Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Начало на high poly - първи герой със Zremesher и Subdivs
Ключови техники за High Poly моделиране в ZBrush
В този урок се разглеждат основните техники за преминаване от Dynamesh към High Poly модел с чиста топология. Процесът включва използване на ZRemesher за автоматична ретопология, добавяне на Subdivisions за гладкост и прецизна работа с ZModeler за създаване на детайли като подгъване на ръкавици. Правилната топология е ключова за по-лесно деформиране и позиране на персонажа.
Стъпка по стъпка процес за създаване на High Poly модел
- Проверете текущата топология с
Shift + F
за да видите полигоналната мрежа - Отидете в Geometry > ZRemesher за автоматична ретопология
- Уверете се, че симетрията е активирана с
X
за симетричен резултат - Намалете стойността на Target Polygons за по-ниска резолюция
- Използвайте
Alt + ZRemesher
за алтернативен алгоритъм, ако не сте доволни от резултата - Добавете Subdivisions с
Ctrl + D
няколко пъти (4-5 нива) за гладка повърхност - За детайли като подгъване на ръкавица:
- Изправете линиите с Move Brush
- Активирайте ZModeler и изберете полигон
- Използвайте
Space
и изберете Polyloop като таргет - Изтеглете няколко Edge Loop-а за създаване на подгъване
- Коригирайте формата с Move Brush (с интензитет около 27)
- Използвайте
Alt
с Move Brush за издуване на части
Полезни команди и функции в ZBrush
Shift + F
- Показва полигоналната мрежаCtrl + D
- Добавя ниво на SubdivisionAlt + ZRemesher
- Променя алгоритъма за ретопологияSpace
- Отваря контекстно меню в ZModelerB, M, L
- Активира маска с ласо селекцияMove Topological
- Четка, която се съобразява с топологията при преместванеGeometry > Crease > Uncrease All
- Премахва всички Crease ефектиDynamic Subdivision
- Позволява добавяне на временна плътност и Thickness