Използване на модификатора „Perturb”. Добавяне на “motion blur” на анимацията

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
След като вече имаме анимацията на текста можем да направим един много бърз фон, ще добавя един бекграунд.
Може да го направим да бъде този път градиент.
Може да добавим няколко точки като спотове Ще добавя и "background".
Мога да избера някакъв цвят Ще добавя една елипса и ще го закача Ще го направя да е малко по- прозрачно.
Можем да го поставим в тази зона.
Преди това ще добавим едно леко потъмняване.
Ще нагласим този "layer", който добавихме да бъде малко по-адитивно смесващ се.
И ще да добавя още няколко такива елемента.
Променяме малкото цветността ѝ.
Добавям още една груба корекция върху цялото.
И да кажем, че има някакъв фон.
Това, което може да направим е да добавим една кратка анимация на тези три елемента.
За да не я правим на ръка, можем да добавим модификатор на всяка една от тези елипси, така че да се движи през цялото време.
Как ще направим това? Избирам първата елипса и от центъра ще натисна десен бутон ще избера "modify" и изберам "perturb".
Добавям този модификатор, това което той прави е да добави турболенция в позицията.
В анимацията ще видим, как този кръг започва да се движи, доста по-силно.
Нека се запознаем с някой от параметрите.
"value" е точката, около която искаме да се случи тази игра, това движение.
"x scale, y scale" са силата.
Големината, от която може да се движат стойностите и да варират.
"random seed" добавя разнообразие в алгоритъма, което означава, че ако копираме идентично този инструмент.
Tази елипса с тази модификация.
И не променим "random seed", те ще се движат по идентичен значин, но когато променим "random seed" те ще се движат по различен начин.
Независимо, че всички останали параметри могат да бъдат абсолютно идентични.
"strength" е силата на това движение, съответно ако е 0 няма да имаме никакво преместване, може да го намалим.
"wobble" е нещо като детайл на движението.
Ако го усиля ще видим, как доста по-накъсано ще изглежда движението на самия кръг.
Ние не искаме толкова силно, даже ще го намаля.
"speed" е движението, нека виждаме само фона, "speed" е скорост, с която да се движи този кръг.
Ако искаме да се движи по-бързо, просто трябва да усилим скоростта и той ще изпълнява по-бързи движения.
Естествено ако е на нула няма да имаме никаква анимация или ще се движи доста по-бавно.
Можем да го намерим до тази стойност.
Също можем да направим и за другите елипси.
Ще намаля "strength", може да натисна "randomize", да променя просто "random seed".
За да съм сигурен, че няма да имаме близки движение едно до друго.
Мога да намаля малко "wobble".
"speed" мога да го поставя по този начин.
И ако натиснем "play" нека да видим, какво се получава.
Имам тези движещи се кръгчета, можем да намалим малко "speed" на третия.
И вече можем да кажем, че имаме един автоматизирам фон, който дори в последствие бихме могли само него да запишем.
Да го ползваме на други места.
Това кое бих искал да добавя е на текста, да добавя "motion blur".
А как ще направя това? ще отида в радиоактивният таб и ще избера опцията "motion blur".
По принцип може да добавяме на много от инструментите по този начин "motion blur".
Идеята е да го добавяме само на инструмента, в който се случва анимацията.
Само тогава всъщност ще получим допълнително размазване от анимацията, която сме направили в този инструмент.
Появяват се няколко параметъра.
"quality" е качеството на "motion blur".
Ако случайно не го виждате, важно е да е отбеляана тази отметка.
Този бутон да е избран "MB".
Той е за да виждаме "motion blur" във "viewport".
Kолкото по-високо качество wиждаме, че изглеждат по-мазно и по-плавно, което зависи от силата на "motion blur".
А нея можем да определяме от "shutter angle".
Колкото е по-малък, толкова по-слаб ще бъде "motion blur".
Мога да изключа този бутон "auto proxy", за да не се променя постоянно качеството.
Kакто виждате, колкото по-силен става, толкова повече се разреждат различните "samples", които се създават от "motion blur".
И ако е много силен трябва да го увеличим.
В случая ще го направим по-слаб.
"center bias" отмества центъра, от който се размазват пикселите или изображението.
Ако го преместим надясно към единица, той отива по-назад във времето.
Съответно ако отива в минусова стайност ще отива малко по-напред във времето.
Ще използва информация, за да създава "motion blur".
Оставям го на нула.
"sample spread" по принцип е за разпределяне на прозрачността на отделните семпли, но в случая няма да ни трябва да правим такава корекция.
Нека се върнем в контролите и можем да видим, вече имаме "motion blur" в тази зона.
Можем да добавим друг вид стил, но ще направя просто добавяне на цветна корекция, след текста и леко да го тонирам.
Искам да го направя малко по-голям.
Както виждаме малко се измести текста.
Можем да добавим просто една трансформация след него и да го центрираме.
Анимацията ще се запази.
Можем да добавим няколко цветни корекции.
И ще видим в следващите уроци, как ще финализираме този проект.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Motion blur можем да добавим от следния таб?
Common controls („радиоактивния” таб)
Modifiers
Rendering