Проект – “Aula Headphones”

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Въпроси и отговори

  • Как може да се намали времето за рендване?

    Георги :

    Здравейте, Кои параметри при тази сцена влияят на скоростта на рендъра? Да кажем, кое в настройките в Render Setup може да се "бутне" малко за да се рендне малко по бързо. На моята система (4 ядрен Атлон + 12 гб рам)  сцената се рендва за около 1 час и 20 минути. Пробвах същата сцена със същите настройки и на лаптопа ( процесор I7-/4 физически 8 логически ядра/ + 8 гб рам) там се рендна за около 54 минути но пък да се прехвърля една сцена постоянно е малко неудобно. Аз пробвах да променям в Render Setup стойността на Dinamic memory Limit обаче нямаше някакъв особен ефект. Също така направи ми впечатление, че най много време отне за рендване на шлайфания метал който е на предната най-видима част на слушалката. Същата текстура я има и на гърба на другата слушалка. Има ли смисъл такива тежки и трудни за рендване текстури да се нанасят на невидими повърхности? Те допринася ли за увеличаването на времето на рендване? Да кажем че слушалката заедно с кабела ми трябва като отделен обект, съхранена е със или без алфа канала ( не ми е много ясен този термин) за допълнителна обработка в фотошоп, в такъв случай  не може ли да се намалят субдивите или броя  на светлините? Благодаря.

    Ивайло Искренов:

    Здрвей,

    има сет от настройки с който става доста по бърз рендера ... но преди това - Dynamic Memory Limit - при версия 3 съм забелязал, че не означава съвсем максимум - ако имаш свободна RAM ще я използва (по-критично е за старите версии ... не знам защо - просто наблюдение). Материалите за обектите от невидимите страни нямат особено участие във времето за рендера (ще имат ако участват в някоя рефлекция или се промени изгледа на камерата). От фрейм буфера, отвори падащото меню и избери Alpha - ще видиш че там вече са разделени обекта от бекграунда и са подготвени предварително за постуърк във PS. Това изображение може да се сейва като отделно и да се ползва като маска в PS.
      Както казвам в самото видео - "по-бавно се рендерира отколкото с Irradiance map, но разчитам на това че ще бъде по-точно. Ще използвам изпитана схема за рендериране на продукти с BF+LC ...". BrutForce (BF) метода винаги е по-бавен от Irradiance Map (IM) Направих още няколко теста с различни комбинации и се оказа, че ако сменим BF с IM (medium presset) и увеличим Max subdivs на Adaptive Image Sampler на 14 и завишим subdivs на всички материали на 64, общото време пада на 4мин 12сек, без видима разлика в качеството ! Тук обаче още не сме говорили за различните primary и  secondary engine-и и за оптимизиране на настройките, затова съм се спрял на "изпитана схема" за добро качество при рендериране на продукти. Имай предвид и още някои важни неща - винаги става въпрос за баланс между качество и време от 33 мин за големината на крайното изображение от половин HD не е никак лош резуктат. Пак казвам BF е по принцип бавен метод - в 95% от случайте аз използвам IM. Има повече контроли и по трудно се сетва но има и едно много приятно предимство - може да се сейва за определен изглед на камерата и да с еизползва при следващи рендери. 
      Сигурно има и още по оптимални настройки - сцената е относително проста и се надявам всеки от вас да е в състояние да оптимизира тези настройки след като премине основните модули за светлини/материали/камери. За това найстина ви окуражавам "да си играете със сцената" - експериментирайте и намерете своя начин за това как да извадите най-доброто от рендера.
  • Как се запазват материали, за да се отвори файла на друг компютър?

    Гергана:

    Здравейте,

    Видях, че когато свалих max файла с проекта, материалите са запазени. Четох, че за да се случи това трябва от Save As -> Archive и се получава един rar файл, който също трябва да е в папката с max файла, когато той се отваря на друг компютър. Тук по същият начин ли е направено или има друг?
    ПП Извинявам се ако съм избързала с въпроса. Благодаря.
    Ивайло Искренов:
    Здравей,
    ако става въпрос само за материалите като структура и настройки, те си се запазват върху обектите и върху семпълслотовете в материалния редактор. Ако преместиш така файла всичко е ОК, с изключение на това, че текстурите ще липсват и трябва да се ремапират. За да събереш всички използвани текстури можеш да използваш Save As -> Archive. И така ако тази папка, която е направил архива, е на същото място където е главния файл, Мах ще ги намери автоматично и няма да се налага ръчно ремапиране.
     Под урок 3 от модул 7 има отделна дискусия за ремапирането.
  • Как да премахна 'шума' в сянката?

