Финален рендер - корекции и настройки

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Въпроси и отговори

  • Как да приложа Lens Effects само на определени светлини?

    Георги :

    Здравейте, Не мога да оптимизирам материала за тревата. За всички други материали се получи до някъде но за тревата не става. Ако вдигна от 8 събдива на горе времето за рендване започва и то да се вдига. Означава ли това, че този материал е добре настроен и с 8 събдива. От друга страна моята сцена стана малко тъмна и тревата почти не се забелязва. Не знам, това оказва ли някакво влияние при оптимизирането на материалите? Друго което не се получи е Lens Effekts-а. По-скоро получи се, но имам чувството че се приложи на абсолютно всички светещи обекти в сцената, включително и на HDRI картата на купола, и с включен Lens Effekts крайния резултат който трябва да се съхрани става малко по мъглив. Има ли възможност този ефект да се прилага само на определени светлинни източници от сцената? Видях ,че вашите семпъл слотове в материалния редактор са с един и същ цвят. Това как се постига? Благодаря.

    Ивайло Искренов:

    Здравей

    1- щом сцената така и така ти е останала малко по-тъмна и не се виждат детайли от тревата, може би най-разумно е така да оставиш материала. Той е с displacement и по принцип ще се рендерира малко по-бавно. От друга гледна точка светлината също влияе на това как ще се рендерира материала, за това може би трябва или да увеличиш малко интензитета на основното осветление, или може да се опиташ да вдигнеш малко рефлекцията на тревата - може да помогне още малко.
    2- за да стане малко по-светло може да намалиш малко shutter speed на камерата или да вдигнеш интензитета на основното осветление малко
    3- за ограничението на lens ефектите в рендера в момента има три възможности за ограничение на ефекта, но само едната работи както трябва и това е параметъра intensity (1). Този параметър ще отговаря на интензитета на цвета в рендера, което в случая е и стойността на multiplier-a на самата светлина. В примера - светлини с интензитет над 1 ще генерират ефекта bloom, а другите -не. Това е само една светлина в примера с интензитет 30. Другите две ограничения Object ID и Material ID в момента за жалост не работят както трябва. Очаква се в следващите ъпдейти или следващата версия да са поправени тези неща.
    Bloom ефекта не е трудно да се постигне в постпродукцията, и може би за момента това е най-разумното решение.
    Merry:

    Благодаря!

  • Как да постигна реалистичност при рендериране на вода в езеро?

    васил:

    Здравейте опитах се да постигна няква реалистичност на езерце но има нещо което не ми харесва в водата ,ако някой е правил вода моля за съвет .

    васил:

    как мога да направя така че когато сложа тревата по участъка в поз 2 да не расте трева. мога ли по някакъв начин на го изрежа така че да се отдели от геометрията към която ще приложа тревата

    Ивайло Искренов:

    Здравей,
    в случая е важно как ще направиш самата трева,какъв тип ще бъде - VrayFur / Displacement / 3D Objects. Иначе водата е добре за момента - разработи още малко околната среда и небето и от новите отражения и тя ще се промени малко и ще се подобри усещането за реалистичност.

    васил:

    да благодаря,тревата мисля с дисплеисмант помня че беше казвал че с VrayFur реалистичноста е по добра но рендера отнема доста време искам и едно дърво да сложа до беседката,дървото го имам но са ми проблем картите,разгледах урока за екстериор но не са ми ясни картите който си сложил ноис картата опасити картата,понеже дървото е едно ще стане ли без да е прокси обект. Искам около брега да сложа някакъв друг вид храст от къде мога да си намеря модели за разстителност.

    васил:

    още нещо да попитам защо рендера и не само този ми излизат леко замъглени аз използвам присета за финални насртойки.Също не са ми ясни филтрите с стрелка 1 дали можеш малко повече инфо за тях и кога е удачно да се използват

    Ивайло Искренов:

    Трева и растителност - след като си се спрял на варианта с Displacement, най-лесно е да се направи или модифицира чернобяла карта, с която да се регулира къде и колко да е самият Displacement, но в твоят случай ще трябва да използваш Unwarp UVW модификатора и да wnwrap-неш 3D модела на който ще приложиш материала (цялата зелена част от миналият screen shot), а до колкото разбирам с unwrap-инга още не работиш свободно (в което няма нищо лошо - ще стигнем и до там). За това мога да ти предложа следното решение - с Detach-ване на геометрията - селектирай си полигоните който ще имат трева и ги detach-ни от геометрията - нека това е обект1, а обекта който остава (дъното на езерото и някой близки части) ще останат като геометрия и това ще е обект2. Разработваш си материал, който ще представлява тревата с Displacement и го прилагаш на обект1, след това копираш материала, преименуваш го и изключваш Displacement-a и този материал го прилагаш на обект2.
    За да се прелеят добре и да стане ефектно остави тревата сравнително ниска. На няколко други места добави 3D обекти с различен вид растителност - значително по-големи по размер -колкото по-разнообразно изглежда - толкова по-добре. Опитай да добавиш и някакви цветя (без да прекаляваш), който имат някакъв цвят - нещо жълто/ червено/ синьо, за да не е много монотонно.

    Ивайло Искренов:

    3D Objects - ако се само едно дърво, няма никакъв проблем да си остане геометрия и да не е proxy. Разгледай в интернет да добавиш и други неща - храсти, друго дърво, цветя и т.н. (аксесоари). Има доста безплатни източници, както и plugin-и за растителност, дървета и трева (Forestpack / Laubвerg и други)

    Ивайло Искренов:

    Image filters - идеята на филтрите са да се погрижат за това как да бъде представена границата на обекта при рендера - дали да е рязка или плавна, какъв да е прехода, колко да е замъглен и осезаем резултата и т.н. Според приложението си са различни видове, но основните който се използват са основно 3 - Area (по подразбиране), който леко blur-ва прехода, или двата изострящи филтри Catmull-Rom или Mitchell-Netravali. Много често срещана практика е тези филтри да не се използват, а в постпродукцията да се изостри изображението във PS със неговите филтри. Не мога да кажа дали е правилен подход или не - аз лично рендерирам с Area и след това във PS преценявам дали/колко да се изостри и дали да бъде като ефект на цялото изображение.

    васил:

    Благодаря за съветите Ивайло ще действам по проекта.

    васил:

    Ивайло заредих HDRI карта на небе появява се в вюпотра и също и на камерата но при рендера не излиза,

    васил:

    пропуснах да кажа че съм оставил слънцето

    Ивайло Искренов:

    Може HDRI изображението да е прекалено тъмно - от настройките на картата увеличи Overall mult (на 20 - само за теста да видиш дали "ще светне") и пробвай отново. Ако не се получи пак, може би е най-добре да сложиш HDR-a в един Dome light. Слънцето нека да си остане, ако искаш по-остри сенки.

    васил:

    открих го натиснах този бутон и стана но защо не ми се получават облаците така като е на самото изображение ,като цвят се получава но ми се губят детаили на облаците ,може би да потърся карта с по добре подчертаващи се облаци

    васил:

    дори и когато въртя изображението не мога да ги наглася

    васил:

    В крайна сметка се отказах от езерото и реших да сложа басейн.Само че някак си много от близо съм сложил камерата,и според мен не стои много добре но нямам геометрия зад басейна и не мога да я изтегля както препоръчахте ще опитам и цветя да слагам фона е с фотошопа не съм опитвал с нова HDR карта

    Ивайло Искренов:

    Добре върви, хубаво се получава. Ето защо е важна визуализацията - още в проектна фаза да можем да сменим езерото с басейн :))