има някаква размазаност на изображението.Дали пак да не ви изпратя файла и да си кажета препоръките

    Ивайло Искренов:

    Здравей, 

    разбира се, че може пак да ми изпратиш файла, но преди това опитай малко да оптимизираш материалите (модул 3 от курса). Да се появи някъде рефлекция, bump може би, виж пак светлини и камери, опитай с HDRI в екстериора или друг вид осветление "отвън" ... после смени филтъра в настройките на рендера в ролаута Image Sampler от Area на Mitchell-Netravali. Това ще допринесе още малко за изкарването на детайлите.
    васил:

    Да разбира се ще тренирам  с тези неща  но ще изпратя и файла и вие когато можете го вижте.Аз запаметих присета който вие предложихте в уроците за продуктово рендериране  но не се получи както при вас

    Ивайло Искренов:
    Ок, ето няколко идеи за това как може да се "повиши качеството" на рендера. 
    Ще се опитам да поясня допълнително къде гледам в сцената и как степенувам процесите при определянето на качеството. В курса по V-Ray споменахме няколко пъти кои елементи трябва да са налице за да очакваме добър рендер - (1) 3D модели с правилна геометрия + (2) материали с „физически коректни” атрибути и стойности + (3) реалистично осветление + (4) „фотографска” камера + (5) коректни настройки на рендера. Настройките, който си избрал и 3D моделите ги приемаме за правилни и ги изключваме от следващото ревю, въпреки че може да добавиш филтъра, който споменах в предишният пост. Да се върнем на материалите – в основният обект който представяш с рендера (гардероба) имаш един приложен материал, в който контролираш diffuse, reflection и bump с карти – което е Ок, но самата карта която ползваш (и чернобелият и вариант) представят дървесна текстура с реална големина около 20см. и разделителна способност около 500х500 пиксела. Когато я приложиш върху страницата с големина 1.2м, текстурата ще се нанесе няколко пъти и линията на тайлинга започва да се забелязва. След това – самото изображение не е чисто, пикселизирано е няма детайл в него и има някакви допълнителни бели линии, който не съм сигурен че са част от текстурата. Препоръката ми е да ползваш големи и чисти текстури – 2000х2000 пиксела е нормално, без да се повтарят по повърхността, от който да очакваш детайл (виж отново модул 3 – материали). Светлините – VRaySun&VRaySky – винаги е добро начало и за определяне на exposure-a и много често си остава и краен вариант, но пак те съветвам, както и в предишният пост, да експериментираш с IBL (осветление, от изображение). Другото нещо (само като съвет) е да махнеш голямата светлина от тавана – не е реалистично такъв голям светлинен поток от площна светлина да идва от тавана. Вместо нея може би е по добре да използваш SkyPortal от прозореца (виж отново модула за интериорно рендериране в курса). Друга препоръка е да намалиш влиянието на пода в GI, защото основният цвят на пода е силен и наситен и тази „червеникавост” се предава като колоризиране на стените и тавана. Това можеш да го направиш или с OverrideMtl или десен бутон върху пода -> Vray Properties , Generate GI от 1 го намали на 0,2. Камерата – аз бих изключил vignetting ефекта и бих използвал Neutral филтър и ако искам след това тези ефекти бих ги добавил в пост (PS). Също така бих използвал и Guess Vert бутона и може би малко по различен ъгъл към обекта.
     Пробвай тези препоръки и да видим как ще се отразят на крайният резултат :)

    васил:

    благодаря за съветите Ивайло,много голяма промяна стана когато промених стоиностите за намаляване на влиянието на пода в GI.Ето новия рендер  кажи си препоръките

    Ивайло Искренов:

    Доста добре изглежда :)

  • Как да махна вълните

    Еми Г:

    Здравейте,след като оправих всичко ми се появиха вълни по абсолютно гладка лъскава повърхност,как да ги изгладя и да стой като една равна плоскост. Тази грешка от материала или от светлината се получи? Поздрави!

    Ивайло Искренов:

    Здравей Еми,
    аз лично бих заложил на материала - провери какъв е bump-a и го намали или махни картата която е там, за да стане равна повърхност.

  • Какъв е проблема с настройките за финален рендер?

    Slawi20:

    Здравейте, бих искал да попитам от къде може да идва проблема със зелените петна в изображеннието, съответно с настройките към него като се има в предвит, че излиза във всички отделни елементи, които съм задал (GI, Reflection; RawReflecttion; Refraction; RawRefraction; Lighting; TotalLighting). В тестовият рендер, с пропорционално занижени настройки и по-ниска резолюция този проблем го няма. Също така имах проблем и с по-високи от дадените настройки, където стана още по-голямо мазало, въпреки 20те часа ренд като на същите места (със зелените петна) имаше доста по наситени прашинки

    Ивайло Искренов:

    Здравей, може да пробваш следното нещо - мини в Expert Mode първо, като кликнеш с десен бутон върху Advanced и избереш съответно Expert. След това ще се появи чекбокс Show Sample - при теб вероятно е маркиран, отмаркирай го и направи тестов рендер с регион на област в която са се появявали да видим дали ще ги има пак.

    Slawi20:

    Мерси за бързата реакция, проверих го и не беше с отметка. Все пак пробвах случайно да не съм я бил цъкнал при ренда, но резултатът беше напълно друг. В крайна сметка пак пробвах с настройките от снимката и единствено завъртях малко изгледа на DomeLight и зелени сфери нямаше.