Процес I

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Назад Алтернативен видео плеър
¿ Напред
Здравейте, Тук ще говорим за процес на създаване.
Интересен въпрос е какво всъщност създаваме.
Уеб сайтове ли създаваме? Всъщност не създаваме уеб сайтове.
Създаваме решения.
Защо си създавеме решение? Защото първо решенията са много по-ценни от сайтовете, второ решенията струват много по-скъпо от сайтовете.
Какво представлява едно решение? Решението е абстрактен продукт, който може да включва сайтове, графики, фотографии дори и мобилни приложения.
Докато когато продаваме един сайт, ценността му е под въпрос.
Когато кажем на някой че продаваме сайт.
Това за него нищо не значи.
Докато когато кажем че продаваме решение.
Всъщност веднага се разбира, че ще му помогнем да стане по-добър.
Защо решението е много по-ценно сайта.
Решението решава проблема.
Когато решим един проблем помагаме на този който от другата страна, дали това ще е лице или фирма да станат по-добри.
А към какво трябва да се стреми всеки един човек или фирма за да се реализира най-добре.
Според Сет Годин, това е да бъде най-добрия.
Какво значи да си най-добрия? Да си най-добрия във всичко Това е абсолютно грешно.
Става въпрос да бъдете най-добрия в едно нещо.
Например ако продавате баници и сте най-добрия баничар в махалата, тогава вие сте сте най-добрия за тези които живеят във ваша близост.
Тоест дете най-добрия баничар в света за тях.
Понеже те няма да отидат в Ню Йорк да си купят баница.
Как се транслира това при уеб решението.
Вие трябва да се стремите да сте най-добрите в предлагането на решения, на които целта е да направи тези за които работите най-добрите в това което те предлагат.
Например, специализирате се в създаването на решение за зъболекари намирате някой зъболекар има продавате решение с който той да се доближи до това да бъде най-добрия.
Това е вашата идеална цел.
Разбира се с първото и решение зъболекар и няма да сте толкова добър, но ако продадете още едно решение на зъболекари, ще станете все по-добър нали.
И вашето решение ще стане все по-добро.
Така в един момент, ако сте избрали да работите в тази сфера ще научите всички тънкости, които ви трябват за да създавате най-доброто решение за зъболекари.
Какво ще стане ако първо с ден едно решение за зъболекари, а след това създадем едно решение за актьори и накрая направим един онлайн магазин? По този начин вие ще научавате все повече и повече, но вашето решение няма да е най-доброто за тези конкретни хора.
Вие няма да сте най-добрият в света за тях.
Вие ще сте просто един от многото, които мога да правя тези неща Разбира се това може да ви звучи много отекчително, да се давате само сайтове за зъболекари.
В този случай може просто да изберете нещо, което ви харесва повече.
Например създаване на сайтове за актьори.
Най-вероятно по този начин ще получите достъп и до снимачни площадки, където се запознаете с още повече актьори и ще имате възможността да видите как се създават филми, ще се запознаете с известни личности и в един момент всички ще знаят, че вие сте най-добрия в създаването на сайтове за актьори.
Това според мен е доста интересна сфера, в която да сте най-добрият.
Проблемът е финансов, няма да има толкова много пари колкото ще има например при зъболекарите.
Това е понеже хората, които търсят решение зъболекари са много повече от тези, които търсят определен актьор и иска да получи някакво решение.
Решенията също така в сферата на entertainment, тоест развлеченията няма да са решение на нужни за някои проблеми а ще са решения на развлекателни занимания.
От друга страна решението за зъболекари, ще имат стандартен дизайн.
С огромен брой ограничения които не може да се измъкнете.
Докато дизайн решения за актьори, няма да има абсолютно никакви ограничения Ще влезнете в тотално креативно пространство, където ще имате свободата да направите каквото поискате.
И да се съобразявате с основните правила за създаването на използваема страница.
Когато работите за някоя фирма, която продава всякакви решения на всекиго, тогава вие няма да имате този избор.
Просто ще трябва да се стремите да бъдете най-добрия в часта, която правите.
Тук съм приготвил тази powerpoint презентация за да ви покажа процеса на създаването на това решение.
Ако работите самостоятелно това е много добър начин по който може да подходите и е отработен от мен през годините ми на работа с различни хора и фирми.
Ако работите за фирма, това значи че тя управлява този процес.
И изобщо няма да е лошо да знаете всъщност какво правят понеже по този начин ще знаете кои са въпросите, които трябва да задавате и начина по който цялата машина работи, за да се стигне до някое решение.
Няма да ви трябва да питате шефа, хиляди въпроси, понеже сте на тъмно когато става въпрос за повечето детайли.
Нека да преминем към първата фаза.
