Оптимизиране на настройките за финален рендер - АА

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Въпроси и отговори

  • За какво служат отметките на "Emree"?

    Вера Димитрова:

    здравейте, може ли да поясните за какво служат тези отметки на Emree. Питам, защото забелязах, че когато махнах отметката use emree for hair, рендера тръгна много по-бързо иначе започваше да смята нещо преди да започне самия рендър и отнемаше по половин час (поне)? трябва да поясня че махнах килима за да става по бързо, и въпреки това отнемаше ужасно много време :( Тази отметка hair embree за него(килима) ли се отнася? също така останалите за какво служат и кои от тях трябва да стоят check-нати? другото което не разбрах е как определяте радиуса на detail enhancement да e 5 sm ,смисъл по какъв критерии за случая?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, това са настройки, който са активни и характерни за компютри с процесори на Intel ( може допълнително да видиш тази тема )
    Тук накрая на страницата може да видиш с пример как работоя тези параметри

  • Как да премахна тези петна?

    Стела Димитрова:

    Здравейте. Имам 3 основни въпроса относно приложеното изображение. 1. Как да премахна тези "петна" по хомогенните материали - гардероба, стените и тавана? (материала е правен само с цвят от Diffuse и съответните настройки на reflection=0.65 и subdivs=64) 2. Защо подовата настилка е толкова ярка и няма светлосянка, която да пада от леглото (покока към гардероба)? 3. Какъв тип и колко светлини са подходящи за този интериор? В случая съм приложила само портал на прозореца и слънце. Пробвах и с останалите, но нещо не ми се получи изобщо от към сенки, интензитет и като цяло визията беше много зле. С 3DS Max 2015 съм и V-Ray 3.00

    Стела Димитрова:

    Оправих нещата по някакъв начин, но времето за рендериране се увеличи страшно много - над 4 часа. Промених subdivs в Irradiance map от 30 на 120, направих си нов материал за подовата настилка и сложих няколко осветителни тела тип IES с изключени сенки и power 200 от 1700 (по подразбиране). Какви са Вашите забележки и какво друго може да променя по визуализацията? Текстурата на стола ми се вижда много едра, но това го забелязах чак пи готовата визуализация.

    Стела Димитрова:

    Има ли друг начин да изчезнат петната, без да се налага увеличаване на subdivs в Irradiance map?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, ако рендерираш с Iradiance Map, от някъде трябва да се появят достатъчно семпли от светлината за да се изчисти изображението и да няма петна. Единият вариант е от настройките на рендера, това което си направила вече (и за Light Cache също). Другият вариант е да пробваш да увеличиш събдивижъните на светлините. В този ред на мисли имаш ли портал на прозореца? И следващото предложение - пробвай вместо Iradiance Map да го смениш с Brute Force.

    Стела Радева:

    Да, имам портал на прозореца. Ще пробвам и с Brute Force.