Проект – Raspberry

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Нека да разработим материалите които са ни необходими за тази сцена.
Това е една купа, която ще напълним с ето тези малини.
Те са върху този плод.
Повечето малини са групирани в отделен слой, който може да се скрие, за по-лесно навигиране в сцената.
Те са много детайлни и полигоните в сцената са много.
Настройките на камерата са направени предварително.
Използвам едно основно осветление "dome light", в което обаче използвам "hdri" карта, която ще трябва да ремапирате, когато отворите този файл.
Тъй като няма да намери текстурата по пътя, по който е зададена предварително.
"instance" и оттук просто трябва да намерите, къде точно се намира вашата карта.
Текстовете ще бъдат приложени към този урок.
Тази симулация вече е извършена и аз ще рендерирам изображението в 32 кадър.
Материалите, които ще използваме вече са приложени върху обектите по позиции и са наименовани.
Нека гледаме в "active shade", какво реално се случва.
Да направим първо материала, който е за дървения плот.
В "diffuse" избирам "bitmap" съответно текстурата, която искам да използвам.
В "bump" черно-белият вариант на същата текстура.
30 като стойност може би е много за този вид текстура, ще го намаля малко на 20.
И в рефлект слота още една карта, също черно-белия вариант, но по-светъл от "bump".
Ще намаля малко "refection glossiness" на 0,9.
64 субдивижъна и ще използвам "fresnel" 2.
Като основен материал за малините отново ще използвам само стандартни материали.
Когато вземем "v-ray fastsss2" може да се върнете към този проект и да пробвате с новият тип материал, как ще се получи.
Аз ще го направя със стандартния.
Първо сменям цвета.
Ще добавя малко рефлекция, която да е доста разсеяна обаче.
Това е като основен материал, 128 субдивижъна.
Ще използвам "fresnel" с 2,5 и ще добавя малко рефракция, така че да има някаква прозрачност в този материал.
И субдивижъните за рефракшън отново 128.
Тези стойности за цветовете рефлекшън и рефракшън, проста опитно по този метод с тест рендери съм ги установил.
Чувствайте се свободни да експериментирате с ваши такива.
Другият материал е за тези власинки Цвета, който съм избрал е този.
Съвсем лека рефлекция, която е леко размита.
За второстепенните материали, по 64 субдивижъна, "fresnel" 2.
Някои от малините имат дръжки, за тях е този материал.
Отново цвета, който съм избрал, слаба рефлекция, леко размита.
Второстепенен материал и отново "fresnel" 2.
Материала, който ще използвам за тази купа е матирано стъкло, "diffuse" черен.
Силна рефлекция, която обаче е доста размита, 128 субдивижъна като основен материал.
Пълно пречупване.
И матираната част, която се контролираше само от "glossiness" параметъра.
В случая 0,6, отново 128 субдивижъна.
Това са материалите.
За настройките на рендера съм добавя някои елементи, които ще разгледаме след рендерирането.
"settings" отново по познатият начин.
Големина на рендер "bucket", "low thread priority", рам паметта която да използва.
Като "GI" решение съм използвал "irradiance map" и "light cache".
Намалил съм пресета на "irradiance map" от "high" на "medium" и съм завишил малко от 50 на 80 субдивижъните.
За "light cache" само съм увеличил броя от 1000 на 1200 субдивижъна.
Допълнителнително съм използвал и функцията пре-филтър.
За допълнителен плавен преход в "GI", тъй като ще използвам и "depth of field" в камерата като ефект.
В таблата "v-ray" използвам "adaptive image sampler".
"image filter - area" по подразбиране.
минимум 2, максимум 18 субдивижъна "adaptive amount" 0,75 и "noise threshold" 0,008.
За "color mapping" съм използвал "reinhard" с "burn value 0,5".
Всички тези настройки съм ги установил по метода, който ви показах в края на втори модул, за начина на подбиране на коректните настройки на рендера.
Остава само още нещо да споменем, в камерата е добавена отметката на "depth of field".
Ще използвам този ефект, което значи, че само ето тази част ще бъде изцяло на фокус.
В дълбочина изображението ще се размива и в осветлението, което използвам използвам "hdri".
Който обаче няма да използвам за фон.
След това ще добавя фон допълнително, затова съм оставил и тази светлина да бъде "invisible" и този фон да остане черен.
Да мога след това лесно да го премахна с пос-продукцията.
Това са настройките, нека да рендерираме и да видим, какво се получава.
Това финалният рендер.
Тук може допълно да разгледате пасовете, които съм получил - "sample rate", "raw lighting".
Аз вече съм запазил всички тези канали, от бутона "save all image channels".
Да видим, как може това изображение бързо да го подобря във Фотошоп и да сложим фон.
Започваме с ново изображение, от което зареждаме изображенията от рендер пасовете, които са ни необходими.
Ще използвам алфа канала и "rgb" паса за момента.
Няма да правим някаква сложна композиция, съвсем основни неща.
Просто ще сменим фона.
Ще използвам алфа канела за бърза селекция.
Маркирам делата част От "rgb" паса трябва да изтрия останалата част.
Маркирам обратната селекция и я изтривам.
Добавям изображението, което съм избрал за фон.
Харесвам си някаква част от него.
Тази част е прекалено светла, затова ще трябва да коригирам малко моите изображения.
Първо средните тонове, след това ще добавя филтър на "background", около 5 пиксела е добре.
И допълнително ето тази част тук ще я замъгля, така че да стане още по-плавен прехода.
По принцип е готово, може би трябва само още малко да опитам да изсветля тази част, за да могат да съвпаднат осветленията.
Мисля, че така е добре вече.
И така вече изображението е готово и можем да продължим със следващите материали във "v-ray".