Първата фаза или стъпка е захранване, което на английски е feedback.
Може да се преведе и като обратно захранване.
Става въпрос за първата ви среща с вашите потенциални клиенти.
Тоест тези които търсят решение.
Това което трябва да уточните на тази среща е заданието.
Тук съм сложила нарочно структура и дизайн и съм ги задраскал.
Това не са най-важните неща.
Даже въобще може да не ги дискутирате.
Важните неща са решението, аудиторията и притока на посетители.
Какво представлява решението? Това значи решение на проблем.
Например зъболекаря няма достатъчно клиенти, вашето решение ще бъде да му доставите тези клиенти.
Това е решението за този зъболекар.
Най-добрия начин да го направите, е да дадете решение на потенциалните му клиенти.
Първо трябва да намерите какви са проблемите на тези специални клиенти.
Например първия проблем е, ти искат зъболекаря да е близо до тях.
Вие не може да промените местоположението му, но може да таргтирате тези, които са в негова близост.
Втория проблем например може би ще бъде записването за час.
Много хора имат натоварено ежедневие и искат часа им на записване да е гъвкав, както и да имат постоянен контрол над него.
Например записа ли се за два часа, но в един часа решават, че не могат да отидат.
Единия вариант е да се обадят и да му кажат да измести часа с два часа напред, но повечето хора ще са срамежливи и няма да го направя.
Да помислим и за други проблеми на тези потенциални клиенти.
Например, аз се сещам за един.
Хората не знаят колко често трябва да ходят на зъболекар, както и не знаят цените на решението, което зъболекаря ще им продаде.
Те няма да са сигурни колко пари ще им трябват, когато отидат на зъболекаря.
Дали ще са 20 или 200 лв.
Проблемите са доста.
В повечето случаи на клиентите им трябва добре показана информация, с която да разберат процеса на поправянето на техните зъби, цените които те ще трябва да платят, и опциите, които имат.
Нашето решение в този случай е да дадем решенеи на този проблем, тоест да им дадем информация с която те мога да разбера повече, затова какво им трябва и на какви цени.
Проблемът ни е да разберем кои са най-често задаваните въпроси и най-търсените решения.
Как правим това? Най-лесния и достъпен начин е да отворим Google.
Напишете това горе за да намерите този инструмент.
Google keyword tool.
Kогато влезнете вътре, първо настройте да търсите в България.
И на български.
Тук ще има един код, който трябва да попълните.
Да потърсим първо зъболекар.
Долу Google ни показва какво се търси най-много, което включва думата зъболекар.
Ще го подредедя по Local mountly searches, което значи за България имаме 40000 търсения на стоматолог.
Да видим какво ще се покаже, когато търсим стоматолог.
Вижте колко много реклами има тук.
3 тук.
И четири тук.
Като най-вероятно има още десетина, които не са се показали.
и се препокриват заедно с тези.
Колкото повече реклами има тук, толкова ще е по-скъпо да рекламирате на тази ключова дума.
Освен това трафикът, който получавате е абсолютно неидентифициран.
Тоест няма да знаете дали човек търси коронка или иска да си извади мъдрец.
Така че да му предложите една страница, в която се опитвате да сложите всичко и накрая най-вероятно няма да имате достатъчно детайли за да намери това точно което иска.
Отивам отново в google keyword tool.
Ще напиша само зъб.
Отново са подредени local moutly searches, като в момента търсим точно определените решения, които потенциалните клиенти търсят.
Например, тук имаме счупен зъб.
600 човека търсят информация за счупен зъб.
1600 на месец търсят информация за мъдрец.
Да видим какво се получава, когато натиснете тук.
Къде според вас ще натисна клиентите.
Тук вече съм натиснал затова го показва с лилав цвят.
Расте ми мъдрец! Какво да го правя? Най-вероятно почти всички се натиснах тук.
Макар че доста ще натиснат и на първия и на втория.
Нека да видим този с най-доброто заглавие.
Тук имаме описан проблем.
Тук имаме описано решение.
Мъдреца му расте и има някакъв проблем, и Веселана му дава съвет да отиде на дежурен зъболекар, понеже мъдреците са много опасни.
Нека да потърсим и на други ключови думи какво ще излезне.
Например, коронка на зъб.
Това, което е интересно е, че тук вече има реклами.
Например, първата реклама е дентален център примадент зъбни корони.
Аз търсех коронка за зъб и пуснаха реклама на зъбни корони.
Втората реклама е на зъбни фасети, което няма нищо общо с коронки.
Да отворим първата реклама.
Тук пристигаме на страница, която е перфектен пример.
Освен че не е достатъчно графична.
Дава ни информация, за това което търсим.
И дори различните цени на нашите решения.
както и разни страмни снимки.
Тези, които търсят зъбни коронки почти сигурно ще попаднат на тази страница.
След като видят високите цени, ще продължат да търсят нататък.
Това ще са първите цени, които те виждат.
