Финални корекции във Photoshop

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Въпроси и отговори

  • Как да си изкараме рендерирани разгъвки на интериора без перспективни съкращения

    Сениха:

    Здравейте след като изгледах всички клипчета от обучението , започна да правя интериор с V-rey . И след като си направих всичко ми трябват цветни чертежи суфити на пода и тавана както и разгъвки на всички стени без перспективни съкращения . Искам да попитам как да получа тези изгледи чрез камерата или чрез някакви разрези на самия обем . От останаликте изгледи получавам фасади . Ще се радвам да ми отговорите

    Ивайло Искренов:

    Здравей, мога да ти предложа два начина по които да пробваш да извадиш разгъвките. Преди да започнеш те съветвам да работиш в копие на финалният ти файл. Първият метод е рендериране през ортогонални камери. Сложи камера срещу стената на която ще правиш разгъвка. Тази камера е с настройки, каквито биха били ако рендерираш през нея перспектива. Тук гледай горе долу проекционната равнина на камерата да е сравнително успоредна на стената (1). Отиди в настройките на VRay в табулатора Camera и от падащото меню избери Orthographic (2). Когато рендерираш през камерите сега ще имаш ортогонална проекция (3), но понеже във viewport-a гледаш в перспектива, ще има малко разминаване в това колко точно по дължина на стената се събира в рендера. Но с един-два теста ще може да съобразиш това нещо и като промениш focal length да определиш дължината на разгъвката. Сигурно ще се наложи да промениш и Output Size-а на изображението (в пиксели) - колкото по-близко е съотношението на рендера до съотношението дължина - височина на стената - толкова по-точно ще бъде и по-малко ще се crop-ва крайният рендер. Другият вариант е да сложиш камерата отново срещу стената на която правиш разгъвка, но много далеч - извън помещението и да използваш clipping planes на камерата, много малко число за focal length и голям zoom factor. Според мен лично първият вариант е по-удачен, но може да пробваш и двата и да избереш този който е по-приложим за теб.

  • Защо става рендера не работи?

    Диана:

    Здравейте!Имам проблем (очевидно) с рендера. И преди ми се е случвало и то в 1 камера от 5 с еднакви настройки :( Може ли помощ :( Имате ли идея каква може да е причината :(

    Ивайло Искренов:

    Здравей Диана,
    от настройките на рендера, махни отметката на Show Samples (виж прикаченото изображение).

    Диана:

    Отметката не е сложена :(

    Диана:

    Възможно ли е да е се получава така от някой материал? Работя и с ies light файлове... Пробвам различни варианти и не се получава :(

    Ивайло Искренов:

    Не мисля, че е от материал или от някоя светлина .. направи по един screen shot на настройките на рендера в IM и LC да ги погледнем

    Диана:

    С огромно закъснение прилагам скрийн шотове. Добре,че имах под ръка друг компютър, на който нямаше проблем с тези настройки. Но тези си останаха:

    Irradiance Map settings

    Light Cache settings С тези настройки заработих. Интересното е, че не винаги се получава този "ефект", но все пак.

    Георги :

    Здравей, Не знам дали ще е помощ, но и на мен ми се е случвал подобен проблем. В една сцена две камери. Едната реднва нормално, другата неще и неще. Просто тази която прави проблеми я изтриваш и на нейното място създаваш същата камера със същите настройки. Не знам от какво е проблема.

  • Как

    васил:

    Здравейте,не ми се получава материала хром на дръжките на това гардеробче ,сякаш доста голяма част от черния дифюз се вижда опитвах с поставяне на светлини но не се получава .Какво мога да направя

    Ивайло Искренов:

    Здравей,
    хрома ми изглежда Ок, вероятно нещата който отразява отпред са тъмни, все пак увеличи малко Fresnel-а и виж дали има промяна. Ако ли не, може да направиш една правоъгълна светлина отпред, която да влияе само на рефлекшъна на дръжките и така ще се появи и светла част.

