Как да изберем правилните настройки?

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Тест за преминаване към следващия урок

 
Задължително ли е оптимизирането на качеството на рендера и подбора на настройки?
Да, защото в противен случай не може да се стартира процеса на рендериране
Не, но с оптимизирането по посоченият метод можем едновременно да повишим качеството на изображението и да намалим времето за рендериране

Въпроси и отговори

  • Как да оправя levels в vfb?

    Владимир Димитров:

    Здравейте, имам проблем с levels в колор коректора на VFB. Понякога се променя и минималната и максимална стойност на слайдера идват много близко един до друг. А няма опция за show all както е в curves. И става невъзможно за променяне коректно... Със среден бутон се променя графиката надолу нагоре, но това не ми помага. 

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    ако се случи така, че нещо от корекционният слой да не работи както трябва, опитай да го ресетнеш (2) от бутона(1). Другият вариант е да си запазиш изображението и да направиш тази корекция в Photoshop.
  • Може ли малко помощ за дистрибутивното рендване...

    Георги :

    Здравейте, Може ли малко помощ за настройките на дистрибутивното рендване. Целта ми е да рендвам една картинка на два компютъра ( компютър и лаптоп ). Не знам къде греша. Ето какво съм пробвал: Стандартна сцена с примерни настройки за V-ray, има сложена отметка на Settings > Distributed rendering: На компютъра нищо не съм променял, на лаптопа стартирах приложението V-Ray DR Spawner. Появи се иконка в трея и иконка като на 3dsmax но неактивна. Това е резултатът от рендъра: Не знам, броя на бъкетите не трябва ли да е удвоен, т.е. тeзи на компютъра + тeзи на лаптопа ( i7 4790 k , i73612 ) Пробвах и друго. На моя компютър стартирах Autodesk Backbumer Menager след това Server и Monitor. Не знам последователноста на стартирането им дали има някакво значение. Резултатът: ... и като комбинации от стартирано приложение Backbumer на лаптопа а на компютъра не, стартирано и на компютъра и на лаптопа и какво ли не още. Благодаря.

    Ивайло Искренов:

    Здравей Георги, теоретично правилно си построил схемата :) Ето някои съвети какво допълнително да погледнеш:1) увери се че това е реалното IP на лаптопа, което ползва в момента. Ако е динамично може да се е сменило. Стартирай Command Prompt и в командният ред напиши "ipconfig". Срещу реда IPv4 Address е IP-то което трябва да въведеш, когато добавяш сървър в настройките на рендера. 2) на лаптопа, когато стартираш Spawner-a, иконката на 3ds Max, която се появява в началото "примигва" на таскбара и така си стой след това - при теб изглежда че е ок, тук не търси промяна. 3) може да махнеш отметката на Restart servers on render end. 4) направи активен "Log Window" от Settings, там ще ти изпише дали всичко е наред и ако не е къде спира процеса. 4) увери се че стартираш spawner-a за същата версия на V-Ray, като на основният компютър (виждам че имаш два Max-a, може да имаш и два V-ray-a). Стартирай пак рендера и изчакай - по мрежата трябва да се прехвърлят всички асети, (текстури, IES-ове и т.н., всичко от сцената) което отнема малко време. Ако пак не сработи направи един screen shot на log window-a. Ако в него всичко е наред, сървъра ще е на кафеникав фон, ако не е ще е на зелен и ще пише какво му пречи.

    Георги :

    Здравей Иво, Май съм объркал нещо IP-то на лаптопа. Добавих и него в настройките на рендъра. Ето и картинка от Log-a Когато пусна процеса на рендване на моя компютър, в таск менъджера на лаптопа показанията за CPU за приложението 3ds max скачат на 100%, също и на моя компютър, обаче бъкетите пак са си 8.

    Ивайло Искренов:

    Нещо не съм много сигурен кое IP използва компютъра ти в момента - дълъг списък се появи :) ... но ако трябва да върна малко историята - имаш едно PC на което стартираш задачата в MAX (PC1) и един допълнителен лаптоп (PC2). В настройките на PC1 добавяш като сървър PC2 с неговото коректно IP и слагаш отметка на Use local host - така в списък имаш само един комп, но ползваш и този на който е стартирана задачата. На log window-a пише защо е спряла задачата - четвъртият зелен ред от долу на горе, не не се вижда на screen shot-a. И още нещо - стартираш spawner-a преди да пуснеш задачата, нали? Провери си и firewall-a - изключи го за теста, може там да е проблема и виж тук последният ми коментар, да не би да пропускаме нещо.

  • Защо се появява черен фрейм буфер и смятане на cache продължително време без резултат

    Иван Георгиев:

    Здравейте , бих се радвал на професионален коментар от ваша страна. При наличие на повече от един "scy portal" в сцената се появява черен фрейм буфер при рендиране и не преминава в по нататъчно изчистване на картината , като така стой в продължение на повече от час.
    П.С. Настройките на Vray са направени както в упоменатия урок .
    Поздрави !

    Ивайло Искренов:

    Здравей,
    това значи ли че когато има само един sky postal сцената работи нормално? Какъв е сетъпа на светлините и какви са настройките на камерата? През камерата ли пускаш рендера? В друга сцена има ли го отново този проблем? Какви са настройките на рендера?

