Задача 2 - Audi R8

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Въпроси и отговори

  • Как да добавя сянка?

    Георги :

    Здравейте, Трябва ми малко помощ за тази задача. Искам да поставя колата върху път от картинка HDRI. Всичко добре обаче колата няма сянка. Пробвах да създам плоскост/Plane под нея, и от десен бутон v-ray Propertis да сложа отметки на Matte objekt и Direct Light а и също от там стойността Alpha Contribution да я намаля на -1,0. Плоскостта под автомобила стана черен и толкова. HDRI картинката от матриалния редакртор я копирах като инстансно копие в слота Environment & Effects но и това не даде някакъв особен резултат. Помъчих се да използвам и материал VrayMtlWrapper, обаче и с него нищо не стана. Не съм сигурен коло правилно съм го използвал. Благодаря.

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    ще ти предложа следният сет-ъп за тази сцена. В случая, според мен е най-добре да се сложи HDRI изображението в една Dome Light и да се направи invisible и да се махне от слота Environment & Effects. Така ще се появят рефлекции от околната среда, която ще се добави по-късно във PS. След това слагаме едно основно осветление, което да съвпада като интензитет и позиция с това от background-a. Слагаме една стандартна равнина plane под голата, която да "улови сянката" в alpha канала, но за да стане това върху нея прилагаме материал VRayMtlWrapper и в Base Material слагаме стандартен Matte/Shadow материал. След това в VRayMtlWrapper слагаме отметки на Matte surface, Shadows, Affect Alpha и правим Alpha contribution = -1. Сега когато рендерираш в alpha канала ще имаш перфектна маска за PS, която съдържа само колата и нейната сянка.
    Георги :

    Благодаря за отговора. Донякъде успях да се справя. Plane - равнината изчезна обаче сянка няма не знам защо. Не успях да направя Куполната светлина невидима ( Invizible). Когато я нправя невидима HDRI картата изчезва  и не се вижда в Актив шеида а и в фрейм буфера също. Не знам да не би това да е причината?

    Ивайло Искренов:

    Точно това е идеята - да изчезне бекграунда и да се добави в PS, но да запазиш рефлекциите (който се виждат добре на предният капак). Ще се опитам по-подробно и да разделя процеса на няколко етапа.

       1) Първи рендер : От рендера който си направил в предишния пост, виж Alpha канала във фрейм буфера, там трябва да виждаш подобно изображение на това което аз постнах преди това - обекта и сянката в бяло и бекграунда - черен. Сейвай така изображението, което по-късно ще е маска във Photoshop. От тази маска можеш лесно да отделиш сянката и колата и да ги манипулираш по отделно - например да затъмниш сянката. Така - от предишният пост - имаме маската. За да стане по-бърз рендера може да сложиш един прост материал (само цвят) на колата), защото това няма да има никакво значение за алфа канала, а след това ще направим нов рендер с материала.
       2) Втори рендер : Всичко е същото - само дето е малко по-различно :))) Така - Прилагаш финалните материали за колата и върху равнината сега прилагаш текстура "асфалт", която е най-добре да изрежеш от HDRI картата (после ще се blend-нат по-лесно във PS). Пускаш си рендера - без да те интересува бекграунда - сега вече трябва да виждаш сянката върху равнината. Ако не я виждаш ясно - използвай Vray Sun като източник на светлина или увеличи параметъра Directional на 1, на plane light-a който ползваш в момента. Не прекалявай с интензитета на светлината, защото и скритото осветление от Dome също осветява сцената, а каквато и сянка да се появи в PS ще стане точно толкова тъмна колкото искаш с маската от Рендер 1). Сега имаме колата и сянката върху равнината.
       3) Photoshop - в слой 1 сложи бекграунда; във слой 2 - Втори рендер 2); слой 3 - Първи рендер 1). Избери Magic Wand Tool и селектирай черният цвят от слой 3 - Първи рендер 1). Маркирай слой 2 и кликни на бутона за създаване на маска, селектирай маската и натисни Ctrl+I за да обърнеш цветоветре в маската. Маската ще е създадена автоматично на базата на предишната селекция и сега ще виждаш колата с изрязаната сянка върху бекграунда. Ако искаш да затъмниш още малко сянакта (само сянката) - дублирай слой 2. Слой 3 няма да го използваме повече, така че го скрии. Маркирай маската на дублирания слой и с черна четка мини цялата кола - така че да остане само сянката в бяло. Смени Blending-a на Multiply, а  с Opacity на слоя контролирай колко тъмна да бъде сянката.
  • Може ли да се върне обект от меш лайт в обикновен?

    Ralitsa Boyadzhieva:

    Здравейте, направих стъклата на фаровете меш лайт, но после това не ми хареса, и искам да ги направя от материал стъкло. Възможно ли е връщането от меш лайт в обикновен обект, на който да се приложи друг материал? На мен не ми се получи. Поздрави - Ралица

    Ивайло Искренов:

    Здравей Ралица, може да върнеш оригиналната геометрия - в параметрите на светлината има бутон "Extract mesh as node".

    Ralitsa Boyadzhieva:

    Благодаря, това е по-елегантен начин от копирането от друг файл :)