За тях не са скъпи, но нито евтини въпреки, че цените най-вероятно са издути.
Клиента вижда първата цена и за него тя става базова и ще тръгне да търси още цени.
В други сайтове и ако те са същите това вече ще е нормалната цена за него.
Според мен тези дни са екстремно завишени понеже ги намираме в първата страница на Google в рекламите.
Рекламата най-вероятно струва пет шест стотинки.
Тя не е причината поради, която ти я цените толкова високи.
Причината е, че най-вероятно че нямат конкуренция в Google.
Отивам тук.
Както виждате информацията, която ми дават тук е абсолютно никаква в сравнение с предишния сайт.
Списание козметика ни дават идеи.
Тук пак няма цени.
Колко струва коронка? Има зададен такъв въпрос.
Както виждате тук в някакъв форум разбирам, ти цената е от 80 до 90 лв за коронка.
И сега вече тази страница от преди тук, вече ми се струва с огромни цени.
Поне се надявам някъде в текста да ми обяснят, защо са такива цените.
Най-вероятно нямат обяснение.
Ето тук са изброени няколко преимущества.
Не разбирам защо аз трябва да дам 400 лв.
Мога да дам 90 лева.
Да се върнем в Google.
Човекът, който търси коронка за зъб ще продължи нататък.
Може би ще стигне до тук.
Тук има и музика.
Тази музика ме стресна и въобще не е хубаво да слагате музика.
Да видим дали ни дават цени.
Отново не се показват никакви цени.
В този момент, ако бях клиенти бях получил сайт с добра цена и информация, щях вече да съм избрал и да съм тръгнал към зъболекаря за да си оправя зъба.
Тоест по-конкретно казано вашето решение да изберете няколко ключови думи, за които може да дадете решение.
Като ключовите думи, имат достатъчно посетители, да пуснете реклама.
И рекламата, която е свързана към всяка от тези ключови думи да води към страница, която дава решение.
Ако изберете ключови думи, които нямат посещения.
Например пукнат зъб, вие няма да имате същия успех, като например когато сте избрали мъдерец.
Разбрахме какво ще е нашето решение.
Ще изберем няколко, например 5, ключови думи тук в които ще ни спечелят потенциални клиенти търсещи нещо.
Ние ще им дадем решение на този проблем, като създадем страница за всяка от тези пет ключови думи.
Да предоставим възможно най-много информация за проблема и за неговото решение, цена, местоположение.
И нашето решение е готово за офериране.
Да се върнем тук.
Намерихме решението, намерихме и начин да стегнем до притока на посетители както и аудиторията.
Следваща стъпка да направим още една среща, в която ще дадем нашата оферта.
В нея ще сложим 2 ценови варианта единия например единият ще е с две информативни страници, за две ключови думи.
Например коронка и мъдрец.
В другата ценова листа, която например ще е с 500 лв по-скъпа ще сложим в страница, за повече ключови думи Идеята е да имаме няколко варианта, така че клиентите да може да избере според неговият бюджет.
Освен това хората се чувстват много по-добре когато имат два варианта за избиране.
Три вече стават много, а един не им дава никакъв избор.
Тази ценова оферта ще е разделена на пера.
Например главна страница, която описваме какво прави фирмата.
Две страници, в които имам информация за определени ключови думи на страница с контакти и карта и каквото друго ви дойде на ум.
На всяка от парата ще сложите някаква цифра.
Така те ще могат да видят за какво си харчат парите, които те дават.
Какво значи прозрачен процес на създаване? Това значи че от тази оферта ще трябва да сложите, информация за този процес който в момента ви обяснявам.
Така че клиентът да знае как ще протече процеса.
Какви са крайните срокове за различните фази? като едновременно може да дадете и мокър но какво представлява дизайн който изцяло направена фотошоп Не е страница е просто едно изображение на Как си представяте да изглежда сайта например може да покажете една страница за ключова дума и какво ще видят потенциалните клиенти цените информация за техния проблем Другото нещо което идва с вашата оферта е и договора.
Договор е доста важен, когато искате да сте сериозни.
Целта на договора е да предпази вас, както и вашите клиенти, Например ако вземете аванс и не свършите работа то вие ще трябва да дадете парите обратно заедно с някаква глоба.
А пък ако вие си вършите цялата работа и да не ми платят не може и по легален начин да си потърсите парите.
Проблемът който се получава в повечето начинания сайтът се бави 3 месеца И накрая не се получава това което трябва.
този проблем се получава поради неясно задание в който случай Клиентът започва да подменя заданието постоянно дори и след като преведете сайта не дава правилни материали навреме и след това ги променя няколко пъти новия през цялото време преправите сайта и губите време това нещо трябва да е ясно от договора ти не е позволено да става като вие се подсигурявате че решението за което сте се уговорили в заданието решението което накрая ще се получи

