Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Работа със Slice Curve и Group Split
Ключови техники за разделяне и редактиране на модела
В този урок се разглеждат важни техники за прецизно разделяне и редактиране на части от 3D модела. Основният фокус е върху използването на Group Split за разделяне на съптули и Slice Curve за създаване на нови полигрупи, което позволява по-контролирана и детайлна работа върху отделните елементи на персонажа.
Стъпка по стъпка процес за разделяне и редактиране на части
Разделяне на ръцете от ръкавиците:
- Селектирайте ръката с
Alt + клик
- Активирайте полигоналната мрежа с
Shift + F
- Отворете Subtool меню → Split → Group Split
- Потвърдете с OK, за да разделите ръката и ръкавицата в отделни съптули
- Селектирайте ръката с
Използване на Slice Curve за създаване на полигрупи:
- Отворете панела с четки и натиснете
S
- Изберете Slice Curve
- Задръжте
Ctrl + Shift
и кликнете с писалката, за да създадете крива - Използвайте
Alt
докато рисувате кривата, за да контролирате нейната форма - След пускане се създава нова полигрупа
- Отворете панела с четки и натиснете
Изтриване на ненужни части:
- Изолирайте полигрупа с
Ctrl + Shift + клик
- Натиснете Delete Hidden, за да премахнете скритата част
- Повторете процеса за другите части на модела
- Изолирайте полигрупа с
Коригиране на формата:
- Използвайте Move четката за издърпване на краката, за да влязат в обувките
- Активирайте Gizmo с
W
и центрирайте го сAlt + клик
върху пинчето - Използвайте Dynamesh за актуализиране на топологията след промените
- Проверявайте силуета и правете корекции при необходимост
Полезни команди и функции
Alt + клик
- Селектиране на съптул/Solo режимShift + F
- Активиране на полигоналната мрежаCtrl + Shift + клик и дърпане
- Създаване на крива със Slice CurveCtrl + Shift + клик
- Изолиране на полигрупаAlt
(при рисуване на крива) - Контролиране на формата на криватаW
- Активиране на Gizmo инструментаX
- Включване/изключване на симетрияCtrl + Z
- Връщане на предишна стъпкаMirror and Weld
(Geometry → Modify Topology) - Създаване на симетрично копие и поправяне на симетриятаDynamesh
- Актуализиране на топологията след промени във форматаSmooth
- Заглаждане на ръбове и повърхности