Използване на повече тракери.

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Това, което ще направим сега е да добавим нещо като линийки, които да показват информация в кадъра.
Може едното да бъде за кучето, другото да бъде за топката.
За целта, какво ще направим? По принцип може в този тракер да направим нещата и преди стабилизирането, което правим в този "transform" да добавим тези елементи.
В случая ще го направя след стабилизирането.
Преди "noise", защото "noise" мога да го изключа, за да не бавим показването на изображението.
Ще добавя нов тракер.
От трансформ ще го свърже в вторият тракер.
Мога да дойда в последният фрейм и нека си изберем някоя точка.
Може да изберем тази и да проследим този тракер назад като можем, преди това да си го маркираме до 100 фрейм.
Ако съм го избрал, мога да избера с този бутон и автоматично вместо да преместим или да пиша, ще ограничен бара в този диапазон.
Отиваме в последният фрейм и ще натисна да тръгва назад.
Може да прегледаме, всичко изглежда добре.
Понеже се скрива, това което ще може да добавим е просто, както знаем от предишен урок, "track append" ще сменя.
Мога да си избера някое петно да видим, дали това ще се получи.
В различни случаи можем да променяме "adaptive mode".
Tова означава, когато започне да траква нещо тракера, той се опитва да намери това парче от пиксели, в следващият фрейм.
Ако имаме сменяща се светлина, нещо което проблясва върху тапетно, "Fusion" ще го изгуби.
Едната опция е да изберем да се адаптира за всеки фрейм, което означава, че след всеки следащ ще търси от предишният фрейм информация, която е открил.
Дори леко тя да е по-различна.
Това означава, че ще се адаптира.
Имаме и опцията "best match", която показва една нова опция, нов параметър.
Той е "match tolerance".
което означава, че позволява да ограничим, до каква грешка да достигне цялостното търсене на парчето.
Тоест ако е над 0,1 "Fusion" ще престане да търси и ще спре тракването.
В различни ситуации се налага да сменим "adaptive mode".
В този случай можем да го оставим на "best match".
Даже може да го оставим на "every frame".
Не би трябвало да има драстична разлика.
Мога да дойда малко по-напред.
Да кажем до 40-ти може би.
Няка е до 50-ти, така че да го виждаме и ще дойда на 100-тният фрейм, ще натисна отново да траквам назад.
Видяхме, че за момента се траква достатъчно качествено.
Понеже използваме "append" пъти си продължава по предишният маршрут, в който беше тръгнал.
Това, което остава е да добавим, тука вече няма да е важно.
Тук няма да виждаме елементите, но може да добавим този ъгъл.
В началото, от този фрейм ще натисна трак назад.
След като имаме този тракер, който е за кучето така да се каже, това което можем да направим е да добавим още един тракер за топката.
Ще натисна "add", но ако започна да трака втория тракер, който се появи тук, мога да наместя тази точка.
Ако натисна да траква, тракерът ще започне наново да траква двата тракера.
А този понеже вече е изчислен, можем да го изключим временно.
Това може да се случи като натисна веднъж или два пъти, но ако натисна два пъти той вече няма да участва в става следващата информация, която можем да ползваме, тоест да взимаме за "match mood" осреднената стойност от няколко тракера, този тракер в момент не се ползва Той съществува като информация, но той по никакъв начин не се ползва.
Ако кликна още веднъж още си е в старото положение, но ако кликна още веднъж и стане бяло на квадратчето с отметката, това означава, че информацията на тракера ще се зачита в други операции, но той няма да участва в тракането.
Както виждаме изчезна и прозорчето за тракване.
Хубаво е кога сме приключили и не искаме случайно да да препокриеме някаква информация на този тракер.
Хубаво е по този начин да го заключим.
Нека се върнем на втория тракер.
Избрахме тази точка, нека видим докъде горе-долу стига.
До този фрейм, може да натиснем тук, за да не трябва да натискаме "escape" постоянно.
Ще натисна да трака назад.
Имаме движението.
Може да добавим този път, нека да е до края, и ще добавя ето тази точка.
Горе-долу са на една равнина, имаме очакването да са максимално близки като движение спрямо камерата.
Няма да са еднакви, но ще ни свърши работа.
Може преди това да хвана това парченце, постепенно да добавяме траковете.
От този фрейм, ще избера трак назад.
Имаме за всеки фрейм да се адаптира, което е удачно в този случай.
Може да погледнем, движението изглежда адекватно.
Вече може да отидем тук да изберем до края.
Ще отидем до 60-ти фрейм и ще преместя центъра в тази зона.
Може да бъдете в тази.
Хубаво да се търси максимално контрастни места.
В този случай това парче ще свърши работа.
Ще натисна да траква назад.
И вече имаме тези две движения на тези два тракера.
Както виждате те се различават, защото нормално двата обекта се намират на някакво разстояние от камерата и съответно има някакъв паралакс, кой се получава или това е разликата в скоростите на различните планове в кадър.
След като сме готови може дори и този да го заключим.
Това, което ще направим след това е да добавим два графични елемента в тези две части.