Лого

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Назад Алтернативен видео плеър
¿ Напред
В този урок ще ви покажа един добър метод за създаване на лога.
Ще създам един голям файл 2000 на 2000 пиксела.
Ако при вас има проблем с големината, може да го направите по-малък.
Ще напиша нещо с фонт, който харесвам.
Сега ще го превърна в смарт обект.
И ще вляза в него.
Като тук отново ще дам 2000 на 2000 пиксела в "canvas size".
Сега, тези два файла мога да ги покажа едновременно тук.
Когато променям този записва и се променя този.
Но все пак искам да го виждам и малък, затова ще дойда тук "window, arrange, new window".
Сега файлът е отворен два пъти.
Когато променям нещо тук се променя и тук.
Ще дойда тук и ще ви покажа трите файла едновременно.
Тази версия тук ще я намаля, за да я виждам малка.
Сега ще променя нещо тук от "smart" обекта и ще го запиша.
Показа се навсякъде.
Когато правя малки грешки от сорта на това и не искам да се виждат.
Затова ще дойда тук в "noise", "median".
И ще ги премахна.
Сега мога да рисувам тук съвсем грубо.
За да измисли някаква форма на логото, което искам да получа.
Когато избера "save" виждам директно с пуснат филтър голяма и малка.
Едно лого принципно отнема на професионалист към три, четири часа.
Съвсем нормално лого.
Сега ще направя нещо бързо.
Да кажем, че това ми харесва.
Тук мога естествено да подобра и шрифта.
По-скоро да го разваля, за да го направя малко по-интересен.
Да речем, че това ми харесва.
Сега, ако искам да подобя качеството на това лого мога да хвана и да го направя векторно.
С "pen tool".
Сега ще вляза само в този файл, останалите вече не ми трябват.
Трябва да използвам възможно най-малко точки, за да опиша тази форма.
По този начин ще е доста по-гладка.
И по-лесно ще се контролира.
Ако направите грешка "undo" работи.
Както и "history back".
Без да трябва да започвате отначало.
Можеше да не слагам толкова много точки.
Все пак след това мога да ги изтрия.
Сега, понеже съм направил форма и го селетирам.
Имам нов слой.
С десен бутон ще дам "create vector mask".
Ще запълня с бяло.
Сега проблемът е, че тук е избрана тази опция.
Трябва да избера тази.
Ще му сменя прозрачността, за да видим за какво става въпрос отдолу.
Сега пак ще хвана "pen tool", ще натисна на маската тук.
и на този бутон, за да премахвам част от него.
Сега, трябва да се върнат и да дам на добавяне.
За да опиша тази буква.
Има конвертори които превръщат растерни изображения във векторни.
В повечето случаи това ще е доста по-качествено.
Сега ще премахна слоят отдолу, за да видя какво съм направил.
Разбирасе на някой места има проблеми.
Например тук мога да ги поправя с инструментът за вектори.
Накрая получихме векторно лого.
Можем да го експортнем към илюстратор.
Първо ще го изберем от "path selection tool".
След това ще дойдем в "file", "export", "paths to illustrator".
Oкей.
И то ще ни даде да го запишем.
С тази методология, която ви показах, може лесно да изпробвате различни форми, концепции.
И когато стигнете до нещо, ще го направите вече векторно.
И след това да поработите върху самите вектори, за да го направите още по-качествено и да няма никакви проблеми като тук.
Не е достатъчно заоблено.

Въпроси и отговори

  • По-лесно ли е да създадем логото във векторна програма?

    Галина Караджова:

    Малко задавам реторичен въпрос :) Какъв е смисълът да се прави логото в PhotoShop? Какво печелим с това? Време, качество или .. ?

