Изрязване по зелено с “Primatte”, финализиране

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
След като се запознахме с някой от основните стъпки, с които трябва да преминем.
Нека първо да добавя втори "viewport", в който искам да виждаме и изрязаният "layer".
Като ще наблюдаваме алфата.
Това, което можем да направим е леко да добавим от тази част на "foreground" Виждаме, че е изразни част от панталона.
Просто да го добавим по този начин.
Като ще се добави и малка част от сянката.
Преди да продължим с настройките е хубаво да пробваме и една друга опция, която има в "Primatte".
Тя е "auto compute".
Тя автоматично ще избере, какво да прави с "background", с "foreground" и с различните настройки.
Ако го натиснем ще получим доста добър резултат, който няма нужда да си играем, първоначално да избираме "green screen, foreground, background".
Той ще направим доста добро предположение, което в последствие ние можем по-бързо само да докоригираме.
Естествено може да изберем отново "clean foreground", за да изчистим тези леки елементи, които ще бъдат леко прозрачни в жената.
И можем от "clean background" да изчистим някои от елементите, които виждаме в зеленото.
Kакто виждате освен, че е изрязан по зелено, сянката, в която би трябва да остане също малко зелено.
Зеления цвят е изчезнал.
Това което прави "Primatte" е да изчисти зеленината в пикселите, които остават.
Защото винаги може да има по тялото хвърлена лек зелен "spill".
Ако някъде виждаме макар, че в това изображение по-малко се забелязва, може да използваме "spill sponge" И да изберем някои от покселите, в които смятаме, че е добавено зелено Така че, то да се изчисти от изображението, което изрязваме.
Други настройки, които може да използваме са във "fine tuning".
Можем да изберем даден цвят, примерно потничето.
И можем да изберем доколко то да се изчиства от зеленото.
Както виждате ако променя "spill" настройката и я увелича, ще се подсили ефекта на този цвят върху него.
Което означава, че ще се опита да се изчисти зеления цвят, който може да съществува в даден пиксел.
Oтделно може да се добави прозрачност.
Ако някъде имаме нужда от по-голяма прозрачност.
В случая ще го върна, както беше преди това, защото беше достатъчно добре избрано.
Можем да изберем някакъв по-общ цвят, в който да добавим още малко прозрачност.
Но трябва да внимаваме, защото ще добавим прозрачност и в някои други зони.
Може да изберем приемам панталона и да намалим прозрачността Така можем още по-фино да донастроим различните цветове от картината, като ги селектираме и съответно променяме слайдерите в тази част.
Друг важен таб, който имаме е "matte".
"matte" означава прозрачността, която излиза от "primatte".
Нея можем да я домодифицираме, допълнителна ако имаме нужда.
Какво означава това? Можем леко да сложим "blur" изображението на алфата Като можем да изберем опцията "blur inward" което означава, че ще замъглева само навътре в зоната, тоест няма да отива към черното.
Имаме и "matte contract/ expand", което означава, че ако намаля мога да събера малко от алфа канала.
По този начин да изям ако случайно имаме някаква част, която не трябва да я има и съответно можем да разширим.
По-рядко бихме го ползвали, в зависимост от това, какво искаме да постигнем.
В случая мога да го върна и даже мога леко да усиля замъглеването и леко да избера контракт.
За да изчистя това ръбче, което се получава.
По този начин и цянката малко ще я тушираме.
Така или иначе няма да искаме да има много голяма сянка.
"matte gamma" е тип гама корекция върху алфа канала.
Ако я намалим ще намалим средните тонове, а ако увеличим ще ги подсилим.
Няма да го правим и "low/ high" е нещо като "levels" на тази информация.
Можем леко да дръпнем, така ще изядем малко повече от картината и съответно ако приближим от "high" ще върне малко повече от белият цвят.
В случая плътната част от картината.
Трябва малко по-внимателно да се борави с тези стойности, така че да получим един приятен "key" на "layer", който изрязваме.
Имаме няколко опции, в които може да съберем "invert matte".
С което ще обърнем алфата на изображението.
"garbage matte", ще ви позная, какво прави той.
В "primatte" имаме няколко опции за добавяне на информация.
Можем да добавим директно "background" в него.
Вместо да използваме този "merge".
Имаме маска, нека да вземем една полигон маска и да начертая съвсем грубо някаква зона.
Ако я свържа в ефектъта ще видим, че с нея може да ограничим, в коя зона да е активен само "primatte" като инструмент, което прави всяка една маска.
Но имаме и една бяла стрелкичка, върху която пише "garbage matte".
Нека да свържа полигон маската с "garbage matte".
Това ще покаже на инструмента, кои зони директно да изтрия от изображението, да ги направи прозрачни.
И да не ги калкулира.
Това което ние ще направим е да избера инверт, мога също да настроя, нека виждаме изображението този път в "colors", за да настроим по-добре маската.
Ще изолирам само зелената част от изображението.
По този начин ще премахна елементите, които няма да ни трябват.
Както виждаме те са изчезнали.
и в "matte" имаме опцията "invert garbage matte", в което ние можем да обърнем влиянието на масата, която влиза в "garbage matte" стрелката.
На нас не ни трябва по този начин.
Ако погледнем може да кажем, че имаме доста по-добре изглеждащо изображение.
Сянка за момента не трябва да ни притеснява.
Можем да видим, когато се композира самият "layer" върху снимката, която сме направили, как ще изглежда.
Това което ще направим в следващият урок е да композираме двата елемента и да подготвим сцената, за да добавим 3D камера.

Тест за преминаване към следващия урок

 
В таб-а “Matte” на “Primatte” инструмента можем?
Да премахнем прозрачността на резултата
Да коригираме прозрачността, което получаваме след изрязването по определен цвят
Няма такъв таб