Рендване на готовата композиция.

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
След като вече имаме композицията, може да се каже готова финална, с интегрираните елементи.
Време е да я запишем.
Как става това? Трябва ни "saver" първо, който ще взаем от тук.
Автоматично се появява прозорец, който ни позволява да покажем, къде да запишем файловете.
В случая нека да го запишем тук, под името "video comp".
Нека го запишем като нов.
Ще свържа "color corrector" към "saver".
Както виждате "saver" е в друг цвят, червеникав.
Имаме няколко опции, едното е пътя, където ще го запишем.
"output" формат, който автоматично е зададен да бъде "quick time" защото избраха да бъде нов разширение.
може да изберем и много различни, може да бъде и файлова секвенция.
Може бъде "avi".
Важно е да настроим гамата за изхода при записът, защото досега го работим в линейна гама и ако изключа "loot" ще се запиша картинката ето така.
Което ние не искаме, да се запише по този начин.
Затова, какво ще направим? Ще дойдем в другите опции на "saver".
Както виждате имаме опциите аудио.
Където просто може да изберем даден аудио файл, който да се прикачи към видеото, което записва.
Имаме различни опции за експорт.
Това, което нас най-много ни интересува е "output gamma space".
Абсолютно същото като на "input" гамата във "video source".
Но в случая трябва да изберем "srgb", за да върнем гамата, както бяхме видяли, че се прави в урока за "linear workflow".
Kакво ще направим? Ще изберем "curve type" да бъде "space".
Избереме гама "space", което ще бъде "srgb".
И избираме опцията "apply curve" По този начин ние връщаме гамата да се запише правилно така, че като гледаме на монитор или подобно устройство на друг компютър да се вижда правилно.
След като сме направили вече това нещо просто трябва да рендерираме композицията.
Как става това? Първо е хубаво да сме сигурни, каква дължина искаме да рендерираме.
Това става като сме избрали този бар, който както видяхме по-рано имаме тези стрелки, с които можем да го ограничим.
Но в случая можем и с тези стойности да го променим.
Ще го върна на цялата дължина от 0 до 60 и ще избера рендер.
Преди това може да направим във формат да изберем компресията на моб файла, който записваме.
В случая "h.
264"
е напълно достъчно.
Може да увеличим качеството на 100%.
И "framerate" да сме сигурни, че ще бъде на 25 ферма в секунда или 25 кадъра в секунда.
Имаме advanced" опции, които за момента няма нужда да променяме.
Ще натиснем този рендер бутон.
Като го натиснем ще се появи прозореца за рендване.
Ние нямаме много опции, какво да настроим.
Важно е да знаем, че тука избран "configurations" да е на "final".
"frame range" ни е избран, вече сме го избрали.
Просто трябва да натиснем "start render".
Ще започне да смята, в случая ще го сметне доста бързо, защото преди това е кеширал информацията.
Когато е готов ще се появи този прозорец.
Може да натиснем окей и ако отворим файла ще видим, че рендера е приключил.
Всичко е наред.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Как можем да запишем готовия резултат от композицията?
Като имаме „Saver” и просто запишем композицията от Save as.
Като имаме „Saver”, задали сме файл за запис в “Saver”-a и натиснем “Render” бутона .
Като запишем композицията от Save as.