Това видео е допълнителен проект към курса, с който упражнявате показаното до сега в уроците.Може да направите проекта сега или да се върнете към него след като изгледате всички уроци от модула. Следващия урок от курса е Урок 10 - "V-Ray Материали- Текстил".

 

Въпроси и отговори

  • Ще има ли прикачена сцената от урока, за да можем да повторим упражнението? Благодаря.

    Боряна Петрова:

    Ще има ли прикачена сцената от урока, за да можем да повторим упражнението? Благодаря.

    Ивайло Искренов:

    даа - ще се появи съвсем скоро :)
    а междувременно можеш да свалиш целият архив от първият урок на този модул - там би трябвало да присъства.

    Мария Балева:

    Вече ги добавихме :)

    Диана:

    Здравейте!Имам проблем със зареждането на HDRI картата на източника на светлина, поради което ми се преосветява сцената. В семпъл слота се вижда само бял фон, а не облачното небе от видеото.Каква може да е причината?

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    след като виждаш бял фон в превюто на картата, значи тя е с много висок интензитет - трябва да го намалиш или от неините настройки или от мултиплайера на самата светлина в която я използваш.
  • Защо ми излиза това съобщение "you must  have valid object selected"?

    Ivaylo Tsankov:

    Здравейте, някой може ли да ми обясни защо ми излиза това съобщение като пусна рендера Благодаря предварително

    Ивайло Искренов:

    Здравей,
    отвори нстройките на рендера (F10) и в табулатов аV-Ray смени Render mask от Selected на None, както е в прикаченото изображение. В противен случай ще рендерираш само каквото е селектирано в сцената.

  • Може ли да отнеме толкова време???

    Лора Ганева:

    Нормално ли е този рендер да отнеме толкова време или аз съм оплескала нещо в някоя настройка? Иначе се получи добре, хареса ми! :)

    Лора Ганева:

    Благодаря предварително на всеки оговорил ми! :) :) :)

    Ивайло Искренов:

    Здравей, времето за рендериране е относително и много зависи от машината на която рендваш, резолюцията на рендера и настройките и ако искаш малко да влушиш качеството за сметка на по-малко време за рендване също е вариант. Според мен баланса време качество в скучая е приемлив.