Използване на „Luma Key” инструмент

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Това, което ще направим сега е да добавим още един детайл върху тази карта, това изображение.
Той ще бъде...
Нека наместя тези Той ще е за пътя.
Както виждам пътя е доста светъл като част от картината.
Това което ще използваме е в "tools", в "matte", ще изберем "luma keyer".
"luma keyer" отново е инструмент, който ни позволява да изрязваме някаква част от изображението, но този път се базира на свето-силата на пиксела.
Какво означава това, нека да свържа този пейнт.
Отново с "luma keyer" може да го погледнем.
нека влезем в алфата и ще видим едно буквално черно-бяло изображение на картинката, която видяхме.
Имаме няколко контрола, както виждате отново имаме едни контроли, които са част от "matte" табовете в Chroma keyer" или в примата.
Те ни позволяват да контролираме в последствие тази черно-бяла картинка, която е алфа канала, но имаме и "channel".
Което ни показва, кой канал да ползваме.
Може да използваме канала, който е за свето-силата, може да използваме чисто синя канал.
Може да използване зеления канал.
Изцяло червеният канал и на базата на него, на базата на стойностите на пикселите в тези канали, можем да ограничим определена зона чрез тези два параметъра.
Това което ще направим е да използваме "luminance".
Можем да изолираме по този начин пътя.
Също така може отново да добавим една полигон маска, за "garbage matte" и просто ще минем съвсем грубо през планината.
Можем да добавим "blur".
Може и лек контраст.
Малко гама корекция, за да извлечем, колкото се може повече.
След като вече имаме някаква маска на този път, може да се заиграем, но ако нямаме нужда от тези детайли, но за момента няма да го направим.
Този път няма да добавям друг цвят, на базата на този "background", a ще добавя просто един "brightness/ contrast".
И ще закача този "luma keyer" в маската на този "brightness/ contrast".
Нека видим, какво ще направим с него.
Ще отиде в "gain" и леко, много внимателно ще намаля силата на тези пиксели в тази зона.
Ако дойдем в "displace" ще видим, как направихме пътя да падне леко надолу.
Което също допълнително ще добави определена дълбочина в изображението Можем да се заиграем, да отделим някои от къщите.
На които да добавим дълбочина.
За момента няма да го направя, но може да се заиграем с различни техники, да създадем една приблизителна картина на дълбочина, която в последствие използвам в този "displacement".
Това което ще направя обаче е да добавя лек "blur" накрая, след всички тези инструменти, така че да омекотя изображението, нека бъде на 5 "blur".
И като отидем в "displace" ще видим вече, че ако го включим и изключим, просто омекотяваме малко този ръб по този начин.
След като приключим остава да добавим камера и да видим, с какви настройки на камерата и на "displace" ще имаме едно псевдо 3D пространство на тази снимка.

Тест за преминаване към следващия урок

 
“Luma Key” инструмента ни позволява ?
Да изрежем изображението по определен цвят
Да изрежем изображението по светлосилата на определен канал
Да добавим светлина в изображението