Проект – “Aula Beer” Решение на Задачата

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Въпроси и отговори

  • Каква е разликата в настройките за рефлекцията?

    Владимир Димитров:

    Казахте, че fresnel reflections засилва рефлекцията в наклонената част на повърхнината - нещо като falloff. А тука използвахте falloff за рефлецкия заедно с fresnel-а. Каква е разликата от използването им по отделно, ако използвам само едното или другото и каква ако са заедно?

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    за кой материал става въпрос конкретно? Ако е за стъклото, там променям IOR на Refraction. За Fresnel говорихме в няколко теми до сега и няма да ги повтаряме тук, но съвсем "неофициално" ще се опитам да поясня с едно изречение какво прави френела - по-висока стойност за Fresnel = по-висока рефлекция и по-засилен "метален" вид.
  • Каква е ролята на параметъра Hilight glossiness?

    Boyan:

    Видях, че до сега в уроците се даде пример само с Refl. glossiness, но каква е ролята на Hilight glossiness?

    Ивайло Искренов:

    Здравей,
    параметъра HGlossiness определя колко да е остър или размит блика на отражението. Докато RGlossiness-а определя това блърване на рефлекцията по цялата повърхност на обекта, HGlossiness определя блърването (или формата, ако е използвана карта за този параметър) само на най-силното отражение - блик. По принцип този параметър е заключен към параметъра RGlossines, за да възпройзведе физически правилен резултат, но може да се отключи и да се използват по отделно в зависимост от това какъв резултат искаме да постигнем.

    Boyan:

    Много благодаря за отговора!

  • Защо нямам Тип прозрачност при материала за кубчетата лед?

    Nikoleta:

    В урока се използва някаква си тип на прозрачност. При мен не откривам такова меню. Върху какво влияе тя?

    Георги :

    Намира се в Basic Parametars > translucency. Това е един вид полупрозрачност. Такъв материал може да се използва за восъци или за други материали които пропускат светлина.