Допълнения към урока
Учебна програма Моделиране на персонажи със Zbrush
3. Създаване на blockout - 2 герой

Финализиране на блок-аут модела преди ретопология

В този урок се фокусираме върху детайлния преглед и довършителната работа по силуета на персонажа, след като вече е създадена стабилна блок-аут основа. Целта е да се доразвият плавно всички компоненти на модела, за да се улесни последващата работа с хайполи версията и процеса на ретопология.

Подготовка за автоматична ретопология

В урока се обяснява, че ZRemesher ще бъде основният инструмент за ретопология, който ще създаде автоматично нова топология на базата на въведените настройки. Важно е да се отбележи, че този метод не е оптимален за модели, предназначени за игри или анимация, тъй като те изискват специфично разположение на edge loop-овете в зоните на деформация. Правилната топология за анимация е обширна тема, която изисква отделно внимание и практика.

Ключови техники и инструменти

  • Shift + D - Включване/изключване на Dynamic Subdivisions, използвано при експериментиране с различни форми
  • Инструмент "молив" - Използва се за фино наглаждане на дрехите и други елементи на персонажа
  • ZRemesher - Автоматичен инструмент за ретопология, който ще бъде използван за създаване на чиста топология на модела

Експериментиране с дизайна

В процеса на довършване на модела се правят експерименти с различни елементи (като очилата), за да се постигне по-интересен и завършен вид на персонажа, като същевременно се запазва вярност към оригиналната концепция.

Дискусия към урока