Render mask – Selected

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Докато сме тук в тези настройки, искам да ви покажа само още нещо.
В момента е заредено последното изображение, което имахме.
Това е новост за "v-ray 3.
0".
Ето този "render mask".
Ако направя още един материал, който да приложа върху чайника.
В момента не е необходимо да рендерирам цялото изображение, за да видя, как се променя само този обект в рендера.
Чайника ми е маркиран.
За "render mask" избирам "selected".
Това значи, че само селектираният обект, ще бъде рендериран.
Недостатъка на това нещо, на този "render mask" е, че той наистина ще рендерира само този обект.
С други думи Ето тук, където бяха отраженията ще си останат зелени.
Но пък иначе реално виждам, как се променя само този обект.
Другата част от изображението не се рендерира.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Можем ли да рендерираме с Vray 3.0 само един обект от сцената (този който е селектиран), само с промяна на настройките за рендера?
Не, трябва да рендерираме регион, в който присъства желаният обект;
Не, трябва да скрием всички други обекти в сцената;
Да, но това е опция която е активна само за версия 2.30;
Да, с маска за селектиран обект;

Въпроси и отговори

  • Как да оправя този шум който се получава при рендерирането?

    Йордан:

    Как да оправя този шум който се получава при рендерирането?

    Йордан:

    също и от страни на възглавничките, текстурата не можах да я оправя с uvw map и този шум ми бърка в .......

    Георги :

    Просто супер се е получило. Поздравления. За шума предполагам че използваш прогресивно рендване и се изчиства по бавно може би. Направи настройките на V-ray на Bucket и виж дали няма да се промени Текстурата можеш па с UVW map да си я наместиш ама промени малко размера на контейнера (Жълтия) Също пробвай и да направиш черно-бяла карта за Bump слота за да получиш малко релеф . В случея на по горната картинка е видим именно Bump слота.

    Йордан:

    Благодаря ти! Твоя беше идеята да се пробвам да го направя :) Така относно 2 ри я ми опит с рендера е : бях си на бъгет,но shading rate ми беше 1 и го смених ,както е на твоята снимка на 6 и в още едно прозорче ми беше на 3 и го смених на 100(вярно отне ми 20-30 на минути за рендер) и шумът изчезна.(ще сложа снимка)

    Относно за bump ,аз си имах карта която нямам представа каква е на цвят и как изглежда понеже използвах sigershaders(готови текстури),но като влезнах в map видях,че е на цифрата 6 и го направих на 30

    А ето и резултата след вдигането на bump числото и премахването на шума

    Единствено не ми харесват "тирантите" които държат ''възглавниците'' ...трябваше да са черна кожа,но се е получило нещо друго,като материал!

    Йордан:

    справих се и с тирантите :) оказа се ,че от светлината седят странно

    Георги :

    За светлини използваш само HDRI карта която ти е в Doom Light За да я видиш какво представлява цъкни върху слота на HDRI материала Това си е един вид 32 бита 360 градусово изображение на което се разчита да излъчва светлина заедно с Доом лайта. На мястото на същото изображение може да пробваш да заредиш друго изображение, стига да е същия формат, и да видиш как ще се промени светлината в сцената. Особено се забелязва в Хрома. Такива картинки можеш да потърсиш или от някъде "платени" или свободно от тук . Може да пробваш и да увеличш / намалиш интензитета на Доом лайта или неговия цвят

  • Защо командата save в Render History ми е неактивна?

    Стела Радева:

    Здравейте, защо командата save в Render History (във V-ray Frame Buffer) ми е неактивна? Искам да си запазя изображението, но като цъкна върху save просто нищо не се получава.

    Ивайло Искренов:

    Здравей, за да работи History-то трябва, първо да се активира от бутона за включване и след това от Settings да се зададе къде да сейва тези изображения временно на твоя компютър ->