Защо рендера отнема толкова много време?

3D Моделиране
V-Ray
V-Ray Рендери за 3ds Max

Здравейте, имам принципен въпрос относно създаването на всички материали, той е и във връзка с Модул 2. Защо рендерирането на семпла сцена само с един обект, върху който сме приложили някакъв материал отнема толкова време - при вас е около 12 минути, с моя по слаб компютър е около 20-30 минути - в сравнение с предишните уроци е доста по-дълго. Ако имаме сцена с много обекти и текстури как ще се рендерира? (работя с Мах design 2014, V-Ray 3.0)

Поздрави - Ралица

Здравей Ралица,

в тестовата сцена може да се каже, че съм завишил малко настройките, но времето 10-20 мин за краен рендер изобщо не е толкова страшно. Идеята е, че при тестовите сцени това не е толкова важно, защото рядко трябва да чакаш целият рендер при разработването на материала. В повечето случай са достатъчни да се рендерират само няколко бъкета и вече имаш представа в каква посока се движиш и какво да промениш.
Другото което е за времето за рендериране и какво да правим когато имаме много текстури / материали ... нещата не са много по различни, това което е важното е разделителната способност на цялото изображение и настройките на самият рендер. Направи една груба сметка за това колко от рендерираната площ е заета от "сложният" материал и после направи същата сметка за друга сцена с много обекти, от който обаче се вижда много по-малка част и някой от материалите могат да бъдат съвсем прости ...
 В курса ще видиш различни "типове  рендериране", подходящи за различни случаи, както и различни похвати за намаляването на времето за рендериране.
Също така може да разгледаш отново вградените присети (V-Ray Quick Settings) и да пробваш и с тях - виж какво променят и как влияят на времето за рендериране.

Благодаря за отговора

Вашият отговор:

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Име
    Имейл
     


    © 2016 Фондация “Аула”. Всички права запазени.
    Autodesk AutoCAD, Autodesk Inventor, Autodesk Civil 3D, Autodesk Revit, Autodesk 3ds Max, Autodesk Maya, Microsoft Word, Microsoft Excel, SharePoint Online, Microsoft PowerPoint, Microsoft Project, Microsoft, Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe InDesign, Adobe After Effects, Adobe Premiere, Adobe Dreamweaver, V-Ray, Solidworks са регистрирани търговски марки на Adobe Systems Incorporated, Microsoft Corporation, Chaos Software Ltd, Autodesk Inc. и Dassault Systèmes SolidWorks Corp.