Допълнения към урока
Дискусия към урока
Учебна програма
Учебна програма
Композитинг с Fusion
1. Въведение в Fusion. Интерфейс и основни концепции в „Node Based Compositing”
- 1. Интродукция. Какво е Fusion?
- 2. Разлики между “Layer Based compositing” и “Node based compositing”
- 3. Запознаване с интерфейса
- 4. Основни настройки
- 5. „Loader” инструмент. Зареждане на изображение.
- 6. “Merge” инструмент. Смесване на различни материали.
- 7. “Saver” инструмент. Записване на крайния резултат.
- 8. “Background” инструмент. Добавяне на фон.
- 9. Използване на маски.
- 10. Принцип на Linear workflow (Работа в линейна гама)
2. Композиране на изрендвани 3д елементи с видео
- 1. Започване на проект. Използване на „Resize” инструмент
- 2. Настройване на “Timebar”-a, изрязване на част от видео.
- 3. Композиране на основните 3д елементи.
- 4. Цветна корекция с „Color Gain” инструмент
- 5. Използване на “Normal pass” елемент.
- 6. Използване на „Erode/Dilate” инструмент.
- 7. Използване на „Color corrector” инструмент
- 8. Използване на „Custom tool” инструмент
- 9. Добавяне на Motion blur с 3д елемент и “Vector Motion Blur” инструмент
- 10. Добавяне на „шум” в изображението.
- 11. Рендване на готовата композиция.
- 12. Използване на “ChannelBoolean” и „Texture” инструменти
3. Обработване, стабилизиране и добавяне на графични елементи върху видео.
- 1. Корекция на баланса на бялото с „White balance” инструмент.
- 2. Използване на „Tracker” инструмент, Част 1.
- 3. Използване на „Tracker” инструмент, Част 2.
- 4. Трансформиране на елемент с “Transform” инструмент.
- 5. Използване на модификатори. Свързване на параметри.
- 6. Автоматизация на стабилизирането с модификатори.
- 7. Премахване на „шума” в заснет материал
- 8. Използване на повече тракери.
- 9. Създаване на графичен елемент с „Polygon” инструмент
- 10. Добавяне на текст. Анимиране на “Polygon” инструмент
- 11. Създаване на инстантни инструменти. Добавяне на ефект върху видео.
- 12. Финални цветни корекции. Използване на “Sharp filter”
4. Създаване на кратка анимация в 3д пространството на Fusion.
- 1. Навигиране в 3д пространството. Създаване на равнина.
- 2. Създаване на куб. Свързване на отделни обекти.
- 3. Добавяне на осветление.
- 4. Добавяне на камера.
- 5. Различни видове рендери.
- 6. Видове материали.
- 7. Използване на “use Target” отметка. Добавяне на материали.
- 8. Създаване на 3Д текст.
- 9. Добавяне на отражения.
- 10. Финализиране на проекта и настройки на качеството
- 11. Финализиране Supersampling
5. Създаване на система от частици във Fusion. Добавянето и към кратката 3д анимация.
- 1. Запознаване с „Timeline” таб.
- 2. Запознаване с “Spline” таб.
- 3. Използване на „Particle Emitter” за създаване на частици.
- 4. „Particle Emitter” , част 2.
- 5. Добавяне на турболенция на частиците.
- 6. Използване на “Override 3d”
- 7. Добавяне на Дефокус от камерата.
- 8. Деформиране на обект в 3д пространството
- 9. Извличане на маски от 3д обекти. Използване на „glow mask”
- 10. Използване на инструмента „Highlights”
- 11. Използване на „Fast noise”. Създаване на превю.
6. Създаване на фойерверки. Използване на инструменти за по ясно организиране на композицията.
- 1. Използване на „pSpawn” за създаване на частици.
- 2. Използване на „pFriction” и “pDirectionalForce”
- 3. Концепция на „Сетове” и „Условия” при частиците
- 4. Добавяне на следи от частици.
- 5. Използване на „pChangeStyle”
- 6. Създаване на небе с “DaySky” инструмент
- 7. Използване на “Glow” и “colorCurves” инструменти
- 8. Подреждане на инструменти с „Underlay” инструмент
- 9. Използване на бележки
- 10. Концепция за “premultiplied alpha”
7. Създаване на псевдо 3д пространство от статична картинка. Изрязване по зелено.
- 1. Запознаване с “Paint” инструмента
- 2. Използване на „Paint” инструмента, за изчистване на снимка
- 3. Изрязване по зелено с “Primatte”
- 4. Изрязване по зелено с “Primatte”, финализиране
- 5. Използване на инструмента “Displace”. Задаване на мека маска
- 6. Използване на „Chroma Key” инструмент
- 7. Използване на „Luma Key” инструмент
- 8. Използване на камера за изкривяване на изображението в 3д пространството
- 9. Смесване на материала изрязан по зелено. Допълнителни настройки на елементите
- 10. Използване на “Replicate 3d” инструмент за мултиплициране на 3д обекти
- 11. Добавяне на мъгла чрез „Fog 3D”
8. Модификации на интерфейса. Създаване на кратка 3д анимация. Създаване на макроси.
- 1. Добавяне на лента с инструменти и модифицирането й
- 2. Използване на „Bins” библиотека
- 3. Запознаване със разширените възможности на “Text” инструмента - част 1
- 4. Запознаване със разширените възможности на “Text” инструмента - част 2
- 5. Използване на модификатора „Perturb”. Добавяне на “motion blur” на анимацията
- 6. Използване на “Filter” инструмент
- 7. Добавяне на сянка и използване на “Camera Shake” инструмент
- 8. Създаване и записване на макрос. Извеждане на параметри в макроса
- 9. Концепция на “Domain of definition”. Оптимизиране на композицията
- 10. 10. Концепция на „Concatenation”(Низ от инструменти). Оптимизиране на композицията, добри практики
9. Бонус модул - запознаване с допълнителни инструменти, трикове и добри практики
- 1. Запознаване с “HUE Curves” инструмента
- 2. Използване на “VariBlur” инструмент
- 3. Наместване на изображение чрез “Corner Positioner” инструмент
- 4. Изкривяване на изображение с „Grid warp” инструмент
- 5. Използване на “Lens Distort” инструмент
- 6. Запознаване с “Displace” инструмента
- 7. Използването на “CreateBumpMap” инструмент с “Displace” инструмент
- 8. Запознаване с “Wand” инструмента за маскиране
- 9. Използване “Volume Mask” за селектиране на определена зона от 3д рендер чрез допълнителен рендер елемент.
- 10. Използване на „Z to world” инструмент
- 11. Запознаване с “Console” таб-а, използване на скриптове и показване на таймкод.
“Merge” инструмент. Смесване на различни материали.
Курсове
Композитинг с Fusion
Седмица 1 - Въведение в Fusion. Интерфейс и основни концепции в „Node Based Compositing”