Материали

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Въпроси и отговори

  • Каква е разликата?

    Vray_sun:

    Можете ли да обясните каква е разликата между refraction, translucency и opacity като и трите влияят на прозрачността на материала?

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    и трите параметъра са свързани до някаква степен с прозрачността на метериала, но имат различни значения, които ще се опитам да поясня. Да започнем от превода на англииските найменования :
    refraction -> пречупване
    translucency -> полупрозрачност
    opacity -> непрозрачност
    Всеки от тях контролира точно тези свойства на материала, както показва превода, но да го изясним още малко :
    refraction :  този параметър регулира това, как светлината да преминава през обекта. Основният параметър от който зависи е IOR - индекс на пречупване на светлината. Това е физическа стойност, която е известна за реалните материали, С параметъра "refraction" е най-удачно да се правят материали от тип "стъкло". С чернобялата скала на параметъра се контролира колко да е прозрачен а с fog color - цвета. (за повече информация виж видеото "V-Ray Материали – Стъкла" от модул 3 )
    translucency : този параметър на материала контролира как светлината се разпространява в материала. Това е нещо като SSS (Sub Surface Scattering). От тук можеш да зададеш какъв тип е материала - "твърд" (восък) или "мек" (вода). В различните по твърдост материали ... и в различните материали по принцип :) , светлината се разпространява по различен начин. Това е малко по advanced стъпка в разработването на материала и в нмого случай може да не се забележи как точно влияе.
    opacity : когато използваме чернобяла карта в този слот, с помощта на бялото и черното определяме коя част от обекта да е видима по време на рендера. Условно и този параметър се приема че лияе на прозразността тъй като черният цвят от картата кара тази част от обекта да изчезва с пълна прозрачност, а междинните тонове на сивото определят някаква полу прозрачност, но този слот се използва за "изрязване" на някаква част от обекта с помощта на карта, отколкото да се правят реални прозрачни материали. Едно примерно приложение е ако имаме бяло листо (от растение/дърво) на черен фон в opacity slot-a, приложено да равнина, след рендера ще получим листо изрязано точно по контурите определени от чернобялата карта.
  • Как да разработя материал за дървото сама?

    Ralitsa Boyadzhieva:

    Здравейте, бих искала да разработя материала за дърветата сама, и затова моля за малко допълнителна информация. Файла, който е приложен към урока е вече с материали, затова може ли:

    1. Да приложите един модел на дърво, които е без материали и на който аз направя материала, да приложа текстурите и да се опитам да постигна същия ефект? Също така по светло зеления цвят за кои полигони се ползва - част от листата ли?
    2. Как се прави по принцип - материалите преди да се направи модела на Proxy обект ли се разработват? Защото аз в момента съм си клонирала много дървета в урок 4 и сега мога да им сложа материал от този, който сте приложили в файла с кутията, но къде, в кой файл аз да си разработя мой материал? 
    Благодаря 
    Ивайло Искренов:

    Здравей Ралица,

    може да експериментираш и върху този модел на дърво - просто приложи един нов, чист материал и почни отново с разработването му. 
    Зеленият цвят е част от листата - да.
    По принцип е по-рационално ако върху първият модел, който ще използваме за Proxy се приложи правилно някакъв материал и след това се мултиплицира в сцената, защото след това промяната на този материал ще се промени динамично върху всички обекти.
    Ralitsa Boyadzhieva:

    Благодаря за отговора. С този модел на дърво не се получи, но разработих няколко прости обекта, на които приложих материали, обединих ги и се получи сложен материал, и после направих обектите на прокси модел. Надявам се да стане по същия начин и с по-сложен обект. 

  • Как да направим тревата?

    Boyan:

    Има ли други варианти за направата на трева, които са лесни за използване, а също така и бързо се рендират? Виждал съм, че някои ползват VrayScatter, а също така и MultyScatter.

    Ивайло Искренов:

    Здравей, за тревата имаш доста варианти за който се сещам, основните са с Displacement, VRayFur, Hair&Fur или с някакъв Scatter-ing . За жалост обаче никой от методите не е много бърз за рендериране ... просто сава въпрос за много детайли. Но все пак рендер тайма е относителен, защото зависи и от това колко от тревата се вижда във шота, какъв е материала и разбира се кой от методите използваш. Може да пробваш да комбинираш нокои от тези методи с добавяне на 3D елементи - храсти, цветя.