    васил:

    Благодаря Ивайло но има ли опция от настроиките на светлината да се задава да вличе само на рефлекцията на дръжките.

    Ивайло Искренов:

    Има начин - може би най-лесно ще постигнеш този ефект, ако направиш правоъгълната светлина Invisible и от бутона Include/Exclude добавиш само обектите "дръжки", така че тази светлина да влияе само на тях.

    васил:

    аха ясно благодаря много за съвета

  • Как. Здравейте

    васил:

    Здравейте. В рендера съм задал белите вратички с позиция 1 да са гланц но на самия рендер поне според мен не личи това глосинеса на материала ми е 1 рефлекцията е голяма все едно е за полирана пласмаса също не ми харесва как излиза хрома на аспиратора за него и за хладилника е един и същ материал хром но на хлад. ми се струва по добре .Въобще за да личи гланцовия и ефекта на хрома какво би могло да се направи. Дугия ми въпрос е ако сложа за рендер брут форс ,брут форс времето се забавя значително но дали качеството ще е по добро от ирадианс мап и лаид кеш. Друг въпрос задал съм материал на стъкло но ми се струва че не личи да има стъкло дали е от значение дебелината на примитива за стъклото аз съм я задал 4мм.

    Ивайло Искренов:

    Здравей,
    1 - вратички - материала е ОК, погледни долният десен край на вратичката - гланцирана е и изглежда добре, за да подобриш изгледа ще трябва да разработиш още малко вторичното осветление - това което идва от стаята (лампи скрито осветление и т.н.)
    2 - хром - на хладилника изглежда по-добре, защото има какво да отрази, включително обекти и светлина, когато разработиш вторичното осветление ще се оправи и за аспиратора
    3 - brut force / brute force - това е най-коректното пресмятане, но ще бъде свързано с доста дълго време за рендериране и noise-a трябва да се изчисти с доста subdivs, което за твоя случай не е необходимо - рендера ти е чист
    4 - стъкло - правилно си направил стъклото, това че не се забелязва идва от три неща : 1-пълната рефракция; 2- перпендикулярният изглед към равнината на стъклото; 3- липсата на вторично осветление
    5 - препоръка 1 - направи корекция на камерата - guess vertical
    6 - препоръка 2 - отдели време за разработване на вторичното осветление
    7 - препоръка 3 - добави props-ове - плодове по плота, някое растение ... и т.н.

    васил:

    Благодаря Ивайло ще направя промените ,имам само още едно питане бях сложил първоначално за беграунд светлина дом лаит с HDRI карта но в опциите за въртене не ми излиза на камерата тоест не ми показва на камерата промяната когато опитах с v-ray za maks 2015 там без проблем на камерата виждам промяната правя всичко както трябва но се питам дали в 2014 има такава настроика както в 2015

    васил:

    Когато казваш да се подобри вторичното осветление какво имаш в пред вид някак си да увелича осветеноста на стаята от вътре а самото разположение на светлините дали ще е от значение

    Ивайло Искренов:

    Ако по някаква причина HDR изображението не се завърта в рендера, след като си сложил картата в dome light, сложи отметката на "Lock to dome orientation" и завърти самата dome light около оста Z - това ще завърти и картата в сцената.
    .

    Ивайло Искренов:

    За вторичното осветление имам предвид да помислиш къде биха били разположени източници на светлина в стаята и да ги сложиш - да симулираш "реално" осветление. Това със сигурност ще промени общата осветеност, но можеш да я компенсираш от exposure-а на камерата.

