Безплатно! Онлайн събитие: AI за 10x продуктивност Регистрация тук. 
							
					
			
			
			
			
			
			
UV unwrapping и текстуриране със Spotlight
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Ключови техники за UV разгъване и текстуриране в ZBrush
В този урок се разглежда процесът на UV разгъване (unwrapping) на 3D модел и прилагане на текстури чрез Spotlight инструмента в ZBrush. Основната техника включва разделяне на модела на полигрупи, използване на UV Master за създаване на UV карта и прилагане на текстури чрез Spotlight проекция - мощен подход за добавяне на реалистични детайли към вашите персонажи.
Стъпка по стъпка процес на UV разгъване и текстуриране
Подготовка на модела:
- Изберете събтула, който искате да текстурирате
 - Активирайте SOLO режим за по-лесна работа
 - Създайте две полигрупи чрез маскиране (маскирайте половината модел → 
Ctrl+W→Ctrl+Shift+кликза инвертиране →Ctrl+W) 
UV разгъване с UV Master:
- Отворете ZPlugin → UV Master
 - Активирайте Symmetry и Polygroups опциите
 - Натиснете Work on Clone (създава копие в най-ниска subdivision)
 - Натиснете Unwrap за генериране на UV координати
 - Проверете резултата с Flatten функцията
 - Позиционирайте UV островите с Gizmo (изключете Symmetry, задръжте Shift за въртене)
 - Натиснете Unflatten когато приключите
 
Прехвърляне на UV координатите:
- В UV Master натиснете Copy UVs
 - Изберете оригиналния събтул и натиснете Paste UVs
 - Проверете резултата чрез UV Map → Morph UV
 
Текстуриране със Spotlight:
- Импортирайте текстура: Texture → Import
 - Изберете текстурата и натиснете Add to Spotlight
 - Настройте размера със Scale функцията
 - Активирайте Samples и Spotlight Projection
 - Натиснете 
Zза скриване на Spotlight интерфейса - Изберете четка и натиснете 
Pза Paint режим - Задайте RGB Intensity на максимум и започнете рисуването
 - Натиснете 
Shift+Zза преглед на резултата 
Финализиране:
- Повторете процеса за другия UV остров
 - Проверете крайния резултат с Morph UV
 - Добавете допълнителни детайли с различни цветове и по-ниска RGB Intensity (например градиенти или изтъркани ефекти)
 
Полезни команди и функции в ZBrush
Ctrl+W- Създаване на нова полигрупа от маскирана областCtrl+Shift+клик- Инвертиране на маскаZ- Скриване/показване на Spotlight интерфейсаShift+Z- Преглед на текстурирания моделP- Активиране на Paint режим