Прескочи към основното съдържание Прескочи към навигацията

Към този урок няма файлове за сваляне

Допълнения към урока
Учебна програма Моделиране на персонажи със Zbrush
5. Бонус трикове

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Ключови функции за коригиране на цветове в ZBrush

В този урок научаваме как да коригираме цветове на 3D модели в ZBrush без да губим предишния прогрес. Функцията Adjust Colors в PolyPaint ни позволява да манипулираме цветовете на модела, запазвайки градацията от най-светли към най-тъмни нюанси. Това е изключително полезно, когато искаме да направим фини корекции на вече оцветен персонаж.

Стъпка по стъпка процес за коригиране на цветове

  1. Отворете функцията Adjust Colors, която се намира в PolyPaint
  2. Кликнете върху частта от модела, която искате да коригирате (например тялото)
  3. В новия прозорец използвайте слайдърите за:
    • Сатурация (Saturation)
    • Червен (Red)
    • Зелен (Green)
    • Син (Blue)
    • HSV Intensity
    • Hue
  4. Експериментирайте с настройките, докато постигнете желания резултат
  5. Потвърдете промените с бутона OK

Комбиниране на Adjust Colors с маски

  1. Създайте маска върху определена област, използвайки Ctrl + Mask Pen
  2. Поставете маската върху желаната област (например около очите)
  3. Отворете Adjust Colors и направете корекции на цветовете
  4. Обърнете маската с Ctrl + клик, за да работите върху останалата част от модела
  5. За по-плавни преходи между областите, омекотете ръбовете на маската с Ctrl + клик

Полезни команди и функции

  • Adjust Colors - Функция в PolyPaint за коригиране на цветове без загуба на градация
  • Ctrl + Mask Pen - Създаване на маска върху определена област
  • Ctrl + клик - Обръщане на маската (селектиране на немаскираната област)
  • HSV Intensity - Контролира интензитета на цветовете
  • Hue - Променя основния цветови тон
  • Saturation - Контролира наситеността на цветовете

Дискусия към урока