V-Ray Материали – VrayMtl (overview) 1 част

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Тест за преминаване към следващия урок

 
Кое от посочените твърдения е вярно ?
колкото по-силна е рефлекцията на материала, толкова по-слабо се вижда основният цвят (diffuse);
колкото по-слаба е рефлекцията на материала, толкова по-слабо се вижда основният цвят (diffuse);
нито едно от посочените твърдения не е вярно;

Въпроси и отговори

  • Как да използвам V-ray RT ?

    Георги :

    Здравейте. Как мога да използвам V-ray RT? Искам да използвам видеокартата за рендване но нещо не става. Екрана стои черен и вади съобщение за грешка. Ако от  Engine > Tipe - променя на CPU или на Open CL изображението се получава (от Open CL даже доста добро), но видеокартата ми е Nvidia( Cuda), не знам, предполагам че Engine-Tipe трябва да бъде там?

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    по принцип не би трябвало да крашва при смяната на типа на енджина, в други файлове става ли така ? Иначе да - от там се избира дали да рендерираш през видео-картата или процесорите. Все пак, може да пробваш следното : понеже RT ползва някой от предварително направените настройки от Production Mode, върни настройките в табулатора V-Ray по подразбиране и нарави активен GI, да видим дали това ще окаже въздействие. А другият прозорец на V-Ray (този който на твоят screen-shot е в таскбара в момента) можеш ли да видиш до къде спира и да направиш един screen-shot ? И също така ако може напиши и точният модел на видеокартата.

    Георги :

    Здравей, Благодаря за отговора. Видеокартата (ASUS STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 GeForce) е нова и това е първата сцена на която я пробвам. Със старата ( Palit GTX 450) се получаваше, но резултатът не беше кой знае какъв. GI е активен, ако го изключа, още в началото излиза червен надпис  с предупреждение. Потърсих информация из нета и препоръчват от Старт > Всички програми > Chaos Group > Vray RT > Select Open CL  да се посочи видеокартата която ще се използва. Но и това не помогна. Сцената пробвах да я създам от началото с настройки за V-ray по подразбиране. почти на всеки етап пробвах да използвам RT но не става.


    Ивайло Искренов:

       Честно да ти кажа не знам какво е решението, но намерих следната информация в интернет : "The OpenCL and CUDA engines have the same set of capabiltities, but for nVidia GPUs it is recommended to use the CUDA engine." Ако RT таботи с OpenCL но не може с CUDA (а твоята видеокарта има платформа CUDA ) според мен най-логичният проблем е в драйвера за видеото. Пробвай ако може да го актуализираш.
      Междувременно изникват и следните въпроси - имаш ли и друга видеокарта на този компютър (независимо дали вградена или не) ; и компютъра ти свързан ли е в мрежа с други компютри, за да използваш дистрибутивно рендериране?


  • Защо Active Shader не работи? 

    Vray_sun:

    Излиза "Could not initialized renderer (no licence?) И още един коментар при стартирането на сцената картите на B map.jpg и картата hdr за светлината липсват. 

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    с коя версия на V-Ray си и версията която ползваш Demo ли е ? Приложен ли е V-Ray като текущ рендер за active shade?
    Vray_sun:

    Здравей Ивайло,
    Версията е Vray 3.03. Успях да се справя с проблема междувременно. Благодаря!

    Йорданка Димова:

    Използвам Demo версия на Vray 3.20.02,приложен е Vray като текущ рендер за active shade ,но не се отваря.

    Ивайло Искренов:

    Ок, какво става когато натиснеш бутона render, излиза ли някакво съобщение, някакъв прозорец появява ли се ?

    Boryana.staneva:

    Здравейте. Подобно на vray_sun  ми излиза съобщението "Could not initialized renderer (no licence?)" при опит за използване на ActiveShade. Изпращам снимки на проблема :

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    ако е закупен софтуера или сте с демо версия и имате този проблем е най-добре да се обърнете към техническата подръжка на Chaos Group. В противен случай в описанието за инсталацията има допълнителна информация, за това какво трябва да се направи.
    Veronika:

    Аз изтрих светлината и сложих нов Dome Light, с което всичко се оправи. Добавих HDR карта и проблемът се появи отново - черния екран и скрипта. Честно казано не съм го решила с новата светлина, но като махна картата поне работи и се виждат формите. Ако някой може да ми помогне с проблема ще съм доста благодарна, тъй като не използвам лицензирана версия на Vray и не е удачно да се обърна към support-a им. :) Благодаря.

  • защо като изтегля фаила с сцената не мога да рендерирам

    васил:

    в предишните модули всичко беше нормално тегля уроците и си рендвам но тук не става вижда се само черен фреим буфер

    васил:

    направих нова сцена и всичко е нормално но като приложа  HDRI  тогава пак същото черен фреим бувер и актив шеид къде бъркам.

    Ивайло Искренов:

    сложи изтегленият файл от упражнението в обсхтата ти папка на проекта, която съдържа текстурите (HDR изображението за светлината), защото иначе не ги намира и това е все едно да няма осветление.

