V-Ray Материали – BlendMtl

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Тест за преминаване към следващия урок

 
BlendMtl е материал, който ?
симулира разпространението на светлина под повърхността на обекта;
смесва други материали на базата на някакъв критерии;
е специален тип материал за пластмаси;

Въпроси и отговори

  • Как се ползва Dim Distance?

    Boyan:

    Имах проблем с едно много силно отражение върху обект и търсих начин да го поправя. Опитах с настройките на материала, но не успях да го направя да изглежда добре. Всъщност проблема тръгна от материала на решетката на канала. Затова опитах да пипна Dim Distance и се оказа, че нещата се получават. Изпращам скрийншот, и моля да обясните какво означава тази опция и каква роля играе тя за материалите? Също каква роля играе и Max depth?

    Boyan:

    Тук изглежда доста добре отражението на колата, също и отражението от канала.

    Ивайло Искренов:

    Рефлекцията найстина е малко силна в първият вариант и смятам, че трябва да се намали, но в случая бих пробвал първо с други похвати преди да променя Dim Distance. Този параметър определя границата, като разстояние, до която да с еизчислява рефлекцията, което значи, че след определена стойност материала няма да рефлектира, което в реалност мисля че не може да се получи. След като при теб е станало добре с това чиитване, значи е ок да го оставиш така, само допълвам и няколко други похвата с който може да се пробваш да се справиш с този въпрос :
    - пробвай да намалиш цвета от бяло към черно на Reflect
    - опитай с карта Falloff в Reflection слота, като оставиш типа да бъде Fresnel и променяй кривата
    - за решетката предполагам че Fresnel IOR e доста висок, намали го и ще се намали и този метален блясък
    - пробвай да експериментираш с друг тип материал, който може да е по-реалистичен - например VrayCarPaintMtl

    Boyan:

    Много благодаря за насоката! Ще опитам различните варианти.