Оптимизиране на настройките за финален рендер - Lights

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Въпроси и отговори

  • Защо картинката е избеляла

    Еми Г:

    Здравейте, имам следният проблем: защо материалите в материалният редактор изглеждат добре(тъмните материали са тъмни) , а на рендъра е много по-различно - сиво и измито като избеляла картинка. Погледнах Gamma в Color mapping - 2.2 .Бутона за sRGB е натиснат(когато го изключа става по-тъмно, но пак е различно от материалите в материалният редактор). Липсва контраст в картинката. Когато увелича интензитета на IES осветлението става преосветено. Опитвам се да направя контраст , но не се получава.На envirement имам Vray Sky(карта) и SkylightPortals на прозорците. Благодаря предварително!

    Ивайло Искренов:

    Здравей, мога ли да те помоля да приложиш един screenshot на frame buffer-a и на материалният редактор да видим какво става.

    Еми Г:

    фаил

    Материала за паркета примерно колко е различен и всичко е измито.

    Ивайло Искренов:

    Проекта ти изглежда доста добре :) От screenshot-а, който е прикачен мисля, че интензитета на светлините е малко по-висок от колкото трябва и сцената е преосветена. Като съвет може да направиш следното : направи типа на небето overcast – това ще го затъмни и ще влиза по-малко светлина през прозорците отпред. След това намали и интензитета на IES светлините. Ако цялата сцена започне да става много тъмна, увеличи exposure-а на камерата (например намали числото на shutter speed). Понеже в материалите има рефлекция, нормално е в рендера да се виждат малко по-светли, заради светлината която отразяват – колкото повече се вижда от рефлекцията, толкова по-малко се вижда от дифюза. Понеже изображението което ще сейваш от рендера е в sRGGB color space, повишаването на контраста с крива (Curve) в постпродукцията е почти задължително.. Добави тази крива в PS и избери присет Middium/High Contrast. Пробвай с тези промени и да видим какъв ще е резултата

    Еми Г:

    Здрасти,благодаря много за отговора. След като намалих IES осветлението от 1500 до 0,05(много малко ми се струва , но така ми стой добре) и намалих рефлекцията на материалите и малко в PS се получи това като резултат: Поздрави Еми п.п. А защо когато поставя IES осветлението е много голямо и се наложи да го "скелвам"-нещо от мерните единици ли е?

  • Защо когато си набелязвам рендер елементите има един диноизер след като го избера при започване на рендера в фрейм буфера не го виждам, сякаш все едно не съм го избрал?

    васил:

    здравейте ,с версия на v-ray 3.60.03 съм ,когато си набелязвам рендер елементите има един диноизер след като го избера при започване на рендера в фрейм буфера не го виждам ,сякаш все едно не съм го избрал .Защо се получава така и може ли да се оправи

    Георги :

    Излиза вече с друго име "Effect Result" Просто го добавяш и толкова. Има няколко пресета с готови настройки за изчистване на шума, можеш да си избереш от тях нещо. В по старите версии на V-ray беше с друго име.

    васил:

    Георги нямам такъв елемент сега когато кликна и го избера после вв фреим буфера вече го виждам но когато го избера ми дава черен екран

    васил:

    при теб виждам че в това правоъгълниче е указан някакъв път а при мен е празно дали от там не ми идва проблема какво трябва да направя ето и тъмния екран по време на рендера

    Георги :

    Това е пътя на файла. Какво правя. Добавям го като Рендър елемент и толкова, не пипам нищо по него , не променям нищо. Добавям само Денозъра и в фреймбуфера се добавят всички тия елементи Това е само от Деноизер, без да съм добавял нещо друго и последния Effect Result също го няма. Той се появява чак като приключи рендъра и като мине деноиза. Не знам дали ще си проличи на скрийншота ефекта от шумоподтискането БЕЗ СЪС Ако и това не свърши работа... Пробвай като допълнителна обработка в фотошоп. Има безплатни плъгини от Google които вършат наистина много добра работа. Свободно от тук

    васил:

    Благодаря Георги опитах DFINE от ник колекшъна чисти шума добре