Въпроси и отговори

  • Иван Цукев:

    Google промениха интерфейса си и вече искат регистрация, за да се ползва инструмента.

    Също така смениха името му. Преди беше Keyword Tool, сега е с име Keyword Panner.

    Съществува, но вече искат регистрация в adwords, за да се ползва. Ето линк към него: https://adwords.google.com/ko/KeywordPlanner/Home

    Галина Караджова:

    Аз имам регистрация вече и влизам чрез нея, но и вътре нещата са променени. Благодаря!

    Никола Григоров:

    А ще обясните ли как се работи с товият Tool ? 

    Venko Stoev:

    Предлагам ви да изчетете подробно следното: 
    https://adwords.google.com/o/KeywordTool

    Milen Grigorov:

    Толкова много бях свикнал със стария интерфейс на Adwords че сега на новия всичко ми е някакси супер кофти направено.... С течение на времето обаче се свиква, лошото обаче е че повечето опции са много забутани....

    Стиляна Димитрова:

    Здравейте! Как да достигна до уреченото място от клипчето - find keywords

    Марияна Желева:

    Защо не ме пуска до тази част да търся думички ? Иска ми да публикувам реклами и да ме таксува? Приятен ден

  • Защо няма списък, ами само опцията показан на снимката?

    Женя:

    Защо не ми излиза списък с думи комбинирани със зъболекар, както при вас, а само една опция

    Ivan:

    Гугъл променя непрекъснато какво показва, така че няма как да получите идентични резултати. Но в случая кликнете на "идеи за ключови думи", за да се покажат повече опции (ако ги има)

  • Илонка Иванова:

    Трябва да отбележете ръчно, че урокът е преминат (под видео прозореца, долу вдясно, има такъв бутон). Отделно след всеки урок обикновено има тест, който също се избира също ръчно (бутонът за теста се намира на същото място до бутона за преминат урок).