Преглед на светлини и материали

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Въпроси и отговори

  • Може ли да поясните Ре мапирането на карти.

    Виктория Георгиева Стоева:

    Какво ще рече едно ниво по- надолу от файла в който са използвани?

    Ивайло Искренов:

    Здравей Виктория,

    oсновният въпрос е как да се справим с липсващите текстури в Max. Да преположим, че файла в който работим в 3ds Max се казва "Project_01.max" и той се намира в D:\Test_Projects\01. В този файл е използвана текстура "Wood_texture.jpg", която се намира в D:\Textures . Когато сме избрали тази текстура в материал в Max, той е запомнил този път D:\Textures. Всеки път когато отваряме файла, Мах ще търси в тази папка за този файл. Сега да приемем, че си организираме по нов начин текстурите и тази текстура сме я преместили в D:\Textures\Fine_Wood. Сега когато отворим Мах ще излиза съобщение за липсваща текстура и тази текстура вече няма да се визуализира в нашият материал, защото Мах не намира файла с текстурата. За да оправим това нещо, трябва да отидем в материала с липсващата текстура и да изберем нов път до нея ( да я намерим на новото място), за да може Мах да започне да я използва - това е ремапирането - избирането на нов път до използвана текстура или промяна на съществуващата текстура. Така описаният проблем има лесно решение, но какво правим ако имаме 60 различни текстури и са в 45 различни папки? Можем да потърсим скрипт, който да ни улесни нещата, можем да изберем project folder, но и може да не се стига до този проблем изобщо. В Мах 2014 (а предполагам че и в предишните две версии) това нещо е решено автоматично ако текстурите се намират "едно ниво по-надолу от файла, в който са използвани". И така - файла е в D:\Test_Projects\01, а текстурите който ползваме за него се намират D:\Test_Projects\01\Textures - едно ниво (една папка) по-надолу в иерархията, от папката в която се намира проекта. Сега ако преместим папката която съдържа проекта ( папка 01) на друго място в диска или на друг компютър, няма да излезе съобщение за липсващи текстури и Мах ще ги открие автоматично. 
       Това според мен е най-чистият метод за "предаване на файлове" от Мах между различни компютри, но естествено има и недостатъци - основният е в дублирането на информацията и заемането на място на диска (да се върнем на примера с 60 текстури по 3МВ = 180МВ заето пространство с текстури който вече имаш на харда си).
       Дано това обяснение не е прекалено дълго, за да те обърка повече :) , но все пак,  изгледай отново това видео от начало и ако е останало нещо неясно - пиши пак.
    Виктория Георгиева Стоева:

    Супер, разбрах го :) Благодаря

  • Как да намерим вече приложен материал, примерно ако сме приложили материал на пода и искаме да стане по-лъскав, но като отворим Материал Едитор не намираме материали който искаме да дообработваме?

    Мирослав Милушев:

    Как  да намерим вече приложен материал, примерно ако сме приложили материал на пода и искаме да стане по-лъскав, но като отворим Материал Едитор не намираме материали който искаме да дообработваме?

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    селектирай една свободна сфера (1), избери пикъра (2) и кликни на обекта (3), на който е приложен вече материала.
    Мирослав Милушев:

    Благодаря за отговора, но имам още един въпрос, когато сложа Vray светлини те не се отразяват в Light Lister, има само Max светлини. Може би има някаква настройка....И

    Ивайло Искренов:

    V-Ray има собствен Light Lister, виж прикаченото изображение.

    Мирослав Милушев:

    Проблема е че аз съм с версия Max 2012 , и Vray Adv 2.30.01 и не намирам този бутон

    Мирослав Милушев:

    Намерих V-Ray  Light Lister в Tools

    Еми Г:

    Здравейте, и аз намерих V-Ray Light Lister в Tools ,но в него няма нито една светлина, а в сцената има поне 5бр. Аз съм с версия Max 2014 , и Vray Adv 2.40.03

  • Какви са основните настройки на камерата, с които трябва да се събразим?

    Елвира Караманова:

    Здравейте!

    Може ли съвсем генерално да поясните какви са основните разлики при настройките за вътрешна и външна камера при рендерирането и какво трябва да имаме предвид? Благодаря! :)

    Ивайло Искренов:

    Здравей Елвира, основната разлика при сетъпа на камерата за интериор и екстериор идва от това, че двете сцени са много различно осветени. Ако използваме VRay Physical Camera, контрола на осветеността (exposure) зависи главно от три параметъра - f-number / sutter speed / ISO. В курса говорим за всеки параметър по отделно, така че тук няма да го повтарям, а направо ще ти предложа начални настройки за камерата за двата типа сцени => интериорни сцени : f-number=8 / sutter speed=20 / ISO=100 екстериорни сцени : f-number=8 / sutter speed=200 / ISO=100 white balance = neutral / vignetting = OFF - и за двата типа. Предложените настройки не са универсални, но са добра стартова точка. За бърза промяна на exposure-a, може да променяш само един от трите основни параметъра, докато другите два остават постоянни. Например за интериорната сцена променяш sutter speed=50 и сцената става по-тъмна.