Преглед на светлини и материали

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Въпроси и отговори

  • Може ли да поясните Ре мапирането на карти.

    Виктория Георгиева Стоева:

    Какво ще рече едно ниво по- надолу от файла в който са използвани?

    Ивайло Искренов:

    Здравей Виктория,

    oсновният въпрос е как да се справим с липсващите текстури в Max. Да преположим, че файла в който работим в 3ds Max се казва "Project_01.max" и той се намира в D:\Test_Projects\01. В този файл е използвана текстура "Wood_texture.jpg", която се намира в D:\Textures . Когато сме избрали тази текстура в материал в Max, той е запомнил този път D:\Textures. Всеки път когато отваряме файла, Мах ще търси в тази папка за този файл. Сега да приемем, че си организираме по нов начин текстурите и тази текстура сме я преместили в D:\Textures\Fine_Wood. Сега когато отворим Мах ще излиза съобщение за липсваща текстура и тази текстура вече няма да се визуализира в нашият материал, защото Мах не намира файла с текстурата. За да оправим това нещо, трябва да отидем в материала с липсващата текстура и да изберем нов път до нея ( да я намерим на новото място), за да може Мах да започне да я използва - това е ремапирането - избирането на нов път до използвана текстура или промяна на съществуващата текстура. Така описаният проблем има лесно решение, но какво правим ако имаме 60 различни текстури и са в 45 различни папки? Можем да потърсим скрипт, който да ни улесни нещата, можем да изберем project folder, но и може да не се стига до този проблем изобщо. В Мах 2014 (а предполагам че и в предишните две версии) това нещо е решено автоматично ако текстурите се намират "едно ниво по-надолу от файла, в който са използвани". И така - файла е в D:\Test_Projects\01, а текстурите който ползваме за него се намират D:\Test_Projects\01\Textures - едно ниво (една папка) по-надолу в иерархията, от папката в която се намира проекта. Сега ако преместим папката която съдържа проекта ( папка 01) на друго място в диска или на друг компютър, няма да излезе съобщение за липсващи текстури и Мах ще ги открие автоматично. 
       Това според мен е най-чистият метод за "предаване на файлове" от Мах между различни компютри, но естествено има и недостатъци - основният е в дублирането на информацията и заемането на място на диска (да се върнем на примера с 60 текстури по 3МВ = 180МВ заето пространство с текстури който вече имаш на харда си).
       Дано това обяснение не е прекалено дълго, за да те обърка повече :) , но все пак,  изгледай отново това видео от начало и ако е останало нещо неясно - пиши пак.
    Виктория Георгиева Стоева:

    Супер, разбрах го :) Благодаря

  • Как да намерим вече приложен материал, примерно ако сме приложили материал на пода и искаме да стане по-лъскав, но като отворим Материал Едитор не намираме материали който искаме да дообработваме?

    Мирослав Милушев:

    Как  да намерим вече приложен материал, примерно ако сме приложили материал на пода и искаме да стане по-лъскав, но като отворим Материал Едитор не намираме материали който искаме да дообработваме?

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    селектирай една свободна сфера (1), избери пикъра (2) и кликни на обекта (3), на който е приложен вече материала.
    Мирослав Милушев:

    Благодаря за отговора, но имам още един въпрос, когато сложа Vray светлини те не се отразяват в Light Lister, има само Max светлини. Може би има някаква настройка....И

    Ивайло Искренов:

    V-Ray има собствен Light Lister, виж прикаченото изображение.

    Мирослав Милушев:

    Проблема е че аз съм с версия Max 2012 , и Vray Adv 2.30.01 и не намирам този бутон

    Мирослав Милушев:

    Намерих V-Ray  Light Lister в Tools

    Еми Г:

    Здравейте, и аз намерих V-Ray Light Lister в Tools ,но в него няма нито една светлина, а в сцената има поне 5бр. Аз съм с версия Max 2014 , и Vray Adv 2.40.03

  • Какви са основните настройки на камерата, с които трябва да се събразим?

    Елвира Караманова:

    Здравейте!

    Може ли съвсем генерално да поясните какви са основните разлики при настройките за вътрешна и външна камера при рендерирането и какво трябва да имаме предвид? Благодаря! :)

    Ивайло Искренов:

    Здравей Елвира, основната разлика при сетъпа на камерата за интериор и екстериор идва от това, че двете сцени са много различно осветени. Ако използваме VRay Physical Camera, контрола на осветеността (exposure) зависи главно от три параметъра - f-number / sutter speed / ISO. В курса говорим за всеки параметър по отделно, така че тук няма да го повтарям, а направо ще ти предложа начални настройки за камерата за двата типа сцени => интериорни сцени : f-number=8 / sutter speed=20 / ISO=100 екстериорни сцени : f-number=8 / sutter speed=200 / ISO=100 white balance = neutral / vignetting = OFF - и за двата типа. Предложените настройки не са универсални, но са добра стартова точка. За бърза промяна на exposure-a, може да променяш само един от трите основни параметъра, докато другите два остават постоянни. Например за интериорната сцена променяш sutter speed=50 и сцената става по-тъмна.

    Георги :

    Здравейте, До преди известно време в Asset Tracking - а, статуса на текстурите се изписваше като Missing - за липсваща текстура, Found - доколкото ми е известно, 3ds max я открива, но не там където трябва да бъде и OK - съответно всичко е ок. От скоро вече има нов статус и не ми е ясно кое за какво е след като се посочи пътя, статуса остава Unknown Status С текстурите сякаш всичко е наред. Няма проблеми. Какво би трябвало да означава неизвестен статус ? Благодаря.

    Ивайло Искренов:

    Георги, изглежда този проблем се появява след като инсталираш програма за упревление на файлове към Мах ... поне аз така го разбирам, може да провериш тук за повече инфо. Иначе предложеното решение е да маркираш "Disable Asset Tracking".

    Георги :

    Да така се оправи. Благодаря Иво. Може би е от Project Menager. Но не съм сигурен за сега.