Елементи на рендера за анализи и постпродукция – Render Elements

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Тест за преминаване към следващия урок

 
Използването и добавянето на рендер елементи води ли до увеличаване на времето за рендериране?
Да разбира се – необходими са нови калкулации за тях;
Да, защото те са нова част в изображението от рендера;
Да, все пак всеки рендер елемент е ново изображение;
Не, информацията за рендер елементите се пресмята така или иначе за финалният рендер

Въпроси и отговори

  • Как да махна шума от рендер елемент LightSelect - Portals

    Владимир Димитров:

    Здравейте, получавам много шум на рендер елемента Light select, на който съм сложил порталите от прозорците. Шумът се получава в синята зона на Sample rate, а в близост до стените е чисто. Сампълите на порталите са 512. А и настройките са доста високи. Защо се получава така? 

    Благодаря предварително, 
    Владо
    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    ако този "шум" в GI паса се блендва добре в RGB изображението може би е Ок да го оставиш така ... но все пак трябва да локализираме проблема. Как изглежда Reflection паса - възможно ли е материала, който си използвал на тавана да има някаква рефлекция и да е с малък брой subdivs ? Скайпорталите на прозорците, стоят ли зад стъклото или са пред него ... и има ли стъкло изобщо ? Като цяло 512 subivs са доста, може би ще получиш много близък резултат и с много по-малко в този случай. Може да увеличиш субдивс на Irradiance map от 50 на (примерно) 80-100 ... пробвай. Също така сравни резултата който имаш с резултата при 256 subdivs на светлините и 24 Max subdivs в AI (32 в момента).
    Като най-краен вариант може са намалиш Noise Tresh от 0,007 на 0,005 (0,003), което ще намали шума със сигурност, но ще увеличи времето за рендериране. 
    Владимир Димитров:

    Благодаря! Аз открих от какво е. Имаше едни IES лампи зад портала и те пречеха.

  • Как да постигна силни сенки от Light Portals

    Владимир Димитров:

    Здравейте, как да постигна такива силни сенки от light portal като на картинката която ви пращам. Писах на автора на картинката (ето и сайта му http://3dmitri.webs.com/) и той ми каза да направя vrayRawTotalLight pass който да наложа във фотошоп със soft light, но това не ми помогна особено, 

    Благодаря предварително
    Ивайло Искренов:
    Здравей,
    засилването на ефекта, като използваме VrayRawTotalLight pass е добро общо решение. В твоят случаи може да не работи добре поради други причини. Light Portals взимат "информация" от обкръжаващата ги среда (или околната среда) и
    ако там е едноцветно изображение (или Vray Sky) сенките ще са много плавни (мисля че бях видял Vray Sky в настройките за околната среда който имаш, ако още говорим за същият проект). Другият основен параметър, който сериозно влияе върху сенките е светлинният източник - за него накратко - колкото по-малък е, толкова сянката е по-рязка (прехода между най-тъмната и най-светлата част е най-кратък и границата е сравнително тъмна и ясна) и колкото по-голям е светлинният източник толкова сянката е "по-размита". Тук може да сложиш един VraySun и да го провериш това твърдение със Size Multiplier. И третият параметър е Ambient Occlution (AO). Той много често се използва като синоним на "контактна сянка" ... въпреки че не е съвсем точно това определение, добре визуализира предназначението му.
       Ще ти предложа няколко решения и за трите параметъра, с които може да експериментираш в твоята сцена и да прецениш кое работи най добре :

    -  за целият set-up на осветлението ти предлагам освен изображение в околната среда да има и светлинен източник. Двете най-разпространени системи за постигането на този ефект са :1) VraySun + Vray Sky ; 2) Dome Light + HDRI. Основната идея, е че трябва да има област със силен контраст в източника на светлина. За приложеното изображение предполагам че е използвана  опция 1), защото светлината е насочена, има висок интензитет и няма различни цветови нюанси  в GI (разбира се че може и да греша :))) ). Аз лично предпочитам вариант 2) защото придобивам по-добро усещане за околната среда и ми изглежда малко по-реално, но „различните очи виждат различно”. При варианта с Dome Light + HDRI осветлението зависи на 90% от изображението което ползваш. Тук с промяна на параметъра Gamma можеш да влияеш на контраста в изображението, което директно влияе на остротата на сенките.

    -  за самите портали, може да пробваш с варианта … да не са портали :) Ако са нормални светлини трябва да уцелиш интензитета и може да ги направиш още по-насочени с параметъра Directional (в Rectangle light options). Тогава няма да се наложи да използваш Vray Sun.

    -  AO – има поне два варианта с който може да го използваш : 1) от опциите на рендера ; 2) като направиш един рендер елемент VRayExtraTex със Vray Dirt в него. След това този пас може да го използваш в PS като изображение, върху основният рендер с блендинг моуд мултиплай.

  • какво да направя

    васил:

    какво да направя за да се махнат тези шумове в паса на Raw lighting

    Ивайло Искренов:

    Здравей, пробвай да увеличиш subdivs на светлините да видим какъв ще е ефекта.

    васил:

    да с увелич се подобряват но има още по фона по самите роботи не забелязвам

    васил:

    да отбележа че субдивовете на светлините са 264 всички

    васил:

    когато заредя присета който показахте тогава шумовете се увеличават

    Ивайло Искренов:

    Присета не е съвсем оптимизиран за максимално качество, тъй като не се знае и на какви машини ще се ползва и да се окаже че с него ще рендва няколко часа на някои компютри. За момента остави събдивижъните на светлините така и виж как е GI паса - ако шума идва от там, увеличи събдивижъните на IM.

    васил:

    с увелич на събдивижъните на IM нищо не се променя

    васил:

    опитах и на 100 за IM но в паса все си ги има шумовете

    Ивайло Искренов:

    Когато рендерирам файла от упражнението, с увеличени събдивижъни на светлините на 256 получавам много чист пас на светлините. Предлагам да свалиш отново файл от упражнението и да сравни настройките на рендера. Вероятно Noise Treshold-a в DMC ти е останал много висок в твоята сцена.

    Ивайло Искренов:

    Също така забелязах, че времето ти за рендериране е много ниско - провери да ли не си оставил Progressive вместо Adaptive в Image Sampler.

    васил:

    когато изтегля файла с упражнението ми излиза следния прозорец,направих рендер като наново изтеглих файла но все си има шум .Какво означава този прозорец

    васил:

    всички настройки са както трябва прегледах ги също както при вас са

    Ивайло Искренов:

    Това съобщение ти излиза защото изглежда ползваме различни версии на MassFX, но това няма значение в случая. Ако искаш ми прати файла в който работиш и ще се опитам да открия от къде идва разликата.

    васил:

    Изтеглих файла отново и ето резултата

    васил:

    мисля че е чистичко за самия пас може би нещо да съм пипнал по настроиките при предишното изтегляне на файла.Благодаря за съветите Ивайло продължавам напред

    васил:

    Когато отворих другия пас не ми хареса но виждам че е също както и при вас ,но какво да се направи за да се подобри паса пробвах с събдив. на светлините и материалите но не мърда изобщо

    васил:

    ето какво получих когато увеличих събдив. на светлините на 400,червения цвят в региона почти изчезна но това не са ли прекалено много даже самия регион се рендерира дълго време