    Мария Балева:

    По принцип имаш право, че е най-логично и правилно да се правят лога във векторна програма. Но в урока е показан начин и вариант как това може да стане в photoshop и след това да се експортне във векторна програма. Поне за мен е удобно да виждам как стои в различните размери логото едновреммоно на екрана и може да се експериментира с различни форми и да се нахвърлят идеи. След това да се премине във векторана програма :)

    Галина Караджова:

    Благодаря за отговора! Разбрах какво сте имали предвид. Ползваме правенето на лого в photoshop като чернова :)

    Виолета Чалъкова:

    За мен смисъла е в това, че не ползвам Corell :) 

    Петя Георгиева                             :

    Най-добре е във векторна програма ( Illustrator или CorelDRAW ). Според мен най-добрата чернова е да рисуваш идеите си на ръка или на таблет :)

    Относно времето за изработка на лого /качествено/ ...отнема повече време, но може би лектора има предвид "технически"... без времето за идейни скици, проучвания и т.н.  
    Ангел Арънски:

    Права си Петя. Има хора които се занимават със създаване на лога по цял ден и правят уникални неща :)

    За тях правенето на лого във Photoshop ще звучи ужасяващо, но пък за някои хора няма да има голяма разлика.
    Някой който иска да си направи лого за личния сайт или малка стартираща фирма, няма да има времето и ресурсите да купува друга програма и курсове към нея, да ги инсталира и учи. 
    Дори да има времето за това, ще му трябва още много време, за да се научи как да прави лога. В противен случай, това дали ще хване първия шрифт и ще го разтегли, без да спазва съотношението на височина и ширина, ще доведе до един и същ резултат във Photoshop и Corel Draw. Виждал съм много такива случаи.
    В същото време съм сигурен, че ако някой има усета и времето да си поиграе и създаде лого във Photoshop, това че инструментите за работа с вектори са примитивни, няма да му попречи да създаде нещо хубаво :)
    Йоана Христова:

    Аз съм един от тези хора които смятат за неприемливо правенето на лого във Фотошоп. Дори е неприемливо всеки да си прави лого сам ... само хората учили за това с години знаят за какво говоря. Истината не е само в овладяването на даден софтуер, а че софтуера(компютъра) е само средство за визуализиране на идея - като химикал, молив или бои. Грешно е да мислите че овладявайки работата с една програма - мигновено ставате дизайнер.

    Освен това, ако някой владее векторите на Фотошоп със сигурност ще му е в пъти по-лесно в Илюстратор. Не е нужно да познавате всички функции на дадена програма за да ви служи добре.

    Относно разтягането на шрифтове - по-добре не го правете. Шрифта е сложна материя и не трябва да се разтяга и променя ей така. Всеки добър шрифт е създаден  на базата на много оптически правила и разтягайки го в различни посоки, нарушавате неговата цялост и цел.

    Не приемайте мнението ми като заяждане, просто не искам хората да смятат за нормално подобна практика. С учебна цел да, но нека се знае, че това е недопустимо.

    Галина Караджова:

    Аз съм изцяло съгласна с вас Йоана Христова! Аз разбрах от моето запитване и получаване на отчовор, че това е само нахвърляне на идея (чернова) в PhotoShop! И точно така го приемам, защото е нелогично да се прави лого в растерна програма! А за шрифтовете това е цяла наука (

    Типография)

    и не е никак проста работа, както си мислят много хора!

    Галина Караджова:

    Не смятам, че някой има за цел да се заяжда! Нали трябва да си помагаме и да научим.

    ПЕТЯ Георгиева                             :

    Напълно подкрепям мнението на Йоана Христова

    Един дизайнер, освен да изработи един добър и "работещ" дизайн, трябва да се опита и да създаде някакво чувство за естетика у клиента, но за съжаление се появиха много псевдо-дизайнери, който са научили някоя програма и вече се кръщават "дизайнери"...за съжаление повечето нямат никакво чувство за естетика и никаква представа от неща като композиция, цвят и т.н. 
    В България всеки си мисли, че може сам да си направи всичко, без да е компетентен затова.... за съжаление този проблем го има във всяка една сфера. Тази тема е дълга, а и мястото и за обсъждане не е тук... Просто не ми се иска хората, който не са в тази материя да останат с грешно впечатление, че изработката на едно качествено лого е толкова лесна работа, и че може да се направи от всеки, който знае как да работи с дадена програма за 2 часа и т.н. :)