    васил:

    Да благодаря много

  • Защо

    васил:

    здравейте как мога да подобря гланцовия ефект на бяла вратичка,стои ми струва ми се размит а глосинеса ми е 0,95 рефлекцията ми е 218френела ми е 2,6

    васил:

    за какво сложи параметъра отбелязан с позиция 4

    Георги :

    Здравей, какъв материал се мъчиш да постигнеш гланцов или матов. Тази стойност която намаляш ти прави материала по матов. Ако искаш да е по гланцов вдигни стойноста на IOR. Според мен е много ниска, а цвета за отражение е много светъл. Пробвай с по - тъмен или с процедурна карта Falloff, дава доста добри резултати без да се пипат настройките и. Позиция 4 HGlossiness служи за размазване на бликовете (светлите петна по повърхностите) Стойностите са от 1 - 0. Като пример най - горе 1 непроменено, под него, -0,8, под него - 0,7, под него - 0,6 и най долу - 0,5 Сцената е една плоскост с един чайник и два източника на светлина.

    васил:

    благодаря Георги в крайна сметка можем ли да постигнем гланцов ефект ако си остане непроменено тоест 1, поне в курса Йвайло не променяше изобщо тази настроика.Би ли ми дал по подробен съвет за фалоф картата къде да я намеря и къде се поставя не съм я ползвал никога

    Ивайло Искренов:

    Стойността на HGlossiness е заключена към стойността на RGlossiness - за постигане на физически коректни резултати.За това и в курса тази позиция е оставена така и не е променяна, но имате възможност да ги отключите и да ги промените на стойност, каквато сметнете за добре.

    Георги :

    Фаллоф картата я добавяш от квадратчето дето е до цвета за отражението. Отраженията ти с тази карта ще зависят от ъгъла на камерата спрямо обекта, т.е. твоите врати, а тъй като те са на различна ос спрямо камерата и отраженията ще бъдат различни. Ако търсиш гланцов ефект стойноста на HGlossiness по добре да я оставиш на 1 или направо заключена. Не е коректно гланцов обект да има матови бликове, нали. Като идея можеш да погледнеш добавка за 3ds Max на Siger Studio в която има готови настроени материали. В нея, овен че можеш да използваш материали наготово, може да поразгледаш как са настроени и какво са използвали за да бъдат създадени. Когато те притискат сроковете това е незаменим помощник, дето ще се чудиш кой материал как ще изглежда и как да го настройваш. Другото хубаво е че имаш настроени материали, ако не ти хареса нещо като цвят или текстура, само променяш цвета или текстурата и си готов. Лошата част е че е доста скъпа добавка. Но ако потърсиш в Яндекс по ключова дума sigershaders излизат и по евтини предложения.

  • Защо след като вкарам във фотошоп рендер елементите поисках да сменя фона?

    васил:

    Здравейте ,имам следния проблем:След като вкарам в фотошоп рендер елементите поисках да смена фона от вън но понеже има прозорци алфа канала ми излиза изцяло бял,и не мога да отделя фона ,наложи се да изтрия прозорците и вече с нов рендер всичко е както го искам.

    васил:

    Дали има начин това да се направи без да трия прозорците

    васил:

    приложеното изображение е с изтрити прозорци поз 1 а когато не бяха изтрити всичко беше бяло поз 2

    васил:

    прилагам и крайния рендер

    Ивайло Искренов:

    Здравей,
    направи стъклата отделни обекти и кликни с десен бутон върху тях и избери V-Ray Properties и смени Alpha Contribution-a на -1. Така алфата на тези обекти ще е черна и когато запазиш алфата на цялото изображение в прозорците ще имаш отвор ... естествено ако нямаш равнина зад тях, на която да си сложил background изображението, но ако е така и на нея направи контрибюшъна на -1 и пак ще се получи.

    васил:

    Благодаря Йваило ще го изтествам

  • Как мога да задам в отражението на вратичките да се вижда пейза или да изглежда че стаята е все едно обзаведена ,тъи като тя е празна?

    васил:

    Здравейте, как мога да задам в отражението на вратичките да се вижда пейза или да изглежда че стаята е все едно обзаведена ,тъи като тя е празна

    васил:

    Не знам защо не мога да заредя изображение,но става въпрос за кухня с бяли гланцови вратички