V-Ray Материали – Дървени повърхности

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Тест за преминаване към следващия урок

 
Ако използваме текстура с дървесен фладер в diffuse слота, имат ли значение координатите за картата и типа на мапирането на самият 3D обект ?
не;
да;
не – Vray автоматично извършва мапирането на 3D обекта;

Въпроси и отговори

  • Ивайло Искренов:

    Здравей,

    има поне два варианта за модифицирането на големината на текстурата (и колко пъти да се нанася върху обекта) и ъгъла под който се намира на повърхността. Единият вариант е от параметрите на самата карта (1) да се променя Tiling-a, което определя точно колко пъти да се нанася текстурата по X и Y, като "локалните" x и y за самият обект са U и V. Има параметър съответно и за ъгъла - Angle. Другият вариант е с модификатора UVW Map, като там от типа на модела може да се избере близка апроксимация - например ако обекта има форма на паралелепипед, тогава е удачно да се избере тип на мапирането Box. Приложи го върху няколко прости обекти и експериментирай с параметрите на модификатора. Ако възникнат други въпроси, можеш да продължиш темата тук и ще се опитаме да помогнем. 
  • Защо рендера отнема толкова много време?

    Ralitsa Boyadzhieva:

    Здравейте, имам принципен въпрос относно създаването на всички материали, той е и във връзка с Модул 2. Защо рендерирането на семпла сцена само с един обект, върху който сме приложили някакъв материал отнема толкова време - при вас е около 12 минути, с моя по слаб компютър е около 20-30 минути - в сравнение с предишните уроци е доста по-дълго. Ако имаме сцена с много обекти и текстури как ще се рендерира? (работя с Мах design 2014, V-Ray 3.0)

    Поздрави - Ралица
    Ивайло Искренов:

    Здравей Ралица,

    в тестовата сцена може да се каже, че съм завишил малко настройките, но времето 10-20 мин за краен рендер изобщо не е толкова страшно. Идеята е, че при тестовите сцени това не е толкова важно, защото рядко трябва да чакаш целият рендер при разработването на материала. В повечето случай са достатъчни да се рендерират само няколко бъкета и вече имаш представа в каква посока се движиш и какво да промениш.
    Другото което е за времето за рендериране и какво да правим когато имаме много текстури / материали ... нещата не са много по различни, това което е важното е разделителната способност на цялото изображение и настройките на самият рендер. Направи една груба сметка за това колко от рендерираната площ е заета от "сложният" материал и после направи същата сметка за друга сцена с много обекти, от който обаче се вижда много по-малка част и някой от материалите могат да бъдат съвсем прости ...
     В курса ще видиш различни "типове  рендериране", подходящи за различни случаи, както и различни похвати за намаляването на времето за рендериране.
    Също така може да разгледаш отново вградените присети (V-Ray Quick Settings) и да пробваш и с тях - виж какво променят и как влияят на времето за рендериране.

    Ralitsa Boyadzhieva:

    Благодаря за отговора