    Ангел Арънски:

    @Йоана Добре е, когато всеки изказва своята градивна критика. :)

    Ангел Арънски:

    @Петя Така е. Точно поради тази причина и никой в екипа на Аула не иска да се захване със създаването на ново лого за сайта. Въпреки че има два уеб дизайнера. На всички ни е ясно, че логото в момента е в идейна фаза. За това и бе поръчано ново, което да запази концепцията, но да е създадено от някой който в последните 10 години работи единствено това - създаване на лога :)


    Има и един друг проблем който се получава. Ако клиента няма никакво чувство за естетика, той най-вероятно след като си поръча лого от някой или на търг в сайт с художници, е възможно да си избере най-грозното лого :)
    Ангел Арънски:

    Това са вариантите засега. Компресията на screenshot инструмента е доста голяма, но все пак се вижда нещо :)

    ПЕТЯ Георгиева                             :

    Да така е, за съжаление не всеки клиент има усет...

    На мен ми се е случвало да направя едно бих казала добро лого и след това да го видя на рекламна табела по-украсено с контурче или сенчица, най вероятно някой в печатницата е решил да го "подобри" :)
    Според мен, във вариант 3 има хляб, но трябва да се внимава със символа на аулата да не заприлича на този на wireless. 
    Е зависи и какъв тип лого искате, ако желаете от пръв поглед да се разбира за дейността Ви и вариант 6-7 е подходящ като идея, но като визуализация има какво да се желае :)
    Йоана Христова:

    Темата за клиентите е толкова обширна, че не ми се захваща ... всеки разбира от всичко ... не виня хората, ако можеха да си го позволят съм сигурна, че  нещата нямаше да стоят по този начин. Искам само да кажа, че дизайнера е този който трябва да представи най-доброто и да убеди клиента кой е правилният избор за него, без да се двоуми или колебае.

    Относно логото на Аула. 1,2 и 4 са много стандартни - не са конкретни, няма отличителен знак който да каже "Това е логото на аула.бг" Лога 3 и 4 са като иконка за мобилно устройство. Най-много хляб има в номер 5-8. Като цяло проблем на почти всички варианти е буквалността на изказа. Технически има много пропуски - дребни детайли, които при намаление разбират формата (пискюл, копче ...). Логото не е просто силует, то е графичен синтез на форма, идея, характер, цел, цвят ...

    Искрено се надявам, че смятате критиката ми за градивна. Уроците са много интересни и полезни. Смятам, че всяко нещо което е създадено с учебна цел е добре дошло. Споделих мнението си, за да знаят хората какъв е професионалният подход.

    Георги:

    Лично на мен 1 и 2 ми допадат,но за мен наи изразителни са 5 и 8.

    Виолета Чалъкова:

    Аз съм за 7 - свежо и чисто.

    Недялка Лазарова:

    Харесват ми лого-варианти от 5 до 8.



    Hristina Yosifova:

    Виждала съм много хубави неща, но това е много хубаво(1 и 7)

    Matilda J-W:

    Предполагам, че това е много стара тема, Аула си има чудесно лого и т.н. (няма да е лошо да има дати, за да разбере човек кога е писано)

    Въпреки, че съм съгласна с Йоана като цяло, няма лошо да се погледне, да се опита, да се знае. Който е добър в тия неща ще започне сериозно да се занимава, друг ще разбере, че не е лъжица за неговата уста и ще потърси графичен дизайнер! Но всеки ще научи как стават нещата, нали това е идеята!

    Людмил:

    Просто не си губете време да създавате лога в растерна програма ... това е моят съвет!