    Ана Апостолова:

    премахна този "noise" при хвърлената сянка в/у основата,и по кожения материал

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    каква стойност използваш за Noise Treshold в rollout-a Global DMC и с колко събдивижъние е съответният материал и светлините ? Може да изпробваш следната схема - в Adaptive Image sampler сложи за Max subdivs 16, за Noise Treshhold в Global DMC 0.005 и направи събдивижъните за светлините 128, както и за материалите които имат рефлекция subdivs=128.
    Ивайло Искренов:

    Също така може да се увериш, че е маркиран  чекбокса на Enable GI в Global illumination и са избрани Irradiance Map и  Light Cache.

    Ана Апостолова:

    Така.....понеже съм със по-стара версия на ви рей, не намирам Noise treshhold,и за това съм променила стойностите на Clr tresh=0.005 (т.2 в изобр.),и съм сложила Adaptive DMC,защото нямам само Adaptive(т.1),шумът намаля,но остана още.И значи може да надвишаваме стойностите на subbdivison,повече от колкото му е стойността на квадрат...?(защото нали на лампите например първоначално е 8,и 8x8=64 max.....) 

    Ана Апостолова:

    направих още един рендер,само че сложих light cache вместо Irradiance map,и няма шум...

    Ивайло Искренов:

    Този параметър за който говорим Noise treshhold при теб мисля че е в табулатора Settings ... събдивижъните можем да ги увеличим доста повече - да, с тях ще позволим на Vray да използва колкото му е необходима информация за да постигне качеството което искаме, което сме задали с Noise treshhold.

     В края на следващият модул ще видиш видео което е специално за оптимизирането на настройките и също така ще видиш и начин за локализирането и премахването на noise-а от изображението. А още малко по-напред в курса ще се запознаеш с преимуществата и недостатъците на различните двойки енджини. 
    Marinow:

    Не са добри тия цифри които виждам за субдива 128 на светлина не е малко дори за старата версия, която не е оптимизирана както 3.0, разбии си ги на елементи и виж точно кой ти прави проблеми, не може така като имаш нойс да хакаш повече субдува, ами ако това е голяма сцена с много материали и т.н. ... ще рендираш по 1 седмица. И така произволно да се слагат мин и макс на ДМС-то без да е видян симпъл елемента ... е толкова грешно, 16 е доста голяма стойност ;)

    Ако искаш пиши ми едно съобщение, ще оправим шума ;)

    Marinow:
    Ето го и моя резултат, аз не съм съгласен с тоя BF + LC, 


    Рендер времето ми е 18мин. IM+LC, като материалите са доста по тежички от тези в урока. Просто съм оптимизирал малко сцената, субовете са от сорта на 16 ~  64, може да се постигне и по - добро време, като качеството се запази. IM е по - сложен, но много по точен :)

  • Защо при стартиране на началния файл Aula_headphones_-_Lights_Mtls_start.max ми се изписва следното съобщение: "One or more objects are currently Isolated"?

    Велияна Тонева:

    Здравейте, този проблем да не би да се появява заради това, че използвам demo version на Vray? След като ми се изпише това съобщение, единствената ми опция е да натисна бутона ОК, това от своя страна води до следния резултат (ще прикача снимка, на която се вижда, че камерите и светлините липсват).

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    при последното сейване на файла съм оставил видими само слушалките като обекти (изолирани са в сцената). Кликни на показаният бутон и всички други обекти ще се появят ( това не е свързано с версията на V-Ray, която използваш).
    Велияна Тонева:

    Благодаря за това упътване. Вече всички обекти ми се визуализираха.

  • Как се променят Subdivisions във версия 3.30.03

    Деница:

    Нещо е променено и не мога да променя subdivs нито на светлините, нито при материалите. Някакво решение има ли? При промяната на Min Shading Rate в Render Setup се променят автоматично и за светлините, но май не е това решението.