  • Защо не мога да изкарам като рендер елемент допълнителната светлина?

    Вера Димитрова:

    Здравейте, като се опитам да извадя vraylightsselect допълнителната светлина отзад- back2 ми излиза като черен прозорец. А с останалите светлини се получава?

    Вера Димитрова:

    този проблем видях от къде идва - от настройките на светлината не съм check-нала affect diffuse и cast shadows!

  • Защо не мога да променя настройките на lightcache?

    Вера Димитрова:

    Появи се още един проблем.. оказва се че като променя sub на Lightcache, примерно от 500 на 2000 нито времето се променя нито качеството ,все едно lightcache изобщо не оказва влияяние:

    Ивайло Искренов:

    Здравей,
    до колкото виждам времето се е променило малко - от 48,5 на 50,5s. Това са 4% разлика - това значи, че за тази резолюция, при тези обстоятелства за сцената и двете рендер-времена те устройват, защото разликата реално е само 2s, но ако го рендваш на 6к резолюция тогава тези 4% може да имат значение. Като цяло според мен извода е, че в твоя случай няма особено значение какта стойност ще избереш, след като не влияе на качеството. Съвета ми е да използваш оптималните настройки, и ако сцената се узложни, ще знаеш от къде и как да повлияеш на качеството.

    Вера Димитрова:

    Много благодаря за отговора! още едно нещо не ми стана ясно: при промяна на всички настройки при последния рендер, в sample rate-а трябва ли да излизат червени пиксели както при мен:

    Ивайло Искренов:

    Червените пиксели не са много в samplerate-a, не е притеснително. Те индикират къде най-много се бави рендера и помагат да анализираш сцената (ако искаш/трябва да я оптимизираш). Обикновено такива зони са там където има директна осветеност на обекта, или рефракции, или не достигат семпъли от светлини/материали.

    Вера Димитрова:

    Разбрах! Мерси!

  • Как да настроя рендера?

    Maria B:

    Как да настроя рендера, за да виждам при рендерирането това което виждам в момента в прозореца Perespective, а не през камерата?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, предлагам ти следното решение : според осветлението в сцената, си нагласи експоужъра на една камера. След това в околната среда (8 от клавиатурата) може да избереш в Exposure control да бъде активен и все едно е от физическата камера (виж прикаченото изображение) . Така ако пуснеш рендер от перспектива сега - ще се рендерира, със същият експоужър както през камератаи ще изглежда нормално осветено.

  • Може ли малко помощ за олекотяване на тежък модел и получаване на изключително дълго време за рендер? 

    Александрина:

    Здравейте, не знам дали това е точното място за този въпрос, но се надявам да намеря помощ. Въпроса ми е следния - правя екстериорен рендер на сграда експортирана от ArchiCad. Моделът е изчистен отвътре от стени и всичко, което не се вижда и би го натоварило. Обаче понеже ми трябва доста реалистична фасада( искам да запазя идеята за растер на камъка за облицовка) доста съм натоварила модела с елементите от камъни (групирани). Предполагам, че това страшно много утежнява пресмятането на изображението (излиза ми estimated time - 60-70часа, а за частично рендериране 15часа напринер) Мога ли по някакъв начин да олекотя модела си без да изгубя растерът на камъка за облизовка, за да мога да рендерирам за някакво нормално време. Не знам дали това е основния проблем или проблем в настройките на рендера.

    Бих качила файла, стига да е необходимо.

    Предварително благодаря

    Ивайло Искренов:

    Здравей, времето за рендериране зависи също така и от някои други параметри освен настройките - резолюцията на която рендиш, на каква машина, материали и т.н. Ако искаш ми прати файла да го погледна (сейвнат с архив за версия 2016) и ще се опитам да ти дам някои насоки за оптимизиране на времето.

  • Как да намаля размера на файла?

    Petar Ivanov:

    Здравейте! Искам да намаля размера на файл - 3dsMax scene file, сега е 2,18 ГБ. В сцената има само един обект / човек /. Материалът е VRayMtl без рефлекции. Пробвах с модификаторите Optimize, ProOptimizer и MultRes но резултатите не бяха задоволителни. Ще пробвам да го експортирам за да го поставя в Rhino 3d и от там да го поправя. Дано да се получи. Но ако е възможно само чрез 3ds Max бих се радвал да споделите опит и съвети. Благодаря!

    Ивo:

    Ехаа ... отдавна не бях виждал единичен файл на Мах с такъв размер :D Какъв е броя на полигоните на обекта? Има ли приложен Turbosmooth отгоре и ако да, то с каква итерация? Пробва ли да направиш Purge на сцената? Може ли да направиш един скеиин шот на ппрозореца Rendering-> State Sets. С каква големина са картите, който са използвани за този модел? Иначе има начин да намалиш големината на файла при сейване с компресиране ->

    Petar Ivanov:

    Благодаря! Ще пробвам всичко. Направих експорт като .FBX и пак го импортнах в макс. Размера на файла се намали на 1,59 ГБ. Махнах и част от косата. Картата на текстурата е PNG 8192x8192 - 67.8 MB.

    Petar Ivanov:

    Приложих Compress on Save и се намали на 545 МБ. Благодаря!