Image Sampler – Adaptive

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Въпроси и отговори

  • Защо се получава този Noise

    Cveti Arsova:

    Здравейте, при мен проблема е, че съм с малко по-високата версия на V-Ray (3.40) и менюто с настройките за Image sampler е доста различно. Имате ли някаква идея защо крайното изображение излиза по този начин?

    Cveti Arsova:

    Отговорих си сама, след като гледах следващите уроци, и разбрах, че тези настройки не са за този Type. Да разбирам ли, че в новата версия Bucket = Fixed type, a Progressive =Adaptive type?

    Ивайло Искренов:

    Здравей,
    при теб Image Sampler-a e избрано да бъде Progressive, избери от падащото меню Bucket и настройките надолу ще се променят, както са за Adaptive от урока. В момента с Progressive рендерираш за време - избрано е рендера да приключи след 1 min. За една минута изображението "прогресивно" се обновява и е стигнало до тук. Просто времето е прекалено кратко, за да завърши рендера на по-добро ниво за тази сцена (и PC-то с което рендерираш разбира се).

    Cveti Arsova:

    Открих грешката си, след като изгледах няколко клипа напред и видях, че за Progressive type настройките са други, но все пак може ли да ме посъветвате за краен рендер при min sudivis - 100 само времето за рендериране ли да увелича?

    Ивайло Искренов:

    В Progressive mode в общи линии нещата зависят главно от два параметъра - времето за рендериране (Render time) и "нивото" на шума (Noise threshold). Ако увеличиш времето - ще повишиш качеството. Ако намалиш Noise Thresh също ще повишиш чистотата в рендера. Аз лично предпочитам да използвам Progressive mode за тестови рендери - определяш крайното време за рендера и придобиваш цялостна представа за това как ще изглежда рендера. За финален рендер обаче предпочитам Bucket mode. Тогава оставям рендер енджина да направи калкулациите до край (на базата на другите зададени параметри) без да е приоритетно времето за рендериране.

    Cveti Arsova:

    Много благодаря за съвета!

    Ivan:

    Доколкото разбирам (нов съм във vray, но съм ползвал други рендери), в по-новите версии на vray adaptive и fixed са обединени в общ тип - bucket и всъщност чрез избиране на възможността да има или да няма максимален брой subdivisions определяме дали сме в адаптивен или фиксиран режим. Съответно слагането на отметка на max subdivs активира възможността за фина настройка посредством treshold-a. Правилно ли съм разбрал ? Версията е 3.6 при мен.

    Ивайло Искренов:

    Здраевй Ivan,
    да - логиката е такава - в предишните версии на V-ray трите типа Fixed / Adaptive / Adaptive subdivision се рендерират с бъкети, а не прогресивно. Според мен заради ограниченото приложение на първия и последния тип и заради това, че повечето потребители не знаят кога кой ти е по-подходящ, в новите версии тези опции са обединени в Bucket и е оставена и възможността за прогресивно рендериране с Progresive. Ако не сложим отметката на Мах subdives в Bucket Image Sampler, тогава сме в фиксиран режим защото винаги за всеки пиксел ще бъдат използвани конкретно и точно число семпли. Ако сложим отметката на Мах subdives, тогава вече сме в адаптивен режим и енджина избира стойност между Min и Max на базата на Noise Tresh.

  • Ивайло Искренов:

    Здравей,
    кликни с десен бутон на зеленият бутон Default и избери Switch to Expert. Така ще се появят всички опции на V-Ray. В Image sampler смени от падащото меню на Bucket (то вече замества Adaptive) и ще имаш достъп до същите настройки както в по-старите версии