    Ивайло Искренов:

    Здравей, във версия 3.30 на V-Ray, определянето на subdivisions става автоматично, програмата сама преценява необходимата стойност.

    Деница:

    Здравей, прочетох, че така става някъде из интернет, но все си мислех, че има възможност това да става и ръчно. Благодаря за отговора! :)

  • Защо се получава тъмно изображение след рендера?

    Георги Георгиев:

    Здравейте! Тъй като съм с версия 3.30, не мога да променя subdivisions на осветлението. Проследих и изпълних всички останали инструкции в урока. Това ли е причината да се получи толкова тъмно изображение след тест-рендера?

    Ивайло Искренов:

    Здравей Георги, subdivision-ите нямат отношение към количеството светлина. Те по-скоро имат отношение към "качеството". Във версият с която работиш, рендер-енджина сам определя това количество. За да получиш същата осветеност, провери дали рендерираш през камерата, която е в сцената. Следващото важно нещо е да обърнеш внимание на това използваш Demo версия на V-Ray, което значи че настройките на рендера ще се нулират всеки път - направи preset с настройките в сцената и го зареждай всеки път преди да пуснеш рендера.

    Георги Георгиев:

    Приложих камерата, през която да се рендерира изображението. Проверих и дали всички светлини са включени. След това направих всички настройки според инструкциите и веднага направих preset с тях. Заредих preset-а, след което отново пуснах рендер и изображението излезе по същия начин. Направи ми впечатление, че настройките не се запазват дори след като им направих preset. Когато го заредя настройките не се запазват според него, а в менюто за preset си остава надписа "No preset selected". Опитах да направя и preset с настройките от качения към урока файл и да го заредя в моя файл, но също не се получи и настройките не се запазват. Мисля си дали самата Demo версия не позволява други настройки?

    Ивайло Искренов:

    По принцип Demo версията връща първоначалните настройки всеки път, но с preset би трябвало да може да пуснеш рендера.

  • Ивайло Искренов:

    Здравей,
    в момента имаш избран V-Ray RT рендер приложен вероятно като Production. Смени го от табулатора Common както е показано на приложеното изображение и от стрелката до Render избери Production Render Mode.

    Eliz:

    Здравейте, мога да избера само Vray DEMO 3.40.02, след това в Type може да се избере Progressive или Bucket, а не Adaptive, както е показано във видеото на урока. Какво могада направо в този случай?

    Eliz:

    Ивайло Искренов:

    От това падащо меню можеш да избереш Bucket. Кликни с десен бутон на зеления бутон Dafault и избери Switch to Expert за да виждаш всички опции на рендера.

    Eliz:

    Направих го всичко това, но отново за типа мога да избера Bucket или Progressive.

    Георги :

    Това е ново във V-ray 3.40. Има само две опции Bucket и Progressive. Също така размера на бъкета е в ролаута "Bucket image Sempler" Ако ще го търсите както е показан в урока, не е там. Във версия 3.4 скоростта на рендване е на доста по високо ниво и има добавен рендър елемент Denoiser който според мен наистина си заслужава да се премине към 3.40.

    Eliz:

    Благодаря Ви!

  • Как да запиша финалния рендер с фон

    Miroslav:

    Здравейте след рендериране записах картинката в формат PNG и получавам слушалките с прозрачен фон . Как може да се оправи това?

    Ивайло Искренов:

    Здравей,
    може да пробваш следните неща :
    1- може да запишеш финалният рендер в .jpg
    2- може в PS да добавиш слой под рендера с произволен цвят

  • Как да променя настройките за по-новата версия?

    Вера Димитрова:

    здравейте, тъй като използвам vray 3.50, нямам избор за adaptive.. по-долу видях, че този проблем е обсъден, но не ми стана ясно дали bucket замества adaptive и ако е така за image sampler същите стойности ли да използвам, които вие сте ползвали за adaptive? Всички останали настройки направих като вашите и времето за ренд беше 2 мин, което ми се стори странно на фона на вашите 30 мин като се има впредвид че компютърът ми не е от най бързите. това възможно ли е да е от bucket ?

