Здравейте, защо е нужно да повтаряме няколко пъти процедурата с копиране и пействане на изображението? Не може ли да направим по-детайлна обработка, напр. с по-малка четка (при Clone stamp) за поправката на линиите, които не ни харесват!? Или целта е да се намали детайлното изображение в пъти..?
До колкото разбрах аз, целта е да се намали детайлно изображението в пъти! Началното изображение го ползваме само като текстура!
Може да се направи и с Clone tool, но определено така изглежда по-детайлно,ако го използваме за фон на интернет страница то може да бъде доста приближено и ако е с Clone tool ще си личи от къде сме клонирали и ще изглежда като клонирано което няма да бъде никак приятно за гледане в някой случай.
Да, повтаряйки няколко пъти цялата процедура, правим крайното изображение по-фино. Ако искаме леко да засилим детайла, затова пазим предните ни резултати в слоеве отдолу, и просто променяме opacity-то за да изпъкне от тях малко повече информация и да не е замазано. Не е задължително да се използва непременно Filter--> Other--> Offset, и само с clone е достатъчно, а ако например си доволна от преливането, но само искаш да осветлиш или затъмниш някоя част, може да ползваш и Dodge и Burn.
също може да използваме селекция на кадър от изображението копи и пейст после маска и е готово проблема .. ако има контрасти и цветове леко с опасито намаляване на прозрачноста .. или контрол на светлина с curves
Какъв формат се запазват фаиловете с фон, за да може да се използват по-късно?
Зависи за какво са ти, ако ще са за уеб страници и правиш малко, запази ги в PSD. Ако ще правиш голяма колекция от фонове, то тогава PNG с високо качество. Ако пък колекцията ще е огромна, то тогава JPG
Как да превърнем фона в стил, които програмата да ни показва Styles панела?
Селектираме едно парче от фона което ще изглежда добре при повтаряне и даваме Edit / Define Pattern. След това може да го сложим в стиловете. Ако искаш да си направиш библиотека със собствени 'patterns' (добра идея е), то можеш да ги запишеш през Edit / Preset / Preset Manager във външен файл
Със сигурност е така,
А какво по-точно не работи? Провери в какъв слой "се намираш".
Ами не клонира нищо.Проверих слоя. Вероятно нещо не е наред с програмата.
Какво ти изписва?
На мен ми се е случвало, когато имам някаква много дребна селекция и не виждам, че имам такава, да не се получава някаква промяна (не е задължително да е клониране, но би се получила само ако промяната е вътре в селекцията, а тази селекция може да е дори еднопикселова). То доста време мина от задаването на въпроса, може вече да се се справила с проблема, но все пак да споделя вероятно решение.
Clone tool може да не работи по следните причини. Първо, има някъде селекция, която не се вижда. Натисни Ctrl+D, за да изключиш всички селекции. Второ, лейара, от който искаш да вземаш материал е заключен или не е активен. Провери за това дали ти е активен лейара, от който искаш да вземаш материала. Трето, може да си активирала лейар, който е прозрачен. От там инструмента не може да вземе никакъв материал, който да клонира. Четвърто, четката на инструмента може да ти е толкова малка, колкото 1 пиксел и да не виждаш реално промяна по изображението. Натискай големите скоби (лявата и дясната), за да видиш дали ще се променя окръжността на четката. Също можеш да натиснеш десен бутон върху лейара, когато ти е активен инструмента и да настроиш четката в необходимата големина.
Здравейте! Опитвам се да сменя фона на снимка - с пен тула очертавам човека, давам да направи селекция и пействам в другата снимка, за да е с друг фон, но проблема е, че изрязаното излиза голямо за новата снимка и някакси седи като залепено отгоре. Има ли възможност да се оправи и да не личи този проблем?
Проблемът е, че двете изображения имат различни размери, например едното е 20х20см, другото е 10х10см или едното е с по-ниска резолюция от другото. Варианта едното да не бъде по-голямо от другото е двете да се оразмерят в еднакви пропорции, ако така е правилно да се каже. Колкото до другата част да не са като залепени трябва да се поиграе с някои от инструментите, които се избират според случая.
Бих казал че е така,
Записите на видеото са изключително лошо направени. Защо постоянно спира звука и се чуват разни шумове. Изключително неуважително е това за всички желаещи да се учат!
Здравей, Петър. Какво имаш предвид под лошо направени записи - лош звук, лоша картина или лошо обяснение? Това видео, а и всички останали са обработвани и са премахвани излишни шумове и може затова да ти се струва, че се спира звукът. Предвид, че се показват полезни неща, а и няма как лекторът да говори през цялото време, докато показва нещо на Photoshop, не смятам, че е неуважително към когото и да било. Напротив, фактът, че се опитваме да покажем полезни неща на всички хора, е достатъчен знак на уважение. :) Дори да има някой момент в записа, където звукът не е перфектен, ще те помоля да ни извиниш, със сигурност не е нарочно направено така. А пък това не бива да те демотивира от ученето, даже напротив! :) Успех с обучението!
Разбирам, че не всеки снима с добра техника и не винаги има подходяща снимка, ако работи сериозно по много теми. На всеки рано или късно ще се наложи да прави корекции, но не е ли оптималното да снимаш много фонове и ги запазиш в RAW? Там е целият танц с истината!
Естественно тях мога да преработвам за дадена цел, просто качеството е несравнимо.
Здравей,
с филтъра Offset имаш възможност да "преместиш" изображението по хоризонтала и вертикала, така че тази част от изображението, която започва да излиза извън Canvas-a след преместването се появява от противоположната страна като допълва изображението. Филтъра работи така, все едно твоето изображение е обвито около канваса и го преместваш, Представи си, че в едно правоъгълно изображение има подредени 5 квадрата и във всеки квадрат има изписана по една цифра - от 1 до 5. Ако използваш Offset на това изображение по хоризонтала, така че квадрата с цифрата 5 да излезе напълно от работното поле- канжаса, тогава същото квадратче ще се е появило отпред - пред единицата.
Обикновено този филтър се използва при правенето на текстури, за да се провери дали са seamless - тоест дали се нанасят правилно една до друга след тайлирането на текстурата без видим ръб между тях.
Трябваха ми 2-3 прочита, но го разбрах :) Благодаря !
Този динамичен курс е явно за хора с по-артистични наклонности ! Доволна съм , че ми допълва успешно останалите три, също така подчертано артистични!!!
Не може ли цялата работа със създаване на нови слоеве и обединяване с Merge да стане със Strl+Alt+ Shift + E?