    Alessia:

    За темата по-горе ще отговоря от страната на клиент. Знаете ли колко пъти ми се е случвало да поръчаме дизайн, банер или лого и да получим нещо страшно разочароващо. Да разбера, че дизайнера даже не се е запознал каква точно е услугата, която предлагаме и какви са целевите ни клиенти или цветовете ни. Последния път ни поискаха 200лв. за банер. Съгласна съм да ги дам, но как да се доверя, че ще получа нещо качествено от добър дизайнер. Знаете, че дизайнерите обикновено са към някоя фирма с която работиш. Дали към сайта който си правиш или към рекламната агенция и така. Даже и първия път да ти е направено нещо добро, при втората поръчка се чудиш какво става и защо е този калпав дизайн, ами изведнъж разбираш, че предишния дизайнер е напуснал и имат друг. Греда. Просто давам парите и насляпо получавам нещо. И то ги давам независимо дали ще ми хареса или не. Поне да даваха някакъв примерен вариант. Според мен, ако един дизайнер е добър би трябвало да прати нещо примерно. -Ето аз ви предлагам това, ако ви харесва си го поръчайте, ако не здраве да е. Вярвам, че в повечето случаи ще бъде купен дизайна, банера или логото. Затова и в последно време си ги правя сама нещата. Грозни, хубави, каквито такива, поне не давам грешни пари за тях. И то не е от пестене на пари, а от недоверие.

  • Забелязвам, че когато дам smart object и вляза в обекта ако правя промени не рефлектират върху главния обект. Как да го оправя?

    Venko Stoev:

    Сигурно връзката между двете нещо е прекъсната от настройки ...? Единствено кореспондират два файла когато единия е отворен с Windols, Arange, New Windols from"....".


    Ангел Арънски:

    Понякога връзката се загубва и трябва да отворим смарт обекта наново.

    Може да е от друго. Смарт обекта трябва да се записва всеки път когато искаме промяната да се отрази в главния файл. Бърз клавиш Ctrl+S
    Теодора Симова:

    И при мен се случва същото и немога да използвам четката иска ми да растеризирам първо ?

    Теодора Симова:

    проблемът е решен

  • Как да направя, така че да се виждат промените и в трите файла едновременно?

    Даниела Филипова:

    Исках да попитам понеже когато отворя трите файла едновременно и рисувам в единия, то в другите два файла не ми излизат промените. Какво трябва да натисна, за да се виждат промените и в трите файла?

    Георги Иванов:

    В предния урок "Икони" Беше уточнено, че като си вътре в смарт обект трябва да го запазиш за да се покажат промените. Просто след промяна ctrl+s и промените ще са видими навсякъде

    Даниела Филипова:

    blagodarq ti za otgovora :)

  • Как изтривате само украсителната зелена линия на буквата "Ф" в 2.08 мин.?

    Iva:

    Когато използвам Eraser Tool се изтрива цялата буква. Използвам PhotoShop CC

    Десислава Николова:

    Edit / Step Backward или Alt + Ctrl + Z :)

    Dudu:

    Здравейте, първо да кажа няколко думи за изказванията ако гледната точка ни е клиента той ще си избере каквото си поиска, много дизайнери и много шарении да може да има, но това ни развива за да си по добър, трябва да го направиш по по-добър начин и да изглежда по-добро. Естетика и изкуство кой може да определи какво е красиво или не, на всеки мирогледа и чувствата определят дали черното или бялото за него е красиво или посредствено. Дизайна е функционалност облечен с комфорт и естетика. Дизайна не е красота а средството за по красив и осъзнат живот. За логото мога за предложа за колегата да го направи черно-бяло и след това да го маскира и да го селектне за да избере очертанията, след това може да го направои сматр или лого. https://www.youtube.com/watch?v=eZXT2mMr-IU

  • Добре ли е да се селектира Path и след това да се подобрява

    Алекс:

    да използваме и при селектиран обект с достатъчна Тoleramce , десен бутон и Маke to Path ( с Tolerance 1 напр.)? После да го подобрим ръчно...