    васил:

    благодаря за съвета

  • как се избира рендването да е от процесора

    васил:

    понеже чух в коментари за това че може да се избира дали да се рендва от процесора или видеокартата дали може да се обясни как става това

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    избора на CPU или GPU rendering е възможно в Active Shade режим (1) (когато използваме VRay RT) и се избира от Engine Type (2). По подразбиране в Production Render Mode използваме на 100% от капацитета на процесорите. Ако при рендерирането в реално време (RT) избереш като основно устройство видео картата, тогава тя е натоварена на 100%. Избора изцяло е на базата на това с какъв хардуер разползгаш.
  • Защо не излиза Active Shade?

    Rozalina:

    Здравейте.  Опитвам се да пусна Active Shade, като този в урока. Въпреки че погледнах в хелпа, не намирам показаните там опции. Освен  стандартния Frame Buffer, има един Rendered frame window, който отново води до Frame Buffer.


    Rozalina:

    Намерих отговора...!

    Mariya:

    на мен ми показва по същия начин

    Кристиана:

    От къде идва проблема с черния екран,на мен също не ми излиза Active Shade?

  • как да заредя

    васил:

    Kak се зарежда една HDRI карта

    васил:

    Здравейте не ми стана много ясно как да заредя картата на поз едно от първата картинак дали това става от bitmap,или от опцията на поз 1 от втората картинка

    Георги :

    За да си добавиш картинката.: Посочваш Doom Lighta-а както си направил в горната картинка, и добавената в него HDRI карта я издърпваш в празен слот в материалния редактор като зависимо / инстансно копие.

    Най - горе под логото на V-ray има поле за посочване на пътя към HDRI изображението.

    Може и по обратния начин. Да кажем че в Doom Light-а няма HDRI текстура

    Можем да я създадем най напред в материалния редактор и да я придърпаме от там. От празен слот в материалния редактор, натискаме Get Material, и избираме от картите Vray HDRI

    Можем да си добавим да кажем друга картинка, като не забравим Мапинга да го сложим на Spferical.

    васил:

    Много благодаря Георги за подробния отговор значи проблема ми е идвал от неправилно зареждане на картата сега вече и аз в рендера виждам отраженията

    васил:

    само не разбрах защо да променям мапинга на специал

    васил:

    тоест не специал а spherical

    Георги :

    HDRI е 32-битово 360 градуса изображение. Това е изображение с много висок динамичен диапазон. Може да се използва за осветяване на сцената. Един вид от настройките на картата можеш да го правиш по светло и по тъмно, да му променяш гамата и да го завърташ така че да ти осветява сцената по начин които ти искаш. Затова ти трябва да посочиш че изображението трябва да покрива сцената като сфера от всякъде, и в настройките на Doom Lighta-а също да сложиш отметка Spferical (Fuul Doom), но това мисля че се разглеждаше по нататък в курса. Като пример това е HDRI изображение на някакво помещение :

    Ако цъкнем два пъти на слота със картата ще можем да я преместваме хоризонтално и вертикално от бутоните Hor. Rotation и Ver. Rotation, яркоста се контролира от Overal Mutl а контраста от Inverse gamma.

    васил:

    Отново много благодаря Георги,много ми помогнаха отговорите аз от около година работя с програмата но има доста неща които не ги знам.

    Георги :

    Като си помагаме с наученото, софтуерът наистина ще се усвоява по бързо и по лесно. Поне според мене де... Човек няма как да знае всичко.

    васил:

    напълно си прав

    Eliz:

    Здравейте, следвах всички стъпки, които Георги описа подробно за поставянето на HDRI карта, но не се появява нищо в Active Shade. Може ли да ми кажете, къде греша?

    Георги :

    В началото като се зарежда сцената търси една текстура и една HDRI карта. Не знам дали не са в предните уроци. Пробвахте ли да ги заредите?

    Eliz:

    Да, пробвах, но не се заредиха. Сега пробвах с друга текстура и HDRI карта и се получи. Благодаря :)

  • защо не се отваря HDR изображението

    емилия:

    Здравейте,имам проблем с отварянето на HDR картата от урока- наполовина е бяла / наполовина черна . И още един въпрос : Когато на светлината избера VrayHDRI задължително трябва да заредя файл с разширение .hdr -не е правилно .jpg питам защото аз нямам налични hdr изображения .

    Ивайло Искренов:

    Здравей,
    след като превюто на картата се е проенило (половината е бяло а другата половина черна) това значи че изображението се е заредило. Разликата е в това с какъв exposure е съхранен HRDI.
    Виж за допълнителна информация и тази тема във форума
    Можеш да използваш и jpg файл, но идеята е да се използва изображение (HDRI) с голям динамичен диапазон - най -грубо казано такова, което е съдържа повече цветове.

    емилия:

    Благодаря за отговора. Дари и във Photoshop ли трябва да е черно/бяло?

    емилия:

    Отговорих сиииии.Благодаря!

  • Защо при рендериране всичко е в черно?

    Йордан:

    При мен всичко е черно !?

    и как да пусна актив шейд и какво е това ?

    Йордан:

    Сложих hdr карта,но пак нищо не се рендва

    Ивайло Искренов:

    Здравей, нещо променял ли си по параметрите на съществуващите обекти в Object Properties? Ако сложиш нови обекти, те рендерират ли се?

    Йордан:

    Привет! Смених материала на чайника и на паравана отзад със стандартен и се оправи. Може ли да ми кажеш какво е значението и кога трябва да са цъкнати ето тези 2 те? Забелязах,че като се цъкне зад материала се показват цветни малки квадратчета,но не мога да разбера какво точно влия това на материал без тази отметка и със сложена отметка