Преглед и довършителна работа по целия герой
Финализиране на блок-аут модела преди ретопология
В този урок се фокусираме върху детайлния преглед и довършителната работа по силуета на персонажа, след като вече е създадена стабилна блок-аут основа. Целта е да се доразвият плавно всички компоненти на модела, за да се улесни последващата работа с хайполи версията и процеса на ретопология.
Подготовка за автоматична ретопология
В урока се обяснява, че ZRemesher ще бъде основният инструмент за ретопология, който ще създаде автоматично нова топология на базата на въведените настройки. Важно е да се отбележи, че този метод не е оптимален за модели, предназначени за игри или анимация, тъй като те изискват специфично разположение на edge loop-овете в зоните на деформация. Правилната топология за анимация е обширна тема, която изисква отделно внимание и практика.
Ключови техники и инструменти
Shift + D
- Включване/изключване на Dynamic Subdivisions, използвано при експериментиране с различни форми- Инструмент "молив" - Използва се за фино наглаждане на дрехите и други елементи на персонажа
ZRemesher
- Автоматичен инструмент за ретопология, който ще бъде използван за създаване на чиста топология на модела
Експериментиране с дизайна
В процеса на довършване на модела се правят експерименти с различни елементи (като очилата), за да се постигне по-интересен и завършен вид на персонажа, като същевременно се запазва вярност към оригиналната концепция.