Преглед на сцената

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Въпроси и отговори

  • Как е направен подът?

    Vray_sun:

    Не ми е ясно как сте направили пода. Какви модификатори сте използвали, за да го нарежете на равни части и после сте добавили отрицателен екструд? Може ли да обясните? Благодаря

    Ивайло Искренов:

    Здравей, 

    за пода съм използвал една равнина, която е трансформирана в Editable Poly и  просто съм я разделил на сегменти и след това съм екструднал ръбовете навътре. В момента всички дъски са подредени без разминаване и отстъп по дължина между тях. Ако искаме да постигнем този ефект можем да моделираме едната дъска от паркета и след това да я дублираме. Другият вариант е да използваме скрипта - FloorGenerator, много по-бързо и лесно ще стане.
    Vray_sun:

    Въпросът ми беше именно как сте разделили равнината на равни сегменти. Това не мога да направя. Благодаря за помощта и обяснението.

    Ивайло Искренов:

    Използвал съм параметрите на самата равнина от Modify panel-a - Length Segments и Width Segments и след това е екструдирането.

  • Каква е допълнтелната равнина?

    Ralitsa Boyadzhieva:

    Здравейте, бихте ли пояснили какъв вид е допълнителната равнина, къде е разположена, коя част на хоризонта затваря - като таван ли служи?

    Поздрави - Ралица
    Ивайло Искренов:

    Здравей Ралица,

    освен основната равнина, която ползвам за терен (близък план), използвам и една допълнителна равнина (далечен план) - VRayPlane, която реално е на нивото на първата равнина и със същата ориентация. Този тип равнина е безразмерна - продължава до безкрайност и именно за това я ползвам - да затвори видимото пространство (от гледната точка на камерата) между първата равнина и хоризонта. Тъй като видимата част от нея е сравнително малка и сравнително далеч, тази равнина като материал може да е само цвят и след като е е от + до - безкрайност, няма значение къде в сцената се намира.
  • Може ли когато правиш интериор (без прозорци) стените да са с дебелина или може да са Plane/Polygon?

    Vicka Dimov:

    Когато правиш интериор (без прозорци), нужно ли е стените да са с дебелина (Box~ или може да са Plane/Polygon или Line, на която след това да се приложи Extrude? Това пречи ли на правилното прилагане на материал?

    Dimityr:

    Не е нужно стените да са с дебелина.

    Vicka Dimov:

    Колегите ми твърдят, че липсата на "дебелина" на стените "обърква" прилагането на материали (поради оръщането на Нормалите).

    Ивайло Искренов:

    Ако лицевата страна на полигоните е отвътре, никъде не е необходимо да се вижда дебелината на стената (например при прозорците), равнината е с правилни координати за текстурите и материалите, които се прилагат са "плътни" - няма проблем стената да е равнина. Единствените проблеми, който се очакват при материалите са ако самият материал има някаква прозрачност - Refraction/Opacity/FasfSSS. Тогава може да не се получи желаният резултат, защото в метода на пресмятане на шейдъра е заложена зависимост между тези параметри за прозрачност и дебелината на обекта - за да може да се направи реално физическо симулиране. Само тогава трябва да има дебелина.

  • Защо са черни прозорците?

    Еми Г:

    Здравейте, опитвам се да направя интериор ,с много прозорци. В МАХ прозорците са сини и по време на рендериране , но когато запазя картинката в png прозорците стават черни.Благодаря предварително!

    Ивайло Искренов:

    Здраевй,
    запази рендера като .jpg или сложи един обект (равнина) зад прозорците, на която може да сложиш текстура за бекграунд и няма да имаш този проблем. В .png формат се запазва и информация за алфа канала, от там мисля, че идва проблема. Другият вариант да го корегираш е в PS - сложи един слой с изображение за бекграунд и отгоре направо това изображение което си сейвала в .png- черните прозорци, всъщност би трябвало да са прозрачни и направо ще видиш бекграунда през тях.