    Вера Димитрова:

    като качество това което се получи е доста незадоволително

    Nikoleta:

    Защо ми се струва, че нямаш сенки? От къде се пускаше това затъмняване по ръба на картинката? Аз бих вдигнала всичко - размера на изображението, нойз трешхолдовете на по-малко, Мин и макс събдивижъни ниещо от рода 20/50....и после в настройките на GI.

    Не съм гледала още урока за настройките. Така че ти предлагам първо да го видим. :)

  • На какво може да се дължи това запитване, което прави Vray 3.6.03?

    Vicka Dimov:

    Здравейте! Аз съм с Vray 3.6.03 и СЪМ У ШОК! 1. Когато отворя базовият файл веднага получаване едно запитване, което споделям по-долу. На него аз отговарям с No и... 2. Гледайки урока, прилагайки прилежно материалите и променяйки настройките на Render-а при мен се получава ЧЕРНО! ПЪЛЕН МРАК! На какво може да се дължи това? Пропуснах да споделя, че използвам 3ds MAX 2018. PS Пробвах да отговоря и с YES на запитването, но резултатът е аналогичен.

    Ивайло Искренов:

    Здравей, на първото съобщение давай Yes - то излиза заради разликата в двете версии на V-Ray. За вторият принтскриин, свали отново работния файл _start и когато го отвориш върни в сцената изолираните обекти - светлините и други неща от сцената са скрити може за това да рендерираш в черно.

    Vicka Dimov:

    БЛАГОДАРЯ много за отговора, но забелязах, че нямам проблеми с рендирането (всичко си излиза), ако не използвам камера. В мига, в който сложа камера и "пада мрак" :-( Това се случва не само с този файл, а и с други. Направих един куб с няколко сегмента, изтрих един полигон, сложих слънце и камера и ..... отново "падна" тъмна нощ. Правих експеримент и с 3ds MAX 2016 и Vray 3.6.03, но пак е така. Някаква настройка на камерата ли пропускам???

    Vicka Dimov:

    Май имам проблеми със самият Vray Това е след рендирането на всеки изглед Top Left Camera Perspectiva

  • Как да премахна сенките?

    Йордан:

    Как да поправя тези дразнещи сянки:

    Ивайло Искренов:

    Здравей, пробвай с преместване на светлините или изключване на някой от тях.

  • Как да усиля контраста  на цветовете  в менятата,не се вижда кое е в група в даденият случай?

    Йордан:

    Как да усиля контраста на цветовете в менятата,не се вижда кое е в група в даденият случай!?

    тук на снимката се различават по светлите и по тъмните надписи ,но в действителност в програматадокато ги гледам на монитора ги виждам еднакви и,не знам дали групата е затворена или отворена

    Ивайло Искренов:

    Здравей, за да се ориентираш за това дали групата е отворена може да видиш само цвета на баундинг бокса (1 на прикаченото изображение) като ориентир, когато обекра е селектиран. Ако цвета е розов (както в случая (групата е отворена). ако цвета е бял - групата е затворена (или е селектиран едини1ен обект). Ако искаш да включваш и изключваш bounding box-a използвай "J" от клавиатурата.

  • Как и по какъв начин да правиме материалите?

    Йордан:

    Привет Иво : Кога ще има уроци и дали ще има ,как и по какъв начин да правиме материалите ,както са в този урок готови за нанасяне върху обекта,но за мен е по хубаво да знам как да ги създавам сам или ако ги има готови някъде във програмата как да ги извиквам в material editor. Благодаря!

    Ивайло Искренов:

    Здравей, в курса има цял модул за разработването на материали с V-Ray, ето на този линк (скролни надолу) може да разгледаш цялата програма.

  • Как мога да направя червения цвят по-гланциран?

    Йордан:

    Исках да направя червеният цвят гланциран повече,но не ми се получи изобщо...!!! Време за рендване 4 минути

    Ивайло Искренов:

    Здравей, червеният материал на мен ми изглежда доста гланциран, по отражението което се вижда, но ако искаш да го засилиш още малко, пробвай да направиш цвета в Reflection близо до бял или направо бяло и може също така да увеличиш малко Fresnel например на 2.2 Като съвет само - прави опитите с тестови рендери и промяна на един параметър за да ввидиш как влияе той.